Bekväma kläder med lång livslängd. Som ska fungera vid de allra flesta tillfällen. Det är vad NN.07 fokuserar på. Nyligen invigde varumärket en butik mitt i stan.
– Vi är väldigt glada över vår nya butik i Göteborg. Att bygga nya vänskapsband och bli en del av det lokala samhället är något vi ser mycket fram emot, säger företagets vd Anders Rahr.
Namnet NN.07 står för No Nationality, en strävan efter att skapa gränslösa plagg och främja mångfald, medan 07 betyder 2007, det år då det Köpenhamnsbaserade märket grundades. Förutom i Danmark har man sedan tidigare butiker i Stockholm, Antwerpen, Maastricht och New York.
Bekväma kläder med lång livslängd. Som ska fungera vid de allra flesta tillfällen. Det är vad NN.07 fokuserar på. Nyligen invigde varumärket en butik mitt i stan.
– Vi är väldigt glada över vår nya butik i Göteborg. Att bygga nya vänskapsband och bli en del av det lokala samhället är något vi ser mycket fram emot, säger företagets vd Anders Rahr.
Namnet NN.07 står för No Nationality, en strävan efter att skapa gränslösa plagg och främja mångfald, medan 07 betyder 2007, det år då det Köpenhamnsbaserade märket grundades. Förutom i Danmark har man sedan tidigare butiker i Stockholm, Antwerpen, Maastricht och New York.
Gitarren ’Eden of Coronet’ är världens mest påkostade. Den är utsmyckad med vitt guld och 11 441 diamanter, och värderad till 2 miljoner dollar. Rekordet noterades 2015 i Hongkong där den skapats av Aaron Shum. guinnessworldrecords.com
Gitarren ’Eden of Coronet’ är världens mest påkostade. Den är utsmyckad med vitt guld och 11 441 diamanter, och värderad till 2 miljoner dollar. Rekordet noterades 2015 i Hongkong där den skapats av Aaron Shum. guinnessworldrecords.com
Gitarren ’Eden of Coronet’ är världens mest påkostade. Den är utsmyckad med vitt guld och 11 441 diamanter, och värderad till 2 miljoner dollar. Rekordet noterades 2015 i Hongkong där den skapats av Aaron Shum. guinnessworldrecords.com
Christoffer Nilsson har en bakgrund från bland annat Noma, Den Vandrette och Barr i Köpenhamn. Nu är han kökschef på Bloom in the park. Här visar Christoffer hur man lagar en rätt att imponera med.
Christoffer Nilsson har en bakgrund från bland annat Noma, Den Vandrette och Barr i Köpenhamn. Nu är han kökschef på Bloom in the park. Här visar Christoffer hur man lagar en rätt att imponera med.
Christoffer Nilsson har en bakgrund från bland annat Noma, Den Vandrette och Barr i Köpenhamn. Nu är han kökschef på Bloom in the park. Här visar Christoffer hur man lagar en rätt att imponera med.
Det var 60 år sedan. Knappt gripbart. Modet och popmusiken för 60 år sedan inspirerar fortfarande. Det tar aldrig slut, oavsett hur många nya genrer och subkulturer man uppfunnit på vägen och hur modet vandrat från det tidiga 60-talets mods över flower power och psykedelia till glam, punk, New Romantics, Britpop, miljöaktiva hipsters och nu, COUNTRY (i någon form…).
Det var 60 år sedan. Knappt gripbart. Modet och popmusiken för 60 år sedan inspirerar fortfarande. Det tar aldrig slut, oavsett hur många nya genrer och subkulturer man uppfunnit på vägen och hur modet vandrat från det tidiga 60-talets mods över flower power och psykedelia till glam, punk, New Romantics, Britpop, miljöaktiva hipsters och nu, COUNTRY (i någon form…).
Det var 60 år sedan. Knappt gripbart. Modet och popmusiken för 60 år sedan inspirerar fortfarande. Det tar aldrig slut, oavsett hur många nya genrer och subkulturer man uppfunnit på vägen och hur modet vandrat från det tidiga 60-talets mods över flower power och psykedelia till glam, punk, New Romantics, Britpop, miljöaktiva hipsters och nu, COUNTRY (i någon form…).
Galore är ett mediabolag som informerar, guidar, underhåller och inspirerar genom tidningar och event. Det redaktionella innehållet är i huvudsak nöje och näringsliv.
Propellergatan 2
211 15 Malmö