Noi’s resa började för drygt två år sedan med en hål-i väggen pizzeria i Bulltofta, och i vintras utökade man till Malmö Saluhall. Nu drar en tredje satsning igång på Erikslust.
– Vi märker att hajpen håller i sig och intresset verkar inte dala även fast vi hållit öppet i mer än två år. För många som bor i stan ligger Bulltofta lite långt bort för att hämta hem sin pizza så vi fångar in en stor ny stor kundkrets nu, säger Rolando Modica.
Menyn ändras från vecka till vecka, med undantag för tre favoriter som alltid ligger kvar fast på menyn. På Noi i Malmö Saluhall har man en fast pizzameny och bordsservering. På Erikslust tar man Bulltofta-konceptet rakt av, med tyngdpunkten på take away.
– Hela idén går ut på att göra napolitanska pizzor med äkta San Marzano-tomater från Napoli som skapar en oslagbar sötma. Förarbetet är inte heller att förringa, degen jäser i 72 timmar och majoriteten av våra produkter och råvaror kommer från Italien. Det ska vara en extraordinär upplevelse att besöka oss, säger Rolando Modica.
Noi’s resa började för drygt två år sedan med en hål-i väggen pizzeria i Bulltofta, och i vintras utökade man till Malmö Saluhall. Nu drar en tredje satsning igång på Erikslust.
– Vi märker att hajpen håller i sig och intresset verkar inte dala även fast vi hållit öppet i mer än två år. För många som bor i stan ligger Bulltofta lite långt bort för att hämta hem sin pizza så vi fångar in en stor ny stor kundkrets nu, säger Rolando Modica.
Menyn ändras från vecka till vecka, med undantag för tre favoriter som alltid ligger kvar fast på menyn. På Noi i Malmö Saluhall har man en fast pizzameny och bordsservering. På Erikslust tar man Bulltofta-konceptet rakt av, med tyngdpunkten på take away.
– Hela idén går ut på att göra napolitanska pizzor med äkta San Marzano-tomater från Napoli som skapar en oslagbar sötma. Förarbetet är inte heller att förringa, degen jäser i 72 timmar och majoriteten av våra produkter och råvaror kommer från Italien. Det ska vara en extraordinär upplevelse att besöka oss, säger Rolando Modica.
Chilibonden Greg Foster i San Diego satte världsrekord när han den 17 september 2022 åt 10 Carolina Reaper-chilis på 33,15 sekunder. Hans råd till den som vill försöka slå det är att ha mjölk och glass nära till hands.
Chilibonden Greg Foster i San Diego satte världsrekord när han den 17 september 2022 åt 10 Carolina Reaper-chilis på 33,15 sekunder. Hans råd till den som vill försöka slå det är att ha mjölk och glass nära till hands.
Chilibonden Greg Foster i San Diego satte världsrekord när han den 17 september 2022 åt 10 Carolina Reaper-chilis på 33,15 sekunder. Hans råd till den som vill försöka slå det är att ha mjölk och glass nära till hands.
Leah Shutkever från London slog rekord i att äta en skål spagetti på så lite som 17,03 sekunder, nu i somras. ”En skål” definierades som 100 g spagetti och 50 g sås, om du vill prova att slå rekordet...
Leah Shutkever från London slog rekord i att äta en skål spagetti på så lite som 17,03 sekunder, nu i somras. ”En skål” definierades som 100 g spagetti och 50 g sås, om du vill prova att slå rekordet...
Leah Shutkever från London slog rekord i att äta en skål spagetti på så lite som 17,03 sekunder, nu i somras. ”En skål” definierades som 100 g spagetti och 50 g sås, om du vill prova att slå rekordet...
Den 23 juli 1966 slog Don Wetzel hastighetsrekord med tåg när han körde i 296 km/h. Tåget, M-497 ”Black Beetle”, var ett ombyggt Budd Rail Diesel Car med två begagnade General Electric J47-19 jetmotorer från ett Convair B-36 Peacemaker på taket.
Den 23 juli 1966 slog Don Wetzel hastighetsrekord med tåg när han körde i 296 km/h. Tåget, M-497 ”Black Beetle”, var ett ombyggt Budd Rail Diesel Car med två begagnade General Electric J47-19 jetmotorer från ett Convair B-36 Peacemaker på taket.
Den 23 juli 1966 slog Don Wetzel hastighetsrekord med tåg när han körde i 296 km/h. Tåget, M-497 ”Black Beetle”, var ett ombyggt Budd Rail Diesel Car med två begagnade General Electric J47-19 jetmotorer från ett Convair B-36 Peacemaker på taket.
Galore är ett mediabolag som informerar, guidar, underhåller och inspirerar genom tidningar och event. Det redaktionella innehållet är i huvudsak nöje och näringsliv.
Propellergatan 2
211 15 Malmö