Noi’s resa började för drygt två år sedan med en hål-i väggen pizzeria i Bulltofta, och i vintras utökade man till Malmö Saluhall. Nu drar en tredje satsning igång på Erikslust.
– Vi märker att hajpen håller i sig och intresset verkar inte dala även fast vi hållit öppet i mer än två år. För många som bor i stan ligger Bulltofta lite långt bort för att hämta hem sin pizza så vi fångar in en stor ny stor kundkrets nu, säger Rolando Modica.
Menyn ändras från vecka till vecka, med undantag för tre favoriter som alltid ligger kvar fast på menyn. På Noi i Malmö Saluhall har man en fast pizzameny och bordsservering. På Erikslust tar man Bulltofta-konceptet rakt av, med tyngdpunkten på take away.
– Hela idén går ut på att göra napolitanska pizzor med äkta San Marzano-tomater från Napoli som skapar en oslagbar sötma. Förarbetet är inte heller att förringa, degen jäser i 72 timmar och majoriteten av våra produkter och råvaror kommer från Italien. Det ska vara en extraordinär upplevelse att besöka oss, säger Rolando Modica.
Noi’s resa började för drygt två år sedan med en hål-i väggen pizzeria i Bulltofta, och i vintras utökade man till Malmö Saluhall. Nu drar en tredje satsning igång på Erikslust.
– Vi märker att hajpen håller i sig och intresset verkar inte dala även fast vi hållit öppet i mer än två år. För många som bor i stan ligger Bulltofta lite långt bort för att hämta hem sin pizza så vi fångar in en stor ny stor kundkrets nu, säger Rolando Modica.
Menyn ändras från vecka till vecka, med undantag för tre favoriter som alltid ligger kvar fast på menyn. På Noi i Malmö Saluhall har man en fast pizzameny och bordsservering. På Erikslust tar man Bulltofta-konceptet rakt av, med tyngdpunkten på take away.
– Hela idén går ut på att göra napolitanska pizzor med äkta San Marzano-tomater från Napoli som skapar en oslagbar sötma. Förarbetet är inte heller att förringa, degen jäser i 72 timmar och majoriteten av våra produkter och råvaror kommer från Italien. Det ska vara en extraordinär upplevelse att besöka oss, säger Rolando Modica.
Några av världens största stjärnor visar gärna upp mobiler och Apple Watch-skal i hans design. Puia berättar om passionen för skapande, omvägen via telekombranschen och betydelsen av ett Instagram-konto med miljoner följare.
Några av världens största stjärnor visar gärna upp mobiler och Apple Watch-skal i hans design. Puia berättar om passionen för skapande, omvägen via telekombranschen och betydelsen av ett Instagram-konto med miljoner följare.
Några av världens största stjärnor visar gärna upp mobiler och Apple Watch-skal i hans design. Puia berättar om passionen för skapande, omvägen via telekombranschen och betydelsen av ett Instagram-konto med miljoner följare.
I sitt långa affärsliv har Petter Stordalen upplevt många kriser, men pandemin blev den värsta av dem alla. Han berättar om att se möjligheter även i den djupaste kris, om att ha after work iförd sombrero ensam i köket och varför han tänker jobba i minst 15 år till.
I sitt långa affärsliv har Petter Stordalen upplevt många kriser, men pandemin blev den värsta av dem alla. Han berättar om att se möjligheter även i den djupaste kris, om att ha after work iförd sombrero ensam i köket och varför han tänker jobba i minst 15 år till.
I sitt långa affärsliv har Petter Stordalen upplevt många kriser, men pandemin blev den värsta av dem alla. Han berättar om att se möjligheter även i den djupaste kris, om att ha after work iförd sombrero ensam i köket och varför han tänker jobba i minst 15 år till.
Tillsammans har de byggt ett bolag med 35 anställda och prisats som Årets företagare, trots att de båda saknar företagarbakgrund. Lina och Jenny berättar om fördomar de mött, att amma på kundmöten och om deras framtidsplaner.
Tillsammans har de byggt ett bolag med 35 anställda och prisats som Årets företagare, trots att de båda saknar företagarbakgrund. Lina och Jenny berättar om fördomar de mött, att amma på kundmöten och om deras framtidsplaner.
Tillsammans har de byggt ett bolag med 35 anställda och prisats som Årets företagare, trots att de båda saknar företagarbakgrund. Lina och Jenny berättar om fördomar de mött, att amma på kundmöten och om deras framtidsplaner.
Galore är ett mediabolag som informerar, guidar, underhåller och inspirerar genom tidningar och event. Det redaktionella innehållet är i huvudsak nöje och näringsliv.
Propellergatan 2
211 15 Malmö