
Noi’s resa började för drygt två år sedan med en hål-i väggen pizzeria i Bulltofta, och i vintras utökade man till Malmö Saluhall. Nu drar en tredje satsning igång på Erikslust.
– Vi märker att hajpen håller i sig och intresset verkar inte dala även fast vi hållit öppet i mer än två år. För många som bor i stan ligger Bulltofta lite långt bort för att hämta hem sin pizza så vi fångar in en stor ny stor kundkrets nu, säger Rolando Modica.
Menyn ändras från vecka till vecka, med undantag för tre favoriter som alltid ligger kvar fast på menyn. På Noi i Malmö Saluhall har man en fast pizzameny och bordsservering. På Erikslust tar man Bulltofta-konceptet rakt av, med tyngdpunkten på take away.
– Hela idén går ut på att göra napolitanska pizzor med äkta San Marzano-tomater från Napoli som skapar en oslagbar sötma. Förarbetet är inte heller att förringa, degen jäser i 72 timmar och majoriteten av våra produkter och råvaror kommer från Italien. Det ska vara en extraordinär upplevelse att besöka oss, säger Rolando Modica.
Noi’s resa började för drygt två år sedan med en hål-i väggen pizzeria i Bulltofta, och i vintras utökade man till Malmö Saluhall. Nu drar en tredje satsning igång på Erikslust.
– Vi märker att hajpen håller i sig och intresset verkar inte dala även fast vi hållit öppet i mer än två år. För många som bor i stan ligger Bulltofta lite långt bort för att hämta hem sin pizza så vi fångar in en stor ny stor kundkrets nu, säger Rolando Modica.
Menyn ändras från vecka till vecka, med undantag för tre favoriter som alltid ligger kvar fast på menyn. På Noi i Malmö Saluhall har man en fast pizzameny och bordsservering. På Erikslust tar man Bulltofta-konceptet rakt av, med tyngdpunkten på take away.
– Hela idén går ut på att göra napolitanska pizzor med äkta San Marzano-tomater från Napoli som skapar en oslagbar sötma. Förarbetet är inte heller att förringa, degen jäser i 72 timmar och majoriteten av våra produkter och råvaror kommer från Italien. Det ska vara en extraordinär upplevelse att besöka oss, säger Rolando Modica.

Ingefära (Zingiber officinale) är namnet på en flerårig tropisk ört inom familjen ingefärsväxter (Zingiberaceae). Den grova och knöliga rotstocken används som krydda i särskilt det asiatiska köket. Ingefäran räknas till de äldsta kryddorna och medicinalväxterna. I Kina odlades den och kom till användning redan för 3000 år sedan. Ingefära är en källa till vitamin C, magnesium, järn, kalcium, kalium, natrium och fosfor.

Ingefära (Zingiber officinale) är namnet på en flerårig tropisk ört inom familjen ingefärsväxter (Zingiberaceae). Den grova och knöliga rotstocken används som krydda i särskilt det asiatiska köket. Ingefäran räknas till de äldsta kryddorna och medicinalväxterna. I Kina odlades den och kom till användning redan för 3000 år sedan. Ingefära är en källa till vitamin C, magnesium, järn, kalcium, kalium, natrium och fosfor.

Ingefära (Zingiber officinale) är namnet på en flerårig tropisk ört inom familjen ingefärsväxter (Zingiberaceae). Den grova och knöliga rotstocken används som krydda i särskilt det asiatiska köket. Ingefäran räknas till de äldsta kryddorna och medicinalväxterna. I Kina odlades den och kom till användning redan för 3000 år sedan. Ingefära är en källa till vitamin C, magnesium, järn, kalcium, kalium, natrium och fosfor.

Blåmussla (Mytilus edulis) är ett blötdjur som ingår i gruppen musslor. Skalet består av två skalhalvor, som är mörka med en blåskimrande nyans. I Sverige blir blåmusslorna större på Västkusten än i Östersjön, där de oftast är mindre än genomsnittet. Blåmusslor är hälsosamma eftersom de är en mager källa till högkvalitativt protein, omega-3-fettsyror, vitamin B12, jod och selen. De är även miljövänliga, då de bidrar till att minska övergödning genom att filtrera vattnet och ta upp kväve och fosfor.

Blåmussla (Mytilus edulis) är ett blötdjur som ingår i gruppen musslor. Skalet består av två skalhalvor, som är mörka med en blåskimrande nyans. I Sverige blir blåmusslorna större på Västkusten än i Östersjön, där de oftast är mindre än genomsnittet. Blåmusslor är hälsosamma eftersom de är en mager källa till högkvalitativt protein, omega-3-fettsyror, vitamin B12, jod och selen. De är även miljövänliga, då de bidrar till att minska övergödning genom att filtrera vattnet och ta upp kväve och fosfor.

Blåmussla (Mytilus edulis) är ett blötdjur som ingår i gruppen musslor. Skalet består av två skalhalvor, som är mörka med en blåskimrande nyans. I Sverige blir blåmusslorna större på Västkusten än i Östersjön, där de oftast är mindre än genomsnittet. Blåmusslor är hälsosamma eftersom de är en mager källa till högkvalitativt protein, omega-3-fettsyror, vitamin B12, jod och selen. De är även miljövänliga, då de bidrar till att minska övergödning genom att filtrera vattnet och ta upp kväve och fosfor.

Swerock testar under hösten helelektriska tunga maskiner från Volvo i ett pilotprojekt i Helsingborg. Under två månader används en 20-tons hjullastare och en eldriven Volvo FMX-lastbil i ett VA-arbete för MVB Syd. Målet är att se hur maskinerna fungerar i praktiken – hur länge de kan köras, hur ofta de behöver laddas och hur effektiva de är. – Det här är ett viktigt steg i vårt arbete med att elektrifiera anläggningsarbeten och leda den gröna omställningen i branschen, säger Linus Delin, arbetschef på Swerock.

Swerock testar under hösten helelektriska tunga maskiner från Volvo i ett pilotprojekt i Helsingborg. Under två månader används en 20-tons hjullastare och en eldriven Volvo FMX-lastbil i ett VA-arbete för MVB Syd. Målet är att se hur maskinerna fungerar i praktiken – hur länge de kan köras, hur ofta de behöver laddas och hur effektiva de är. – Det här är ett viktigt steg i vårt arbete med att elektrifiera anläggningsarbeten och leda den gröna omställningen i branschen, säger Linus Delin, arbetschef på Swerock.

Swerock testar under hösten helelektriska tunga maskiner från Volvo i ett pilotprojekt i Helsingborg. Under två månader används en 20-tons hjullastare och en eldriven Volvo FMX-lastbil i ett VA-arbete för MVB Syd. Målet är att se hur maskinerna fungerar i praktiken – hur länge de kan köras, hur ofta de behöver laddas och hur effektiva de är. – Det här är ett viktigt steg i vårt arbete med att elektrifiera anläggningsarbeten och leda den gröna omställningen i branschen, säger Linus Delin, arbetschef på Swerock.
Galore är ett mediabolag som informerar, guidar, underhåller och inspirerar genom tidningar och event. Det redaktionella innehållet är i huvudsak nöje och näringsliv.
Propellergatan 2
211 15 Malmö