Kinesiska biltillverkaren BYD lanserar tillsammans med DJI en plattform som ska integrera drönare med deras bilar. Systemet som heter Lingyuan gör det möjligt för en passagerare i bilen att styra drönaren via en handkontroll med skärm för att till exempel filma bilens resa längs vägen eller för att kolla trafiksituationer längre fram. Drönaren ska kunna lyfta och landa i ca 25 km/h och maxfart för drönaren ligger runt 50 km/h.
Kinesiska biltillverkaren BYD lanserar tillsammans med DJI en plattform som ska integrera drönare med deras bilar. Systemet som heter Lingyuan gör det möjligt för en passagerare i bilen att styra drönaren via en handkontroll med skärm för att till exempel filma bilens resa längs vägen eller för att kolla trafiksituationer längre fram. Drönaren ska kunna lyfta och landa i ca 25 km/h och maxfart för drönaren ligger runt 50 km/h.
Killen som gick från kock till affärsman. Driver idag både restaurang Atmosfär och kedjan Salads and Smoothies. Vi pratar om övergången med mera.
Killen som gick från kock till affärsman. Driver idag både restaurang Atmosfär och kedjan Salads and Smoothies. Vi pratar om övergången med mera.
Killen som gick från kock till affärsman. Driver idag både restaurang Atmosfär och kedjan Salads and Smoothies. Vi pratar om övergången med mera.
Med sin starka vilja och drivkraft har han etablerat sig som en av Malmös mest ansedda krögare. Wilhelm Pieplows malmöitiska krogimperium har funnits i mer än 30 år och nog har det lämnat sina spår på malmöbornas tungor. Galore mötte hamburgaren som just firat 70 och som aldrig kan få nog av sparris.
Med sin starka vilja och drivkraft har han etablerat sig som en av Malmös mest ansedda krögare. Wilhelm Pieplows malmöitiska krogimperium har funnits i mer än 30 år och nog har det lämnat sina spår på malmöbornas tungor. Galore mötte hamburgaren som just firat 70 och som aldrig kan få nog av sparris.
Med sin starka vilja och drivkraft har han etablerat sig som en av Malmös mest ansedda krögare. Wilhelm Pieplows malmöitiska krogimperium har funnits i mer än 30 år och nog har det lämnat sina spår på malmöbornas tungor. Galore mötte hamburgaren som just firat 70 och som aldrig kan få nog av sparris.
”Det fanns ingen stor vision inför framtiden när vi startade vårt företag. Jag började putsa fönster för att jag behövde stålar. Jag ville ut och resa”, säger Jon Enström. Tolv år senare driver han Skånes största fönsterputsbolag, Ultraputs, med 24 anställda och en omsättning på 9,3 miljoner senaste året.
”Det fanns ingen stor vision inför framtiden när vi startade vårt företag. Jag började putsa fönster för att jag behövde stålar. Jag ville ut och resa”, säger Jon Enström. Tolv år senare driver han Skånes största fönsterputsbolag, Ultraputs, med 24 anställda och en omsättning på 9,3 miljoner senaste året.
”Det fanns ingen stor vision inför framtiden när vi startade vårt företag. Jag började putsa fönster för att jag behövde stålar. Jag ville ut och resa”, säger Jon Enström. Tolv år senare driver han Skånes största fönsterputsbolag, Ultraputs, med 24 anställda och en omsättning på 9,3 miljoner senaste året.
Galore är ett mediabolag som informerar, guidar, underhåller och inspirerar genom tidningar och event. Det redaktionella innehållet är i huvudsak nöje och näringsliv.
Propellergatan 2
211 15 Malmö