På drygt ett år har Normal öppnat hela 44 nya butiker runt om i Sverige. Och snart blir det ytterligare två.
– Vi har länge haft ögon på att expandera i Göteborg och jobbat länge med att hitta rätt lägen. Nu har vi två undertecknade avtal som vi är superglada för, sa vd Jan Nyberg i Göteborgs-Posten.
Butikerna skulle egentligen ha kommit igång redan i våras men får vänta tills nu i vinter. Då öppnas den ena in mitt i city, i korsningen Kyrkogatan-Fredsgatan, och den andra i Eriksbergs köpcentrum, granne med Coop, Systembolaget och andra verksamheter.
Från början var Normals affärsidé att sälja välkända märkesvaror inom framför allt personlig hygien till ett fast lågt pris. Med tiden har konceptet byggts ut med allt ifrån skönhetsprodukter och snacks till tvättmedel, läsglasögon och djurfoder.
På drygt ett år har Normal öppnat hela 44 nya butiker runt om i Sverige. Och snart blir det ytterligare två.
– Vi har länge haft ögon på att expandera i Göteborg och jobbat länge med att hitta rätt lägen. Nu har vi två undertecknade avtal som vi är superglada för, sa vd Jan Nyberg i Göteborgs-Posten.
Butikerna skulle egentligen ha kommit igång redan i våras men får vänta tills nu i vinter. Då öppnas den ena in mitt i city, i korsningen Kyrkogatan-Fredsgatan, och den andra i Eriksbergs köpcentrum, granne med Coop, Systembolaget och andra verksamheter.
Från början var Normals affärsidé att sälja välkända märkesvaror inom framför allt personlig hygien till ett fast lågt pris. Med tiden har konceptet byggts ut med allt ifrån skönhetsprodukter och snacks till tvättmedel, läsglasögon och djurfoder.
Att bygga broar är bland det finaste vi kan göra. Är de dessutom ritade av världskända arkitekter blir de ännu bättre. Konststycken och nytta i ett.
Att bygga broar är bland det finaste vi kan göra. Är de dessutom ritade av världskända arkitekter blir de ännu bättre. Konststycken och nytta i ett.
Att bygga broar är bland det finaste vi kan göra. Är de dessutom ritade av världskända arkitekter blir de ännu bättre. Konststycken och nytta i ett.
Kinesiska mobiltillverkaren OPPOs nya huvudkontor i Shenzhen ska stå klart nästa år. Och redan vid första ögonkastet ser man att det är ritat av Zaha Hadid Architects. Ingen gör så bra runda former som de. Skyskrapan i fråga har 185 000 kvm kontorsyta, uppdelat på flera huskroppar som hålls ihop en en gemensam glasfasad. Symboliken i att glasfasaden kopplar ihop tornen är att mobilföretaget kopplar samman människor. Det högsta tornet ska bli 200 meter högt med en skybar högst upp som är tänkt att vara öppen för allmänheten. Vi ser fram emot en inbjudan. zaha-hadid.com
Kinesiska mobiltillverkaren OPPOs nya huvudkontor i Shenzhen ska stå klart nästa år. Och redan vid första ögonkastet ser man att det är ritat av Zaha Hadid Architects. Ingen gör så bra runda former som de. Skyskrapan i fråga har 185 000 kvm kontorsyta, uppdelat på flera huskroppar som hålls ihop en en gemensam glasfasad. Symboliken i att glasfasaden kopplar ihop tornen är att mobilföretaget kopplar samman människor. Det högsta tornet ska bli 200 meter högt med en skybar högst upp som är tänkt att vara öppen för allmänheten. Vi ser fram emot en inbjudan. zaha-hadid.com
Kinesiska mobiltillverkaren OPPOs nya huvudkontor i Shenzhen ska stå klart nästa år. Och redan vid första ögonkastet ser man att det är ritat av Zaha Hadid Architects. Ingen gör så bra runda former som de. Skyskrapan i fråga har 185 000 kvm kontorsyta, uppdelat på flera huskroppar som hålls ihop en en gemensam glasfasad. Symboliken i att glasfasaden kopplar ihop tornen är att mobilföretaget kopplar samman människor. Det högsta tornet ska bli 200 meter högt med en skybar högst upp som är tänkt att vara öppen för allmänheten. Vi ser fram emot en inbjudan. zaha-hadid.com
Midsummer är en barchetta i endast 50 exemplar, ritad av Pininfarina. Grunden är en Morgan Plus Six (med BMWs turboladdade sexa på 335 hk) som omdesignats av Pininfarina med små vindavvisare istället för vindruta, trä i sittbrunnen och inget tak alls. Midsummer ska köras i fint väder!
Midsummer är en barchetta i endast 50 exemplar, ritad av Pininfarina. Grunden är en Morgan Plus Six (med BMWs turboladdade sexa på 335 hk) som omdesignats av Pininfarina med små vindavvisare istället för vindruta, trä i sittbrunnen och inget tak alls. Midsummer ska köras i fint väder!
Midsummer är en barchetta i endast 50 exemplar, ritad av Pininfarina. Grunden är en Morgan Plus Six (med BMWs turboladdade sexa på 335 hk) som omdesignats av Pininfarina med små vindavvisare istället för vindruta, trä i sittbrunnen och inget tak alls. Midsummer ska köras i fint väder!
Galore är ett mediabolag som informerar, guidar, underhåller och inspirerar genom tidningar och event. Det redaktionella innehållet är i huvudsak nöje och näringsliv.
Propellergatan 2
211 15 Malmö