Göteborg brukar kallas för Sveriges ölhuvudstad. Däremot finns lokala hantverksöl långt ifrån överallt, som på idrottsarenor. Men det ändras från och med nu. På Scandinavium ska puben Kranen ha öl från 27 av traktens småbryggerier.
– Den är en del av utvecklingen för publikupplevelsen och själva arenan. Bryggerierna är en viktig del av Göteborgs historia, och tajmingen är särskilt bra med tanke på stadens 400-årsjubileum, tycker Lotta Nibell, vd för arenabolaget Got Event.
Den nya puben ska ha åtta kranar och sju kylskåp med hantverksöl - från aktörer som Dugges, Poppels och Stigbergets, Fermenterarna, Beerium och Barlind. Samtliga 27 bryggerier är medlemmar i föreningen Gothenburg Brewers Guild, som vann upphandlingen om att leverera öl till Kranen.
– Målsättningen är ett breddat utbud som lockar publik och arrangörer. Och namnet Kranen syftar inte bara på öl utan också på den stolta varvsepoken, fortsätter Nibell.
Tidigare har det endast gått att köpa öl från Spendrups i Scandinaviums barer och restauranger.
Göteborg brukar kallas för Sveriges ölhuvudstad. Däremot finns lokala hantverksöl långt ifrån överallt, som på idrottsarenor. Men det ändras från och med nu. På Scandinavium ska puben Kranen ha öl från 27 av traktens småbryggerier.
– Den är en del av utvecklingen för publikupplevelsen och själva arenan. Bryggerierna är en viktig del av Göteborgs historia, och tajmingen är särskilt bra med tanke på stadens 400-årsjubileum, tycker Lotta Nibell, vd för arenabolaget Got Event.
Den nya puben ska ha åtta kranar och sju kylskåp med hantverksöl - från aktörer som Dugges, Poppels och Stigbergets, Fermenterarna, Beerium och Barlind. Samtliga 27 bryggerier är medlemmar i föreningen Gothenburg Brewers Guild, som vann upphandlingen om att leverera öl till Kranen.
– Målsättningen är ett breddat utbud som lockar publik och arrangörer. Och namnet Kranen syftar inte bara på öl utan också på den stolta varvsepoken, fortsätter Nibell.
Tidigare har det endast gått att köpa öl från Spendrups i Scandinaviums barer och restauranger.
Italienska Pagani följer Aston Martin, Bugatti, Porsche och Mercedes-Benz fotsteg med att bygga bostäder. Pagani Residences Miami ska ligga på Harbour Island, sidan om North Bay Village i lagunen och bli 28 våningar högt med 70 lägenheter på hörnen, alla med stora uteplatser. På taket planeras en gemensam terrass med pool och utekök. Bostäderna beräknas stå inflyttningsklara 2027.
Italienska Pagani följer Aston Martin, Bugatti, Porsche och Mercedes-Benz fotsteg med att bygga bostäder. Pagani Residences Miami ska ligga på Harbour Island, sidan om North Bay Village i lagunen och bli 28 våningar högt med 70 lägenheter på hörnen, alla med stora uteplatser. På taket planeras en gemensam terrass med pool och utekök. Bostäderna beräknas stå inflyttningsklara 2027.
Italienska Pagani följer Aston Martin, Bugatti, Porsche och Mercedes-Benz fotsteg med att bygga bostäder. Pagani Residences Miami ska ligga på Harbour Island, sidan om North Bay Village i lagunen och bli 28 våningar högt med 70 lägenheter på hörnen, alla med stora uteplatser. På taket planeras en gemensam terrass med pool och utekök. Bostäderna beräknas stå inflyttningsklara 2027.
Tyska sportbilstillverkaren Wiesmann har presenterat Project Thunderball, en helelektrisk roadster med motsvarande 671 hästkrafter. Den älskade designen är kvar med intressant placerade baklyktor och svepande former. Endast 1000 exemplar ska byggas och bilen ska kosta 3,3 miljoner kronor.
Tyska sportbilstillverkaren Wiesmann har presenterat Project Thunderball, en helelektrisk roadster med motsvarande 671 hästkrafter. Den älskade designen är kvar med intressant placerade baklyktor och svepande former. Endast 1000 exemplar ska byggas och bilen ska kosta 3,3 miljoner kronor.
Tyska sportbilstillverkaren Wiesmann har presenterat Project Thunderball, en helelektrisk roadster med motsvarande 671 hästkrafter. Den älskade designen är kvar med intressant placerade baklyktor och svepande former. Endast 1000 exemplar ska byggas och bilen ska kosta 3,3 miljoner kronor.
Butik och provsmakningscentrum Buffalo Trace Distillery London öppnade på 32-33 Long Acre nära Covent Gardens tunnelbanestation i maj. Detta är deras första egna butik utanför Kentucky och den ska innehålla bourbon och merch från deras populära varumärken Buffalo Trace, Blanton’s och Eagle Rare, samt två barer där man ska kunna lära sig mer om dessa drycker.
Butik och provsmakningscentrum Buffalo Trace Distillery London öppnade på 32-33 Long Acre nära Covent Gardens tunnelbanestation i maj. Detta är deras första egna butik utanför Kentucky och den ska innehålla bourbon och merch från deras populära varumärken Buffalo Trace, Blanton’s och Eagle Rare, samt två barer där man ska kunna lära sig mer om dessa drycker.
Butik och provsmakningscentrum Buffalo Trace Distillery London öppnade på 32-33 Long Acre nära Covent Gardens tunnelbanestation i maj. Detta är deras första egna butik utanför Kentucky och den ska innehålla bourbon och merch från deras populära varumärken Buffalo Trace, Blanton’s och Eagle Rare, samt två barer där man ska kunna lära sig mer om dessa drycker.
Galore är ett mediabolag som informerar, guidar, underhåller och inspirerar genom tidningar och event. Det redaktionella innehållet är i huvudsak nöje och näringsliv.
Propellergatan 2
211 15 Malmö