Restaurangen Burgers & Bourbon på skidhotellet Montage Deer Valley i Utah har fått en burgare på menyn de kallar The 1876 Burger Experience. För 1876 dollar får man en burgare av A5 Wagyu med Golden Osetra caviar, kungskrabba, sparris, vit tryffel-brie och bea i ett bröd förgyllt med bladguld. I ”menyn” ingår pommes och ett glas Krug Grande Cuvée Champagne och som dessert ingår ett glas Yellowstone Select Bourbon och en Padrón Anniversario 1964 (cigarr). Efter maten skjutsas man till Burns Saddlery (grundat 1876) för att få en cowboyhatt skräddad efter dina önskemål.
Restaurangen Burgers & Bourbon på skidhotellet Montage Deer Valley i Utah har fått en burgare på menyn de kallar The 1876 Burger Experience. För 1876 dollar får man en burgare av A5 Wagyu med Golden Osetra caviar, kungskrabba, sparris, vit tryffel-brie och bea i ett bröd förgyllt med bladguld. I ”menyn” ingår pommes och ett glas Krug Grande Cuvée Champagne och som dessert ingår ett glas Yellowstone Select Bourbon och en Padrón Anniversario 1964 (cigarr). Efter maten skjutsas man till Burns Saddlery (grundat 1876) för att få en cowboyhatt skräddad efter dina önskemål.
Det är omöjligt att komma ifrån, men popmusik handlar till stor del om hår. Genom alla subkulturer, från mitten av 50-talet och framåt. Från Elvis över Beatles och Johnny Rotten till ny-romantikens mer stylade look med Duran Duran och Spandau Ballet. Och visst, gotik-rocken hade också sin look, korpsvarta, stora kalufser, och britpopen med sin mix av Beatles, Stones och Small Faces. Inte bara musiken, håren hade samma rötter. I flera fall var det en kvinna som såg till att artisten i fråga fick en ny, mer säljande look och, i bästa fall, ett genombrott. För Beatles del var det den tyska art school-eleven Astrid Kirchherr i Hamburg som övertalade sin pojkvän Stu Sutcliff (i den ursprungliga upplagan av Beatles) att byta ut sin rocker/Elvis-frisyr mot den betydligt hippare, franska beatnikstilen. En frisyr utan Brylcreem till förmån för en mer bohemisk look
Det är omöjligt att komma ifrån, men popmusik handlar till stor del om hår. Genom alla subkulturer, från mitten av 50-talet och framåt. Från Elvis över Beatles och Johnny Rotten till ny-romantikens mer stylade look med Duran Duran och Spandau Ballet. Och visst, gotik-rocken hade också sin look, korpsvarta, stora kalufser, och britpopen med sin mix av Beatles, Stones och Small Faces. Inte bara musiken, håren hade samma rötter. I flera fall var det en kvinna som såg till att artisten i fråga fick en ny, mer säljande look och, i bästa fall, ett genombrott. För Beatles del var det den tyska art school-eleven Astrid Kirchherr i Hamburg som övertalade sin pojkvän Stu Sutcliff (i den ursprungliga upplagan av Beatles) att byta ut sin rocker/Elvis-frisyr mot den betydligt hippare, franska beatnikstilen. En frisyr utan Brylcreem till förmån för en mer bohemisk look
Det är omöjligt att komma ifrån, men popmusik handlar till stor del om hår. Genom alla subkulturer, från mitten av 50-talet och framåt. Från Elvis över Beatles och Johnny Rotten till ny-romantikens mer stylade look med Duran Duran och Spandau Ballet. Och visst, gotik-rocken hade också sin look, korpsvarta, stora kalufser, och britpopen med sin mix av Beatles, Stones och Small Faces. Inte bara musiken, håren hade samma rötter. I flera fall var det en kvinna som såg till att artisten i fråga fick en ny, mer säljande look och, i bästa fall, ett genombrott. För Beatles del var det den tyska art school-eleven Astrid Kirchherr i Hamburg som övertalade sin pojkvän Stu Sutcliff (i den ursprungliga upplagan av Beatles) att byta ut sin rocker/Elvis-frisyr mot den betydligt hippare, franska beatnikstilen. En frisyr utan Brylcreem till förmån för en mer bohemisk look
Trion som i dag driver lunchrestaurangen K-Gränd i Helsingborg har gjort det sedan 2017 – nu expanderar de och tar över lokalen bredvid där väskbutiken Made in Italy tidigare har legat. Just nu pågår renovering och flytt av entré till hörnet. I oktober ska den nya satsningen stå klar. – Vi bygger ut eftersom vi ständigt har fullt på våra luncher – vi vill ge gästerna mer plats och försöka att inte hamna i fällan att våra gäster känner att det är fullt så man väljer ett annat ställe, säger Victor Magnusson som driver K-Gränd tillsammans med Love Barkeborn och Jimmy Sandquist. K-Gränd är i dag 110 kvadratmeter stort och växer i höst med ytterligare 60 kvadratmeter. Trion ser möjlighet att ta emot fler och större sällskap till julborden – och inte minst blir det större uteservering och en satsning på kvällsverksamhet. Men om den är de än så länge hemlighetsfulla. – Våra gäster kommer att märka när det är premiär, då blir det nyöppningsgalej, säger Victor Magnusson.
Trion som i dag driver lunchrestaurangen K-Gränd i Helsingborg har gjort det sedan 2017 – nu expanderar de och tar över lokalen bredvid där väskbutiken Made in Italy tidigare har legat. Just nu pågår renovering och flytt av entré till hörnet. I oktober ska den nya satsningen stå klar. – Vi bygger ut eftersom vi ständigt har fullt på våra luncher – vi vill ge gästerna mer plats och försöka att inte hamna i fällan att våra gäster känner att det är fullt så man väljer ett annat ställe, säger Victor Magnusson som driver K-Gränd tillsammans med Love Barkeborn och Jimmy Sandquist. K-Gränd är i dag 110 kvadratmeter stort och växer i höst med ytterligare 60 kvadratmeter. Trion ser möjlighet att ta emot fler och större sällskap till julborden – och inte minst blir det större uteservering och en satsning på kvällsverksamhet. Men om den är de än så länge hemlighetsfulla. – Våra gäster kommer att märka när det är premiär, då blir det nyöppningsgalej, säger Victor Magnusson.
Trion som i dag driver lunchrestaurangen K-Gränd i Helsingborg har gjort det sedan 2017 – nu expanderar de och tar över lokalen bredvid där väskbutiken Made in Italy tidigare har legat. Just nu pågår renovering och flytt av entré till hörnet. I oktober ska den nya satsningen stå klar. – Vi bygger ut eftersom vi ständigt har fullt på våra luncher – vi vill ge gästerna mer plats och försöka att inte hamna i fällan att våra gäster känner att det är fullt så man väljer ett annat ställe, säger Victor Magnusson som driver K-Gränd tillsammans med Love Barkeborn och Jimmy Sandquist. K-Gränd är i dag 110 kvadratmeter stort och växer i höst med ytterligare 60 kvadratmeter. Trion ser möjlighet att ta emot fler och större sällskap till julborden – och inte minst blir det större uteservering och en satsning på kvällsverksamhet. Men om den är de än så länge hemlighetsfulla. – Våra gäster kommer att märka när det är premiär, då blir det nyöppningsgalej, säger Victor Magnusson.
Atze sammanfattar allt som svensk krog inte är. Ett hål-i-väggen cocktailbar, väldigt intimt och med personlig service från ägaren som oftast är den enda som arbetar. Känslan är påtagligt östeuropeisk, i den positiva bemärkelsen, med stor inspiration från urbana Berlin. Drinkarna är on-point! Atze köper endast från mindre och kavitetssäkra spritproducenter. Hos Atze är allt ett hantverk, från den egenbyggda baren till isen, som görs och förädlas av ägaren som är på plats varje dag. Enghavevej 55
Atze sammanfattar allt som svensk krog inte är. Ett hål-i-väggen cocktailbar, väldigt intimt och med personlig service från ägaren som oftast är den enda som arbetar. Känslan är påtagligt östeuropeisk, i den positiva bemärkelsen, med stor inspiration från urbana Berlin. Drinkarna är on-point! Atze köper endast från mindre och kavitetssäkra spritproducenter. Hos Atze är allt ett hantverk, från den egenbyggda baren till isen, som görs och förädlas av ägaren som är på plats varje dag. Enghavevej 55
Atze sammanfattar allt som svensk krog inte är. Ett hål-i-väggen cocktailbar, väldigt intimt och med personlig service från ägaren som oftast är den enda som arbetar. Känslan är påtagligt östeuropeisk, i den positiva bemärkelsen, med stor inspiration från urbana Berlin. Drinkarna är on-point! Atze köper endast från mindre och kavitetssäkra spritproducenter. Hos Atze är allt ett hantverk, från den egenbyggda baren till isen, som görs och förädlas av ägaren som är på plats varje dag. Enghavevej 55
Galore är ett mediabolag som informerar, guidar, underhåller och inspirerar genom tidningar och event. Det redaktionella innehållet är i huvudsak nöje och näringsliv.
Propellergatan 2
211 15 Malmö