Noi’s resa började för drygt två år sedan med en hål-i väggen pizzeria i Bulltofta, och i vintras utökade man till Malmö Saluhall. Nu drar en tredje satsning igång på Erikslust.
– Vi märker att hajpen håller i sig och intresset verkar inte dala även fast vi hållit öppet i mer än två år. För många som bor i stan ligger Bulltofta lite långt bort för att hämta hem sin pizza så vi fångar in en stor ny stor kundkrets nu, säger Rolando Modica.
Menyn ändras från vecka till vecka, med undantag för tre favoriter som alltid ligger kvar fast på menyn. På Noi i Malmö Saluhall har man en fast pizzameny och bordsservering. På Erikslust tar man Bulltofta-konceptet rakt av, med tyngdpunkten på take away.
– Hela idén går ut på att göra napolitanska pizzor med äkta San Marzano-tomater från Napoli som skapar en oslagbar sötma. Förarbetet är inte heller att förringa, degen jäser i 72 timmar och majoriteten av våra produkter och råvaror kommer från Italien. Det ska vara en extraordinär upplevelse att besöka oss, säger Rolando Modica.
Noi’s resa började för drygt två år sedan med en hål-i väggen pizzeria i Bulltofta, och i vintras utökade man till Malmö Saluhall. Nu drar en tredje satsning igång på Erikslust.
– Vi märker att hajpen håller i sig och intresset verkar inte dala även fast vi hållit öppet i mer än två år. För många som bor i stan ligger Bulltofta lite långt bort för att hämta hem sin pizza så vi fångar in en stor ny stor kundkrets nu, säger Rolando Modica.
Menyn ändras från vecka till vecka, med undantag för tre favoriter som alltid ligger kvar fast på menyn. På Noi i Malmö Saluhall har man en fast pizzameny och bordsservering. På Erikslust tar man Bulltofta-konceptet rakt av, med tyngdpunkten på take away.
– Hela idén går ut på att göra napolitanska pizzor med äkta San Marzano-tomater från Napoli som skapar en oslagbar sötma. Förarbetet är inte heller att förringa, degen jäser i 72 timmar och majoriteten av våra produkter och råvaror kommer från Italien. Det ska vara en extraordinär upplevelse att besöka oss, säger Rolando Modica.
CasaComo by Lisa Lenken är en livsstilsbutik som säljer vintage-kläder, skinnväskor och inredning. Inspirationen kommer från Italien och produkterna köps in från olika delar av Europa. Butiken låg tidigare på Spritan i Ödåkra, men Lisa Lenken, som äger verksamheten, har nu valt att flytta in till Helsingborg city, närmare bestämt Fågelsångsgatan. – Jag har gjort min tid ute på Spritan och nu vill jag känna av Helsingborg citys puls! Just nu händer det mycket positivt i stan och det vill jag gärna vara en del av, säger Lisa Lenken.
CasaComo by Lisa Lenken är en livsstilsbutik som säljer vintage-kläder, skinnväskor och inredning. Inspirationen kommer från Italien och produkterna köps in från olika delar av Europa. Butiken låg tidigare på Spritan i Ödåkra, men Lisa Lenken, som äger verksamheten, har nu valt att flytta in till Helsingborg city, närmare bestämt Fågelsångsgatan. – Jag har gjort min tid ute på Spritan och nu vill jag känna av Helsingborg citys puls! Just nu händer det mycket positivt i stan och det vill jag gärna vara en del av, säger Lisa Lenken.
CasaComo by Lisa Lenken är en livsstilsbutik som säljer vintage-kläder, skinnväskor och inredning. Inspirationen kommer från Italien och produkterna köps in från olika delar av Europa. Butiken låg tidigare på Spritan i Ödåkra, men Lisa Lenken, som äger verksamheten, har nu valt att flytta in till Helsingborg city, närmare bestämt Fågelsångsgatan. – Jag har gjort min tid ute på Spritan och nu vill jag känna av Helsingborg citys puls! Just nu händer det mycket positivt i stan och det vill jag gärna vara en del av, säger Lisa Lenken.
Clas Ohlson köper 91 procent av det skånska reservdelsbolaget Spares för 430 miljoner kronor. Ytterligare 225 miljoner kronor kan tillkomma om vissa tillväxt- och lönsamhetsmål uppfylls. – Vi är oerhört glada. Att bli en del av Clas Ohlson innebär nya möjligheter att växla upp verksamheten, säger vd:n och medgrundaren Talal Alshammari. Han lägger till att han ser en trend i att allt fler vill reparera och förlänga produkters livstid. Spares har omkring 75 anställda, med huvudkontor och logistikcenter i Malmö.
Clas Ohlson köper 91 procent av det skånska reservdelsbolaget Spares för 430 miljoner kronor. Ytterligare 225 miljoner kronor kan tillkomma om vissa tillväxt- och lönsamhetsmål uppfylls. – Vi är oerhört glada. Att bli en del av Clas Ohlson innebär nya möjligheter att växla upp verksamheten, säger vd:n och medgrundaren Talal Alshammari. Han lägger till att han ser en trend i att allt fler vill reparera och förlänga produkters livstid. Spares har omkring 75 anställda, med huvudkontor och logistikcenter i Malmö.
Clas Ohlson köper 91 procent av det skånska reservdelsbolaget Spares för 430 miljoner kronor. Ytterligare 225 miljoner kronor kan tillkomma om vissa tillväxt- och lönsamhetsmål uppfylls. – Vi är oerhört glada. Att bli en del av Clas Ohlson innebär nya möjligheter att växla upp verksamheten, säger vd:n och medgrundaren Talal Alshammari. Han lägger till att han ser en trend i att allt fler vill reparera och förlänga produkters livstid. Spares har omkring 75 anställda, med huvudkontor och logistikcenter i Malmö.
För SAS del blir det bättre om flygbolaget koncentrerar sin verksamhet till Kastrup. Det säger Peter Larsson, vd på branschorganisationen Svenska regionala flygplatser, efter de nya storägarnas intåg. – Kastrup blir den stora SAS-hubben, det ligger närmare Europa, säger han till TT. I början av oktober blev det klart att Air France-KLM och danska staten tar över som storägare i flygbolaget, tillsammans med investmentbolagen Castlelake och Lind Invest. Affären ger SAS omkring 13 miljarder kronor i nytt kapital.
För SAS del blir det bättre om flygbolaget koncentrerar sin verksamhet till Kastrup. Det säger Peter Larsson, vd på branschorganisationen Svenska regionala flygplatser, efter de nya storägarnas intåg. – Kastrup blir den stora SAS-hubben, det ligger närmare Europa, säger han till TT. I början av oktober blev det klart att Air France-KLM och danska staten tar över som storägare i flygbolaget, tillsammans med investmentbolagen Castlelake och Lind Invest. Affären ger SAS omkring 13 miljarder kronor i nytt kapital.
För SAS del blir det bättre om flygbolaget koncentrerar sin verksamhet till Kastrup. Det säger Peter Larsson, vd på branschorganisationen Svenska regionala flygplatser, efter de nya storägarnas intåg. – Kastrup blir den stora SAS-hubben, det ligger närmare Europa, säger han till TT. I början av oktober blev det klart att Air France-KLM och danska staten tar över som storägare i flygbolaget, tillsammans med investmentbolagen Castlelake och Lind Invest. Affären ger SAS omkring 13 miljarder kronor i nytt kapital.
Galore är ett mediabolag som informerar, guidar, underhåller och inspirerar genom tidningar och event. Det redaktionella innehållet är i huvudsak nöje och näringsliv.
Propellergatan 2
211 15 Malmö