Mötesplats i Kvarteret Johanna

Näringsliv
Juni 2026
Mötesplats i Kvarteret Johanna

Fakta

I september 2026 öppnar Cecil Coworking sin första anläggning utanför Stockholm i samband med att Kvarteret Johanna invigs i centrala Göteborg. På 3 000 kvadratmeter skapas en personlig coworkingmiljö med fokus på premiumservice och flexibilitet, inredd av Stylt Trampoli med plats för cirka 300 medlemmar. Lokalen omfattar bland annat en stor konferensavdelning, central bar och loungeytor.
 – Som medlem kommer man att känna igen sig, säger Cecilia Sterner, chef på Cecil Coworking. Vi har lyssnat på medlemmarna i Stockholm och har tagit med oss det som sticker ut med Cecil – som den trivsamma miljön och höga servicenivån.

I september 2026 öppnar Cecil Coworking sin första anläggning utanför Stockholm i samband med att Kvarteret Johanna invigs i centrala Göteborg. På 3 000 kvadratmeter skapas en personlig coworkingmiljö med fokus på premiumservice och flexibilitet, inredd av Stylt Trampoli med plats för cirka 300 medlemmar. Lokalen omfattar bland annat en stor konferensavdelning, central bar och loungeytor.
 – Som medlem kommer man att känna igen sig, säger Cecilia Sterner, chef på Cecil Coworking. Vi har lyssnat på medlemmarna i Stockholm och har tagit med oss det som sticker ut med Cecil – som den trivsamma miljön och höga servicenivån.

No items found.
No items found.
Dela artiklen

https://www.galoreweekend.se/artikel/motesplats-i-kvarteret-johanna

Fler artiklar

Läs
Bostadsrätter i Örgryte
Byggnytt
Oktober 2025

Bostadsrätter i Örgryte

Längs Danska vägen planeras 93 nya bostadsrätter i projektet Silhuett. De nya lägenheterna blir i storlekar från ettor på 25 kvadratmeter upp till en sexrummare på 168 kvadratmeter som störst. Samtliga bostäder får minst en balkong eller uteplats, i vissa fall två. Därutöver planeras också garage samt verksamhetslokaler i bottenplan. Inflyttning är planerad att ske från tredje kvartalet 2027.

Bostadsrätter i Örgryte
Byggnytt
Oktober 2025

Bostadsrätter i Örgryte

Längs Danska vägen planeras 93 nya bostadsrätter i projektet Silhuett. De nya lägenheterna blir i storlekar från ettor på 25 kvadratmeter upp till en sexrummare på 168 kvadratmeter som störst. Samtliga bostäder får minst en balkong eller uteplats, i vissa fall två. Därutöver planeras också garage samt verksamhetslokaler i bottenplan. Inflyttning är planerad att ske från tredje kvartalet 2027.

Bostadsrätter i Örgryte
Byggnytt
Oktober 2025

Bostadsrätter i Örgryte

Längs Danska vägen planeras 93 nya bostadsrätter i projektet Silhuett. De nya lägenheterna blir i storlekar från ettor på 25 kvadratmeter upp till en sexrummare på 168 kvadratmeter som störst. Samtliga bostäder får minst en balkong eller uteplats, i vissa fall två. Därutöver planeras också garage samt verksamhetslokaler i bottenplan. Inflyttning är planerad att ske från tredje kvartalet 2027.

Bostadsrätter i Örgryte
Byggnytt
Oktober 2025

Bostadsrätter i Örgryte

Längs Danska vägen planeras 93 nya bostadsrätter i projektet Silhuett. De nya lägenheterna blir i storlekar från ettor på 25 kvadratmeter upp till en sexrummare på 168 kvadratmeter som störst. Samtliga bostäder får minst en balkong eller uteplats, i vissa fall två. Därutöver planeras också garage samt verksamhetslokaler i bottenplan. Inflyttning är planerad att ske från tredje kvartalet 2027.

Läs
Företags­klimatet i Göteborg ska stärkas
Näringsliv
Oktober 2025

Företags­klimatet i Göteborg ska stärkas

Göteborgs Stad har under året lanserat satsningen ”Staden och företagarna” för att förbättra kontakten mellan stadens organisation och det lokala näringslivet. Bakgrunden är att Göteborg i dag rankas lägre än både Malmö och Stockholm i mätningar av företagsklimat. Satsningen ska ge chefer och medarbetare som möter företag ökad kunskap och verktyg för samarbete. – Det är möjligt att både följa lagen och samtidigt underlätta för näringslivet. Chefer behöver leda arbetet med förenkling och stötta medarbetare att hitta lösningar, säger Angelica Winter, chef på miljöförvaltningen.

Företags­klimatet i Göteborg ska stärkas
Näringsliv
Oktober 2025

Företags­klimatet i Göteborg ska stärkas

Göteborgs Stad har under året lanserat satsningen ”Staden och företagarna” för att förbättra kontakten mellan stadens organisation och det lokala näringslivet. Bakgrunden är att Göteborg i dag rankas lägre än både Malmö och Stockholm i mätningar av företagsklimat. Satsningen ska ge chefer och medarbetare som möter företag ökad kunskap och verktyg för samarbete. – Det är möjligt att både följa lagen och samtidigt underlätta för näringslivet. Chefer behöver leda arbetet med förenkling och stötta medarbetare att hitta lösningar, säger Angelica Winter, chef på miljöförvaltningen.

Företags­klimatet i Göteborg ska stärkas
Näringsliv
Oktober 2025

Företags­klimatet i Göteborg ska stärkas

Göteborgs Stad har under året lanserat satsningen ”Staden och företagarna” för att förbättra kontakten mellan stadens organisation och det lokala näringslivet. Bakgrunden är att Göteborg i dag rankas lägre än både Malmö och Stockholm i mätningar av företagsklimat. Satsningen ska ge chefer och medarbetare som möter företag ökad kunskap och verktyg för samarbete. – Det är möjligt att både följa lagen och samtidigt underlätta för näringslivet. Chefer behöver leda arbetet med förenkling och stötta medarbetare att hitta lösningar, säger Angelica Winter, chef på miljöförvaltningen.

Företags­klimatet i Göteborg ska stärkas
Näringsliv
Oktober 2025

Företags­klimatet i Göteborg ska stärkas

Göteborgs Stad har under året lanserat satsningen ”Staden och företagarna” för att förbättra kontakten mellan stadens organisation och det lokala näringslivet. Bakgrunden är att Göteborg i dag rankas lägre än både Malmö och Stockholm i mätningar av företagsklimat. Satsningen ska ge chefer och medarbetare som möter företag ökad kunskap och verktyg för samarbete. – Det är möjligt att både följa lagen och samtidigt underlätta för näringslivet. Chefer behöver leda arbetet med förenkling och stötta medarbetare att hitta lösningar, säger Angelica Winter, chef på miljöförvaltningen.

Läs
Axis bygger ut när säker­hets­behovet ökar
Näringsliv
Oktober 2025

Axis bygger ut när säker­hets­behovet ökar

Det oroliga världsläget stärker efterfrågan på Axis nätverkskameror, säger vd:n Ray Mauritsson till Dagens Industri. I Lund arbetar nu runt 3 000 personer för Axis, som ägs av den japanska kamerajätten Canon, och nästa år invigs en ny byggnad på 27 000 kvadratmeter. – Det här visar att vår ägare fullt ut litar på oss och låter Axis agera självständigt, säger Ray Mauritsson. Omsättningen steg i fjol med 7 procent till 18,7 miljarder kronor, trots komponentbrist. Bolaget investerar stort på forskning och ser även växande efterfrågan från industrin.

Axis bygger ut när säker­hets­behovet ökar
Näringsliv
Oktober 2025

Axis bygger ut när säker­hets­behovet ökar

Det oroliga världsläget stärker efterfrågan på Axis nätverkskameror, säger vd:n Ray Mauritsson till Dagens Industri. I Lund arbetar nu runt 3 000 personer för Axis, som ägs av den japanska kamerajätten Canon, och nästa år invigs en ny byggnad på 27 000 kvadratmeter. – Det här visar att vår ägare fullt ut litar på oss och låter Axis agera självständigt, säger Ray Mauritsson. Omsättningen steg i fjol med 7 procent till 18,7 miljarder kronor, trots komponentbrist. Bolaget investerar stort på forskning och ser även växande efterfrågan från industrin.

Axis bygger ut när säker­hets­behovet ökar
Näringsliv
Oktober 2025

Axis bygger ut när säker­hets­behovet ökar

Det oroliga världsläget stärker efterfrågan på Axis nätverkskameror, säger vd:n Ray Mauritsson till Dagens Industri. I Lund arbetar nu runt 3 000 personer för Axis, som ägs av den japanska kamerajätten Canon, och nästa år invigs en ny byggnad på 27 000 kvadratmeter. – Det här visar att vår ägare fullt ut litar på oss och låter Axis agera självständigt, säger Ray Mauritsson. Omsättningen steg i fjol med 7 procent till 18,7 miljarder kronor, trots komponentbrist. Bolaget investerar stort på forskning och ser även växande efterfrågan från industrin.

Axis bygger ut när säker­hets­behovet ökar
Näringsliv
Oktober 2025

Axis bygger ut när säker­hets­behovet ökar

Det oroliga världsläget stärker efterfrågan på Axis nätverkskameror, säger vd:n Ray Mauritsson till Dagens Industri. I Lund arbetar nu runt 3 000 personer för Axis, som ägs av den japanska kamerajätten Canon, och nästa år invigs en ny byggnad på 27 000 kvadratmeter. – Det här visar att vår ägare fullt ut litar på oss och låter Axis agera självständigt, säger Ray Mauritsson. Omsättningen steg i fjol med 7 procent till 18,7 miljarder kronor, trots komponentbrist. Bolaget investerar stort på forskning och ser även växande efterfrågan från industrin.

Om Galore

Galore är ett mediabolag som informerar, guidar, underhåller och inspirerar genom tidningar och event. Det redaktionella innehållet är i huvudsak nöje och näringsliv.

Galore

Propellergatan 2
211 15 Malmö

info@galoreweekend.se

Copyright , Galore.