
Noi’s resa började för drygt två år sedan med en hål-i väggen pizzeria i Bulltofta, och i vintras utökade man till Malmö Saluhall. Nu drar en tredje satsning igång på Erikslust.
– Vi märker att hajpen håller i sig och intresset verkar inte dala även fast vi hållit öppet i mer än två år. För många som bor i stan ligger Bulltofta lite långt bort för att hämta hem sin pizza så vi fångar in en stor ny stor kundkrets nu, säger Rolando Modica.
Menyn ändras från vecka till vecka, med undantag för tre favoriter som alltid ligger kvar fast på menyn. På Noi i Malmö Saluhall har man en fast pizzameny och bordsservering. På Erikslust tar man Bulltofta-konceptet rakt av, med tyngdpunkten på take away.
– Hela idén går ut på att göra napolitanska pizzor med äkta San Marzano-tomater från Napoli som skapar en oslagbar sötma. Förarbetet är inte heller att förringa, degen jäser i 72 timmar och majoriteten av våra produkter och råvaror kommer från Italien. Det ska vara en extraordinär upplevelse att besöka oss, säger Rolando Modica.
Noi’s resa började för drygt två år sedan med en hål-i väggen pizzeria i Bulltofta, och i vintras utökade man till Malmö Saluhall. Nu drar en tredje satsning igång på Erikslust.
– Vi märker att hajpen håller i sig och intresset verkar inte dala även fast vi hållit öppet i mer än två år. För många som bor i stan ligger Bulltofta lite långt bort för att hämta hem sin pizza så vi fångar in en stor ny stor kundkrets nu, säger Rolando Modica.
Menyn ändras från vecka till vecka, med undantag för tre favoriter som alltid ligger kvar fast på menyn. På Noi i Malmö Saluhall har man en fast pizzameny och bordsservering. På Erikslust tar man Bulltofta-konceptet rakt av, med tyngdpunkten på take away.
– Hela idén går ut på att göra napolitanska pizzor med äkta San Marzano-tomater från Napoli som skapar en oslagbar sötma. Förarbetet är inte heller att förringa, degen jäser i 72 timmar och majoriteten av våra produkter och råvaror kommer från Italien. Det ska vara en extraordinär upplevelse att besöka oss, säger Rolando Modica.

Med allt fler allmänna tobaksrestriktioner och rökförbud vill delstaten Kentucky lätta på regelverket för cigarr och pipa. I förslaget listas punkter som ska uppfyllas för att en restaurang eller bar ska få tillåta cigarrökning, bland annat måste de ha alkoholtillstånd och 21-årsgräns, en tydlig skylt utanför att rökning kan förekomma i lokalen, att minst 15% av omsättningen kommer från cigarrförsäljning, att en rökfri zon inrättas vid leveransintag och kanske viktigast av allt, att det bara tillåter cigarrer och pipa och inte vejp eller cigaretter. Så kanske det kan bli en cigarr i baren på The Galt House till nästa Kentucky Derby.

Med allt fler allmänna tobaksrestriktioner och rökförbud vill delstaten Kentucky lätta på regelverket för cigarr och pipa. I förslaget listas punkter som ska uppfyllas för att en restaurang eller bar ska få tillåta cigarrökning, bland annat måste de ha alkoholtillstånd och 21-årsgräns, en tydlig skylt utanför att rökning kan förekomma i lokalen, att minst 15% av omsättningen kommer från cigarrförsäljning, att en rökfri zon inrättas vid leveransintag och kanske viktigast av allt, att det bara tillåter cigarrer och pipa och inte vejp eller cigaretter. Så kanske det kan bli en cigarr i baren på The Galt House till nästa Kentucky Derby.

Med allt fler allmänna tobaksrestriktioner och rökförbud vill delstaten Kentucky lätta på regelverket för cigarr och pipa. I förslaget listas punkter som ska uppfyllas för att en restaurang eller bar ska få tillåta cigarrökning, bland annat måste de ha alkoholtillstånd och 21-årsgräns, en tydlig skylt utanför att rökning kan förekomma i lokalen, att minst 15% av omsättningen kommer från cigarrförsäljning, att en rökfri zon inrättas vid leveransintag och kanske viktigast av allt, att det bara tillåter cigarrer och pipa och inte vejp eller cigaretter. Så kanske det kan bli en cigarr i baren på The Galt House till nästa Kentucky Derby.

Nu i juli ska Belmonds nya tåg Britannic Explorer börja rulla från London, till Cornwall eller till Wales. Resan tar tre dagar och ombord blir man serverad fine dining komponerad av Simon Rogan från trestjärniga L’Enclume. Biljettpriser startar vid ca 150 000 kronor för två personer.

Nu i juli ska Belmonds nya tåg Britannic Explorer börja rulla från London, till Cornwall eller till Wales. Resan tar tre dagar och ombord blir man serverad fine dining komponerad av Simon Rogan från trestjärniga L’Enclume. Biljettpriser startar vid ca 150 000 kronor för två personer.

Nu i juli ska Belmonds nya tåg Britannic Explorer börja rulla från London, till Cornwall eller till Wales. Resan tar tre dagar och ombord blir man serverad fine dining komponerad av Simon Rogan från trestjärniga L’Enclume. Biljettpriser startar vid ca 150 000 kronor för två personer.
.jpg)
När Johnny Palmer från Bristol kom över Pablo Escobars gamla Boeing 727-100 fick han en idé. Flygplanskroppen, utan vingar, har fraktats till ett intetsägande industriområde i Bristol och fixats upp till ett minihotell med namnet PytchAir. Inredningen är opulent i valnöt, läder och guld och mycket är originalutförande. En natt i flygplanet (med två sovrum) kostar runt 10 000 kr beroende på säsong.
.jpg)
När Johnny Palmer från Bristol kom över Pablo Escobars gamla Boeing 727-100 fick han en idé. Flygplanskroppen, utan vingar, har fraktats till ett intetsägande industriområde i Bristol och fixats upp till ett minihotell med namnet PytchAir. Inredningen är opulent i valnöt, läder och guld och mycket är originalutförande. En natt i flygplanet (med två sovrum) kostar runt 10 000 kr beroende på säsong.
.jpg)
När Johnny Palmer från Bristol kom över Pablo Escobars gamla Boeing 727-100 fick han en idé. Flygplanskroppen, utan vingar, har fraktats till ett intetsägande industriområde i Bristol och fixats upp till ett minihotell med namnet PytchAir. Inredningen är opulent i valnöt, läder och guld och mycket är originalutförande. En natt i flygplanet (med två sovrum) kostar runt 10 000 kr beroende på säsong.
Galore är ett mediabolag som informerar, guidar, underhåller och inspirerar genom tidningar och event. Det redaktionella innehållet är i huvudsak nöje och näringsliv.
Propellergatan 2
211 15 Malmö