På drygt ett år har Normal öppnat hela 44 nya butiker runt om i Sverige. Och snart blir det ytterligare två.
– Vi har länge haft ögon på att expandera i Göteborg och jobbat länge med att hitta rätt lägen. Nu har vi två undertecknade avtal som vi är superglada för, sa vd Jan Nyberg i Göteborgs-Posten.
Butikerna skulle egentligen ha kommit igång redan i våras men får vänta tills nu i vinter. Då öppnas den ena in mitt i city, i korsningen Kyrkogatan-Fredsgatan, och den andra i Eriksbergs köpcentrum, granne med Coop, Systembolaget och andra verksamheter.
Från början var Normals affärsidé att sälja välkända märkesvaror inom framför allt personlig hygien till ett fast lågt pris. Med tiden har konceptet byggts ut med allt ifrån skönhetsprodukter och snacks till tvättmedel, läsglasögon och djurfoder.
På drygt ett år har Normal öppnat hela 44 nya butiker runt om i Sverige. Och snart blir det ytterligare två.
– Vi har länge haft ögon på att expandera i Göteborg och jobbat länge med att hitta rätt lägen. Nu har vi två undertecknade avtal som vi är superglada för, sa vd Jan Nyberg i Göteborgs-Posten.
Butikerna skulle egentligen ha kommit igång redan i våras men får vänta tills nu i vinter. Då öppnas den ena in mitt i city, i korsningen Kyrkogatan-Fredsgatan, och den andra i Eriksbergs köpcentrum, granne med Coop, Systembolaget och andra verksamheter.
Från början var Normals affärsidé att sälja välkända märkesvaror inom framför allt personlig hygien till ett fast lågt pris. Med tiden har konceptet byggts ut med allt ifrån skönhetsprodukter och snacks till tvättmedel, läsglasögon och djurfoder.
Kronprinsen köpcenter fortsätter under hösten sin stora förändringsprocess och nya butiker får ta plats i de nyrenoverade lokalerna. Hemelektronikkedjan Elon Ljud & Bild flyttar in i slutet på oktober, och blir därmed varuhusets första butik med hemelektronik och kommer ha en yta på 99 kvadrat. – Det är otroligt kul att kunna öppna en ny Elonbutik i ett så här fint läge. Det hjälper till och gör det lättillgängligt för kunderna att nå oss, säger Daniél Parera, butiksägare tillsammans med Oliver Pajakovski.
Kronprinsen köpcenter fortsätter under hösten sin stora förändringsprocess och nya butiker får ta plats i de nyrenoverade lokalerna. Hemelektronikkedjan Elon Ljud & Bild flyttar in i slutet på oktober, och blir därmed varuhusets första butik med hemelektronik och kommer ha en yta på 99 kvadrat. – Det är otroligt kul att kunna öppna en ny Elonbutik i ett så här fint läge. Det hjälper till och gör det lättillgängligt för kunderna att nå oss, säger Daniél Parera, butiksägare tillsammans med Oliver Pajakovski.
Kronprinsen köpcenter fortsätter under hösten sin stora förändringsprocess och nya butiker får ta plats i de nyrenoverade lokalerna. Hemelektronikkedjan Elon Ljud & Bild flyttar in i slutet på oktober, och blir därmed varuhusets första butik med hemelektronik och kommer ha en yta på 99 kvadrat. – Det är otroligt kul att kunna öppna en ny Elonbutik i ett så här fint läge. Det hjälper till och gör det lättillgängligt för kunderna att nå oss, säger Daniél Parera, butiksägare tillsammans med Oliver Pajakovski.
Nu har den nya vinbaren Cicchetti i Hyllie slagit upp sina portar. Restaurangen håller öppet från lunch till sena kvällen och menyn domineras av klassiska italienska mackor, charkbricka, sallader, pasta och tapas. – På kvällstid njuter gästerna med gott sällskap, delar en flaska vin och tar gärna in några cicchetti vilka kan beskrivas som italiensk tapas. När man besöker oss möts man av ett härligt sorl och smaker och en känsla av det genuina Italien, säger ägarna Christoffer Riikonen och Johan Brattström.
Nu har den nya vinbaren Cicchetti i Hyllie slagit upp sina portar. Restaurangen håller öppet från lunch till sena kvällen och menyn domineras av klassiska italienska mackor, charkbricka, sallader, pasta och tapas. – På kvällstid njuter gästerna med gott sällskap, delar en flaska vin och tar gärna in några cicchetti vilka kan beskrivas som italiensk tapas. När man besöker oss möts man av ett härligt sorl och smaker och en känsla av det genuina Italien, säger ägarna Christoffer Riikonen och Johan Brattström.
Nu har den nya vinbaren Cicchetti i Hyllie slagit upp sina portar. Restaurangen håller öppet från lunch till sena kvällen och menyn domineras av klassiska italienska mackor, charkbricka, sallader, pasta och tapas. – På kvällstid njuter gästerna med gott sällskap, delar en flaska vin och tar gärna in några cicchetti vilka kan beskrivas som italiensk tapas. När man besöker oss möts man av ett härligt sorl och smaker och en känsla av det genuina Italien, säger ägarna Christoffer Riikonen och Johan Brattström.
Malmöbaserade Codescene säkrar 7,5 miljoner euro, motsvarande 87 miljoner kronor, i ny finansiering. Det innebär samtidigt att riskkapitalbolaget Neqst, som är storägare i Sinch, blir ny investerare i företaget. Codescene använder artificiell intelligens för att förutsäga och föreslå förbättringar i kod, vilket sparar tid och pengar för användarna. Bolaget har i dagsläget kunder i 75 länder. Med den nya investeringen planerar Codescene att öka sin närvaro på sina fem största marknader: USA, Tyskland, Storbritannien, Nederländerna och Indien.
Malmöbaserade Codescene säkrar 7,5 miljoner euro, motsvarande 87 miljoner kronor, i ny finansiering. Det innebär samtidigt att riskkapitalbolaget Neqst, som är storägare i Sinch, blir ny investerare i företaget. Codescene använder artificiell intelligens för att förutsäga och föreslå förbättringar i kod, vilket sparar tid och pengar för användarna. Bolaget har i dagsläget kunder i 75 länder. Med den nya investeringen planerar Codescene att öka sin närvaro på sina fem största marknader: USA, Tyskland, Storbritannien, Nederländerna och Indien.
Malmöbaserade Codescene säkrar 7,5 miljoner euro, motsvarande 87 miljoner kronor, i ny finansiering. Det innebär samtidigt att riskkapitalbolaget Neqst, som är storägare i Sinch, blir ny investerare i företaget. Codescene använder artificiell intelligens för att förutsäga och föreslå förbättringar i kod, vilket sparar tid och pengar för användarna. Bolaget har i dagsläget kunder i 75 länder. Med den nya investeringen planerar Codescene att öka sin närvaro på sina fem största marknader: USA, Tyskland, Storbritannien, Nederländerna och Indien.
Galore är ett mediabolag som informerar, guidar, underhåller och inspirerar genom tidningar och event. Det redaktionella innehållet är i huvudsak nöje och näringsliv.
Propellergatan 2
211 15 Malmö