Noi Pizza öppnar en tredje restaurang

Nyöppnat
Oktober 2023
Noi Pizza öppnar en tredje restaurang

Fakta

Noi’s resa började för drygt två år sedan med en hål-i väggen pizzeria i Bulltofta, och i vintras utökade man till Malmö Saluhall. Nu drar en tredje satsning igång på Erikslust.
 – Vi märker att hajpen håller i sig och intresset verkar inte dala även fast vi hållit öppet i mer än två år. För många som bor i stan ligger Bulltofta lite långt bort för att hämta hem sin pizza så vi fångar in en stor ny stor kundkrets nu, säger Rolando Modica.
 Menyn ändras från vecka till vecka, med undantag för tre favoriter som alltid ligger kvar fast på menyn. På Noi i Malmö Saluhall har man en fast pizzameny och bordsservering. På Erikslust tar man Bulltofta-konceptet rakt av, med tyngdpunkten på take away.
 – Hela idén går ut på att göra napolitanska pizzor med äkta San Marzano-tomater från Napoli som skapar en oslagbar sötma. Förarbetet är inte heller att förringa, degen jäser i 72 timmar och majoriteten av våra produkter och råvaror kommer från Italien. Det ska vara en extraordinär upplevelse att besöka oss, säger Rolando Modica.

Noi’s resa började för drygt två år sedan med en hål-i väggen pizzeria i Bulltofta, och i vintras utökade man till Malmö Saluhall. Nu drar en tredje satsning igång på Erikslust.
 – Vi märker att hajpen håller i sig och intresset verkar inte dala även fast vi hållit öppet i mer än två år. För många som bor i stan ligger Bulltofta lite långt bort för att hämta hem sin pizza så vi fångar in en stor ny stor kundkrets nu, säger Rolando Modica.
 Menyn ändras från vecka till vecka, med undantag för tre favoriter som alltid ligger kvar fast på menyn. På Noi i Malmö Saluhall har man en fast pizzameny och bordsservering. På Erikslust tar man Bulltofta-konceptet rakt av, med tyngdpunkten på take away.
 – Hela idén går ut på att göra napolitanska pizzor med äkta San Marzano-tomater från Napoli som skapar en oslagbar sötma. Förarbetet är inte heller att förringa, degen jäser i 72 timmar och majoriteten av våra produkter och råvaror kommer från Italien. Det ska vara en extraordinär upplevelse att besöka oss, säger Rolando Modica.

No items found.
No items found.
Dela artiklen

https://www.galoreweekend.se/artikel/noi-pizza-oppnar-en-tredje-restaurang

Fler artiklar

Läs
Fläsksida
Mat & Dryck
Maj 2025

Fläsksida

Fläsksida är grisens magparti bestående av hud (svål), hudfett (späck), bakre delen av revbenen (tunna revbenen) och muskler (kött). Fläsksida säljs vanligtvis rak- skuren med svål och fettkappa, med eller utan ben. Generellt sett har fläsksida större andel fett än kött. Bland annat görs sidfläsk och bacon av fläsksidan.

Fläsksida
Mat & Dryck
Maj 2025

Fläsksida

Fläsksida är grisens magparti bestående av hud (svål), hudfett (späck), bakre delen av revbenen (tunna revbenen) och muskler (kött). Fläsksida säljs vanligtvis rak- skuren med svål och fettkappa, med eller utan ben. Generellt sett har fläsksida större andel fett än kött. Bland annat görs sidfläsk och bacon av fläsksidan.

Fläsksida
Mat & Dryck
Maj 2025

Fläsksida

Fläsksida är grisens magparti bestående av hud (svål), hudfett (späck), bakre delen av revbenen (tunna revbenen) och muskler (kött). Fläsksida säljs vanligtvis rak- skuren med svål och fettkappa, med eller utan ben. Generellt sett har fläsksida större andel fett än kött. Bland annat görs sidfläsk och bacon av fläsksidan.

Fläsksida
Mat & Dryck
Maj 2025

Fläsksida

Fläsksida är grisens magparti bestående av hud (svål), hudfett (späck), bakre delen av revbenen (tunna revbenen) och muskler (kött). Fläsksida säljs vanligtvis rak- skuren med svål och fettkappa, med eller utan ben. Generellt sett har fläsksida större andel fett än kött. Bland annat görs sidfläsk och bacon av fläsksidan.

Läs
Design för ny bro över Göta älv
Byggnytt
Maj 2025

Design för ny bro över Göta älv

Designkonceptet för en ny bro över Göta älv har fått politiskt klartecken. Planerna skulle innebära att en cirka 400 meter lång gång- och cykelbro byggs mellan Packhuskajen på södra sidan och Hugo Hammars kaj på Lindholmen. Den öppningsbara bron planeras ha ska ha en minsta farledsbredd på 30 meter och en segelfri höjd på 5,5 meter. Bron är tänkt att stå klar om åtta år men bygget är beroende av miljötillstånd och vattendom.

Design för ny bro över Göta älv
Byggnytt
Maj 2025

Design för ny bro över Göta älv

Designkonceptet för en ny bro över Göta älv har fått politiskt klartecken. Planerna skulle innebära att en cirka 400 meter lång gång- och cykelbro byggs mellan Packhuskajen på södra sidan och Hugo Hammars kaj på Lindholmen. Den öppningsbara bron planeras ha ska ha en minsta farledsbredd på 30 meter och en segelfri höjd på 5,5 meter. Bron är tänkt att stå klar om åtta år men bygget är beroende av miljötillstånd och vattendom.

Design för ny bro över Göta älv
Byggnytt
Maj 2025

Design för ny bro över Göta älv

Designkonceptet för en ny bro över Göta älv har fått politiskt klartecken. Planerna skulle innebära att en cirka 400 meter lång gång- och cykelbro byggs mellan Packhuskajen på södra sidan och Hugo Hammars kaj på Lindholmen. Den öppningsbara bron planeras ha ska ha en minsta farledsbredd på 30 meter och en segelfri höjd på 5,5 meter. Bron är tänkt att stå klar om åtta år men bygget är beroende av miljötillstånd och vattendom.

Design för ny bro över Göta älv
Byggnytt
Maj 2025

Design för ny bro över Göta älv

Designkonceptet för en ny bro över Göta älv har fått politiskt klartecken. Planerna skulle innebära att en cirka 400 meter lång gång- och cykelbro byggs mellan Packhuskajen på södra sidan och Hugo Hammars kaj på Lindholmen. Den öppningsbara bron planeras ha ska ha en minsta farledsbredd på 30 meter och en segelfri höjd på 5,5 meter. Bron är tänkt att stå klar om åtta år men bygget är beroende av miljötillstånd och vattendom.

Läs
Polestar satsar på återförsäljare
Näringsliv
Maj 2025

Polestar satsar på återförsäljare

Efter ett år med fallande aktiekurs och sviktande försäljning vill Polestars nya vd Michael Lohscheller vända utvecklingen – med en rakare säljstrategi. I en intervju med Göteborgs-Posten markerar han att showroom-eran är förbi: – Man kan inte bara visa bilar och hoppas att folk ska köpa dem online. Nu ska elbilstillverkaren satsa på traditionell försäljning genom återförsäljare. Med det nya greppet hoppas Lohscheller återvinna mark och nå vinst redan i år. De närmaste tre åren är Polestars mål att öka försäljningsvolymen med 30-35 procent.

Polestar satsar på återförsäljare
Näringsliv
Maj 2025

Polestar satsar på återförsäljare

Efter ett år med fallande aktiekurs och sviktande försäljning vill Polestars nya vd Michael Lohscheller vända utvecklingen – med en rakare säljstrategi. I en intervju med Göteborgs-Posten markerar han att showroom-eran är förbi: – Man kan inte bara visa bilar och hoppas att folk ska köpa dem online. Nu ska elbilstillverkaren satsa på traditionell försäljning genom återförsäljare. Med det nya greppet hoppas Lohscheller återvinna mark och nå vinst redan i år. De närmaste tre åren är Polestars mål att öka försäljningsvolymen med 30-35 procent.

Polestar satsar på återförsäljare
Näringsliv
Maj 2025

Polestar satsar på återförsäljare

Efter ett år med fallande aktiekurs och sviktande försäljning vill Polestars nya vd Michael Lohscheller vända utvecklingen – med en rakare säljstrategi. I en intervju med Göteborgs-Posten markerar han att showroom-eran är förbi: – Man kan inte bara visa bilar och hoppas att folk ska köpa dem online. Nu ska elbilstillverkaren satsa på traditionell försäljning genom återförsäljare. Med det nya greppet hoppas Lohscheller återvinna mark och nå vinst redan i år. De närmaste tre åren är Polestars mål att öka försäljningsvolymen med 30-35 procent.

Polestar satsar på återförsäljare
Näringsliv
Maj 2025

Polestar satsar på återförsäljare

Efter ett år med fallande aktiekurs och sviktande försäljning vill Polestars nya vd Michael Lohscheller vända utvecklingen – med en rakare säljstrategi. I en intervju med Göteborgs-Posten markerar han att showroom-eran är förbi: – Man kan inte bara visa bilar och hoppas att folk ska köpa dem online. Nu ska elbilstillverkaren satsa på traditionell försäljning genom återförsäljare. Med det nya greppet hoppas Lohscheller återvinna mark och nå vinst redan i år. De närmaste tre åren är Polestars mål att öka försäljningsvolymen med 30-35 procent.

Om Galore

Galore är ett mediabolag som informerar, guidar, underhåller och inspirerar genom tidningar och event. Det redaktionella innehållet är i huvudsak nöje och näringsliv.

Galore

Propellergatan 2
211 15 Malmö

info@galoreweekend.se

Copyright , Galore.