På drygt ett år har Normal öppnat hela 44 nya butiker runt om i Sverige. Och snart blir det ytterligare två.
– Vi har länge haft ögon på att expandera i Göteborg och jobbat länge med att hitta rätt lägen. Nu har vi två undertecknade avtal som vi är superglada för, sa vd Jan Nyberg i Göteborgs-Posten.
Butikerna skulle egentligen ha kommit igång redan i våras men får vänta tills nu i vinter. Då öppnas den ena in mitt i city, i korsningen Kyrkogatan-Fredsgatan, och den andra i Eriksbergs köpcentrum, granne med Coop, Systembolaget och andra verksamheter.
Från början var Normals affärsidé att sälja välkända märkesvaror inom framför allt personlig hygien till ett fast lågt pris. Med tiden har konceptet byggts ut med allt ifrån skönhetsprodukter och snacks till tvättmedel, läsglasögon och djurfoder.
På drygt ett år har Normal öppnat hela 44 nya butiker runt om i Sverige. Och snart blir det ytterligare två.
– Vi har länge haft ögon på att expandera i Göteborg och jobbat länge med att hitta rätt lägen. Nu har vi två undertecknade avtal som vi är superglada för, sa vd Jan Nyberg i Göteborgs-Posten.
Butikerna skulle egentligen ha kommit igång redan i våras men får vänta tills nu i vinter. Då öppnas den ena in mitt i city, i korsningen Kyrkogatan-Fredsgatan, och den andra i Eriksbergs köpcentrum, granne med Coop, Systembolaget och andra verksamheter.
Från början var Normals affärsidé att sälja välkända märkesvaror inom framför allt personlig hygien till ett fast lågt pris. Med tiden har konceptet byggts ut med allt ifrån skönhetsprodukter och snacks till tvättmedel, läsglasögon och djurfoder.
På den stora bryggan framför Skuespilhuset breder Luftkastellet ut sig med loungeytor, pizzaslices och sommardrinkar. Här sitter man i solstolar och tittar på båttrafiken som glider förbi. Några äter, andra jobbar i skuggan med laptopen – men nästan alla dröjer sig kvar när kvällssolen färgar Operahuset guld. Det är informellt, havsnära och mitt i stan utan att kännas centralt.
På den stora bryggan framför Skuespilhuset breder Luftkastellet ut sig med loungeytor, pizzaslices och sommardrinkar. Här sitter man i solstolar och tittar på båttrafiken som glider förbi. Några äter, andra jobbar i skuggan med laptopen – men nästan alla dröjer sig kvar när kvällssolen färgar Operahuset guld. Det är informellt, havsnära och mitt i stan utan att kännas centralt.
På den stora bryggan framför Skuespilhuset breder Luftkastellet ut sig med loungeytor, pizzaslices och sommardrinkar. Här sitter man i solstolar och tittar på båttrafiken som glider förbi. Några äter, andra jobbar i skuggan med laptopen – men nästan alla dröjer sig kvar när kvällssolen färgar Operahuset guld. Det är informellt, havsnära och mitt i stan utan att kännas centralt.
The Hemingway Cooler Bench från Business & Pleasure är både en kylväska och en bänk. Kylfacket rymmer 52 liter is och drycker och trälocket med dyna erbjuder en stabil sittplats på stranden. Designen och färgerna är inspirerade av 50-talets europeiska motorbåtar. Här i antikvit, men finns även som ”boathouse navy”. Båda med detaljer i mässingslook. Ska kunna hålla drycker kalla i upp till 4 dagar.
The Hemingway Cooler Bench från Business & Pleasure är både en kylväska och en bänk. Kylfacket rymmer 52 liter is och drycker och trälocket med dyna erbjuder en stabil sittplats på stranden. Designen och färgerna är inspirerade av 50-talets europeiska motorbåtar. Här i antikvit, men finns även som ”boathouse navy”. Båda med detaljer i mässingslook. Ska kunna hålla drycker kalla i upp till 4 dagar.
The Hemingway Cooler Bench från Business & Pleasure är både en kylväska och en bänk. Kylfacket rymmer 52 liter is och drycker och trälocket med dyna erbjuder en stabil sittplats på stranden. Designen och färgerna är inspirerade av 50-talets europeiska motorbåtar. Här i antikvit, men finns även som ”boathouse navy”. Båda med detaljer i mässingslook. Ska kunna hålla drycker kalla i upp till 4 dagar.
Flygjätten SAS flyttar allt mer av sin verksamhet till Köpenhamn, och bolagets vd Anko van der Werff är tydlig med varför. – Vi vill göra Köpenhamn till den självklara flyghubben för norra Europa, säger han till Dagens Industri. Med 22 nya rutter från Kastrup i sommar, jämfört med tre från Arlanda, stärks Danmarks position som Skandinaviens flygcentrum. Enligt SAS handlar det om effektivitet, geografi och att det finns en mer utbredd ”flygskam” bland svenskar.
Flygjätten SAS flyttar allt mer av sin verksamhet till Köpenhamn, och bolagets vd Anko van der Werff är tydlig med varför. – Vi vill göra Köpenhamn till den självklara flyghubben för norra Europa, säger han till Dagens Industri. Med 22 nya rutter från Kastrup i sommar, jämfört med tre från Arlanda, stärks Danmarks position som Skandinaviens flygcentrum. Enligt SAS handlar det om effektivitet, geografi och att det finns en mer utbredd ”flygskam” bland svenskar.
Flygjätten SAS flyttar allt mer av sin verksamhet till Köpenhamn, och bolagets vd Anko van der Werff är tydlig med varför. – Vi vill göra Köpenhamn till den självklara flyghubben för norra Europa, säger han till Dagens Industri. Med 22 nya rutter från Kastrup i sommar, jämfört med tre från Arlanda, stärks Danmarks position som Skandinaviens flygcentrum. Enligt SAS handlar det om effektivitet, geografi och att det finns en mer utbredd ”flygskam” bland svenskar.
Galore är ett mediabolag som informerar, guidar, underhåller och inspirerar genom tidningar och event. Det redaktionella innehållet är i huvudsak nöje och näringsliv.
Propellergatan 2
211 15 Malmö