På drygt ett år har Normal öppnat hela 44 nya butiker runt om i Sverige. Och snart blir det ytterligare två.
– Vi har länge haft ögon på att expandera i Göteborg och jobbat länge med att hitta rätt lägen. Nu har vi två undertecknade avtal som vi är superglada för, sa vd Jan Nyberg i Göteborgs-Posten.
Butikerna skulle egentligen ha kommit igång redan i våras men får vänta tills nu i vinter. Då öppnas den ena in mitt i city, i korsningen Kyrkogatan-Fredsgatan, och den andra i Eriksbergs köpcentrum, granne med Coop, Systembolaget och andra verksamheter.
Från början var Normals affärsidé att sälja välkända märkesvaror inom framför allt personlig hygien till ett fast lågt pris. Med tiden har konceptet byggts ut med allt ifrån skönhetsprodukter och snacks till tvättmedel, läsglasögon och djurfoder.
På drygt ett år har Normal öppnat hela 44 nya butiker runt om i Sverige. Och snart blir det ytterligare två.
– Vi har länge haft ögon på att expandera i Göteborg och jobbat länge med att hitta rätt lägen. Nu har vi två undertecknade avtal som vi är superglada för, sa vd Jan Nyberg i Göteborgs-Posten.
Butikerna skulle egentligen ha kommit igång redan i våras men får vänta tills nu i vinter. Då öppnas den ena in mitt i city, i korsningen Kyrkogatan-Fredsgatan, och den andra i Eriksbergs köpcentrum, granne med Coop, Systembolaget och andra verksamheter.
Från början var Normals affärsidé att sälja välkända märkesvaror inom framför allt personlig hygien till ett fast lågt pris. Med tiden har konceptet byggts ut med allt ifrån skönhetsprodukter och snacks till tvättmedel, läsglasögon och djurfoder.
Ingen annan dryck har på så kort tid förändrats lika mycket som gin. Det som var en ganska enkel industrisprit till för drygt tio år sedan lockar i dag konnässörer till provningsglasen över hela världen. Förr var gin mest ett nödvändigt ont till kvälls-GT:n, men har nu blivit en symfoni av smaker – och Sverige har täten.
Ingen annan dryck har på så kort tid förändrats lika mycket som gin. Det som var en ganska enkel industrisprit till för drygt tio år sedan lockar i dag konnässörer till provningsglasen över hela världen. Förr var gin mest ett nödvändigt ont till kvälls-GT:n, men har nu blivit en symfoni av smaker – och Sverige har täten.
Ingen annan dryck har på så kort tid förändrats lika mycket som gin. Det som var en ganska enkel industrisprit till för drygt tio år sedan lockar i dag konnässörer till provningsglasen över hela världen. Förr var gin mest ett nödvändigt ont till kvälls-GT:n, men har nu blivit en symfoni av smaker – och Sverige har täten.
Tiffany & Co.s nya flaggskeppsbutik ligger i det spektakulära Taikoo Li-kvarteret. Här blandas traditionell kinesisk arkitektur med moderna västerländska märkesbutiker. Själva butiken är ritad av Hugh Dutton och på första våningen möts man av en ljuskrona inspirerad av lokala magnoliablommor.
Tiffany & Co.s nya flaggskeppsbutik ligger i det spektakulära Taikoo Li-kvarteret. Här blandas traditionell kinesisk arkitektur med moderna västerländska märkesbutiker. Själva butiken är ritad av Hugh Dutton och på första våningen möts man av en ljuskrona inspirerad av lokala magnoliablommor.
Tiffany & Co.s nya flaggskeppsbutik ligger i det spektakulära Taikoo Li-kvarteret. Här blandas traditionell kinesisk arkitektur med moderna västerländska märkesbutiker. Själva butiken är ritad av Hugh Dutton och på första våningen möts man av en ljuskrona inspirerad av lokala magnoliablommor.
Ikoniska Golden Steer i Las Vegas öppnade 1958 och är mångas favorit bland steak houses. Nu ska de öppna ett andra ställe på One Fifth space (1 Fifth Avenue, West Eighth Street) på Manhattan. Menyn ska vara densamma med några tillägg som är lokala för New York och enligt ägaren Amanda Signorelli ska de öppna nu till hösten.
Ikoniska Golden Steer i Las Vegas öppnade 1958 och är mångas favorit bland steak houses. Nu ska de öppna ett andra ställe på One Fifth space (1 Fifth Avenue, West Eighth Street) på Manhattan. Menyn ska vara densamma med några tillägg som är lokala för New York och enligt ägaren Amanda Signorelli ska de öppna nu till hösten.
Ikoniska Golden Steer i Las Vegas öppnade 1958 och är mångas favorit bland steak houses. Nu ska de öppna ett andra ställe på One Fifth space (1 Fifth Avenue, West Eighth Street) på Manhattan. Menyn ska vara densamma med några tillägg som är lokala för New York och enligt ägaren Amanda Signorelli ska de öppna nu till hösten.
Galore är ett mediabolag som informerar, guidar, underhåller och inspirerar genom tidningar och event. Det redaktionella innehållet är i huvudsak nöje och näringsliv.
Propellergatan 2
211 15 Malmö