
Mobello säljer mobiltillbehör och utför även reparationer. I dag har man sex butiker i Stockholm och en i Uppsala, och satsar snart söderut.
– Det känns jätteroligt! Vi har velat expandera till Göteborg i många år men har skyndat långsamt. Och nu fick vi möjlighet. Femman och Nordstan är en av de bästa handelsplatserna i landet, fastslår Martin Ernestam, vd för Mobello.
Kedjan tillhandahåller mobiltillbehör och accessoarer, som skal, laddare, skärmskydd, hållare och hörlurar. Den nya butiken öppnas i mitten av november.
Mobello säljer mobiltillbehör och utför även reparationer. I dag har man sex butiker i Stockholm och en i Uppsala, och satsar snart söderut.
– Det känns jätteroligt! Vi har velat expandera till Göteborg i många år men har skyndat långsamt. Och nu fick vi möjlighet. Femman och Nordstan är en av de bästa handelsplatserna i landet, fastslår Martin Ernestam, vd för Mobello.
Kedjan tillhandahåller mobiltillbehör och accessoarer, som skal, laddare, skärmskydd, hållare och hörlurar. Den nya butiken öppnas i mitten av november.

I utbyggnadsområdet i västra Tygelsjö närmar sig nu ytterligare en etapp. I den blivande bostadsrättsföreningen Magnolia planeras totalt 20 nya bostäder i form av en friliggande villa, ett parhus och övriga i radhus. Boytan ska bli på 131, 110 respektive 95 kvadratmeter. Samtliga hus byggs i två plan och alla bostäder får egen uteplats. De nya husen beräknas preliminärt vara inflyttningsklara 2026.

I utbyggnadsområdet i västra Tygelsjö närmar sig nu ytterligare en etapp. I den blivande bostadsrättsföreningen Magnolia planeras totalt 20 nya bostäder i form av en friliggande villa, ett parhus och övriga i radhus. Boytan ska bli på 131, 110 respektive 95 kvadratmeter. Samtliga hus byggs i två plan och alla bostäder får egen uteplats. De nya husen beräknas preliminärt vara inflyttningsklara 2026.

I utbyggnadsområdet i västra Tygelsjö närmar sig nu ytterligare en etapp. I den blivande bostadsrättsföreningen Magnolia planeras totalt 20 nya bostäder i form av en friliggande villa, ett parhus och övriga i radhus. Boytan ska bli på 131, 110 respektive 95 kvadratmeter. Samtliga hus byggs i två plan och alla bostäder får egen uteplats. De nya husen beräknas preliminärt vara inflyttningsklara 2026.

Kronprinsen fortsätter att växa och får nu sin 33:e butik. Under våren flyttar Pressbyrån in i sin nya lokal längs med Regementsgatan i Malmö. Lokalen är 174 kvadratmeter stor och ligger vägg i vägg med Espresso House och Lindex. – Det är såklart jättekul att Pressbyrån flyttar in på Kronprinsen. Deras erbjudande har varit efterfrågat av många och vi tycker att de kompletterar övriga butiker och kaféer på ett bra sätt, säger centrumledare Sara Escobar.

Kronprinsen fortsätter att växa och får nu sin 33:e butik. Under våren flyttar Pressbyrån in i sin nya lokal längs med Regementsgatan i Malmö. Lokalen är 174 kvadratmeter stor och ligger vägg i vägg med Espresso House och Lindex. – Det är såklart jättekul att Pressbyrån flyttar in på Kronprinsen. Deras erbjudande har varit efterfrågat av många och vi tycker att de kompletterar övriga butiker och kaféer på ett bra sätt, säger centrumledare Sara Escobar.

Kronprinsen fortsätter att växa och får nu sin 33:e butik. Under våren flyttar Pressbyrån in i sin nya lokal längs med Regementsgatan i Malmö. Lokalen är 174 kvadratmeter stor och ligger vägg i vägg med Espresso House och Lindex. – Det är såklart jättekul att Pressbyrån flyttar in på Kronprinsen. Deras erbjudande har varit efterfrågat av många och vi tycker att de kompletterar övriga butiker och kaféer på ett bra sätt, säger centrumledare Sara Escobar.

Malmö stad bildar ett eget energibolag för att säkerställa en ”tillräcklig, prisvärd och hållbar elförsörjning”. Det nya bolaget går under namnet Malmö Energi och Hållbarhet AB. Målet är att kommunen ska försörjas med 100 procent återvunnen och förnybar energi till år 2030. – Det är avgörande för Malmös fortsatta utveckling att kommunen får rådighet över energisystemet och kan vara med och påverka andra aktörer på marknaden, säger Katrin Stjernfeldt Jammeh (S), kommunstyrelsens ordförande.

Malmö stad bildar ett eget energibolag för att säkerställa en ”tillräcklig, prisvärd och hållbar elförsörjning”. Det nya bolaget går under namnet Malmö Energi och Hållbarhet AB. Målet är att kommunen ska försörjas med 100 procent återvunnen och förnybar energi till år 2030. – Det är avgörande för Malmös fortsatta utveckling att kommunen får rådighet över energisystemet och kan vara med och påverka andra aktörer på marknaden, säger Katrin Stjernfeldt Jammeh (S), kommunstyrelsens ordförande.

Malmö stad bildar ett eget energibolag för att säkerställa en ”tillräcklig, prisvärd och hållbar elförsörjning”. Det nya bolaget går under namnet Malmö Energi och Hållbarhet AB. Målet är att kommunen ska försörjas med 100 procent återvunnen och förnybar energi till år 2030. – Det är avgörande för Malmös fortsatta utveckling att kommunen får rådighet över energisystemet och kan vara med och påverka andra aktörer på marknaden, säger Katrin Stjernfeldt Jammeh (S), kommunstyrelsens ordförande.
Galore är ett mediabolag som informerar, guidar, underhåller och inspirerar genom tidningar och event. Det redaktionella innehållet är i huvudsak nöje och näringsliv.
Propellergatan 2
211 15 Malmö