Göteborg brukar kallas för Sveriges ölhuvudstad. Däremot finns lokala hantverksöl långt ifrån överallt, som på idrottsarenor. Men det ändras från och med nu. På Scandinavium ska puben Kranen ha öl från 27 av traktens småbryggerier.
– Den är en del av utvecklingen för publikupplevelsen och själva arenan. Bryggerierna är en viktig del av Göteborgs historia, och tajmingen är särskilt bra med tanke på stadens 400-årsjubileum, tycker Lotta Nibell, vd för arenabolaget Got Event.
Den nya puben ska ha åtta kranar och sju kylskåp med hantverksöl - från aktörer som Dugges, Poppels och Stigbergets, Fermenterarna, Beerium och Barlind. Samtliga 27 bryggerier är medlemmar i föreningen Gothenburg Brewers Guild, som vann upphandlingen om att leverera öl till Kranen.
– Målsättningen är ett breddat utbud som lockar publik och arrangörer. Och namnet Kranen syftar inte bara på öl utan också på den stolta varvsepoken, fortsätter Nibell.
Tidigare har det endast gått att köpa öl från Spendrups i Scandinaviums barer och restauranger.
Göteborg brukar kallas för Sveriges ölhuvudstad. Däremot finns lokala hantverksöl långt ifrån överallt, som på idrottsarenor. Men det ändras från och med nu. På Scandinavium ska puben Kranen ha öl från 27 av traktens småbryggerier.
– Den är en del av utvecklingen för publikupplevelsen och själva arenan. Bryggerierna är en viktig del av Göteborgs historia, och tajmingen är särskilt bra med tanke på stadens 400-årsjubileum, tycker Lotta Nibell, vd för arenabolaget Got Event.
Den nya puben ska ha åtta kranar och sju kylskåp med hantverksöl - från aktörer som Dugges, Poppels och Stigbergets, Fermenterarna, Beerium och Barlind. Samtliga 27 bryggerier är medlemmar i föreningen Gothenburg Brewers Guild, som vann upphandlingen om att leverera öl till Kranen.
– Målsättningen är ett breddat utbud som lockar publik och arrangörer. Och namnet Kranen syftar inte bara på öl utan också på den stolta varvsepoken, fortsätter Nibell.
Tidigare har det endast gått att köpa öl från Spendrups i Scandinaviums barer och restauranger.
DJI får de flesta att tänka på små drönare med kamera, men det får oss att tänka på deras nya huvudkvarter i Shenzhen, DJI Sky City, ritat av Fosters + Partners. Det 242 000 kvm stora kontoret är fördelat på 40 respektive 44 våningar med en 90 meter lång sky bridge som kopplar ihop dem och förutom den praktiska nyttan ska bron symbolisera hur företaget ”bygger broar” mellan avdelningarna. Själva designen efterliknar två träd med olika avdelningar som grenar och gröna tak andas natur och växtkraft. Utöver kontor för 8 000 personer finns R&D avdelningar och i en av kuberna ryms ett testflygningslabb för deras prototyper.
DJI får de flesta att tänka på små drönare med kamera, men det får oss att tänka på deras nya huvudkvarter i Shenzhen, DJI Sky City, ritat av Fosters + Partners. Det 242 000 kvm stora kontoret är fördelat på 40 respektive 44 våningar med en 90 meter lång sky bridge som kopplar ihop dem och förutom den praktiska nyttan ska bron symbolisera hur företaget ”bygger broar” mellan avdelningarna. Själva designen efterliknar två träd med olika avdelningar som grenar och gröna tak andas natur och växtkraft. Utöver kontor för 8 000 personer finns R&D avdelningar och i en av kuberna ryms ett testflygningslabb för deras prototyper.
DJI får de flesta att tänka på små drönare med kamera, men det får oss att tänka på deras nya huvudkvarter i Shenzhen, DJI Sky City, ritat av Fosters + Partners. Det 242 000 kvm stora kontoret är fördelat på 40 respektive 44 våningar med en 90 meter lång sky bridge som kopplar ihop dem och förutom den praktiska nyttan ska bron symbolisera hur företaget ”bygger broar” mellan avdelningarna. Själva designen efterliknar två träd med olika avdelningar som grenar och gröna tak andas natur och växtkraft. Utöver kontor för 8 000 personer finns R&D avdelningar och i en av kuberna ryms ett testflygningslabb för deras prototyper.
Vi älskar atmosfären på flygplatser. Folk från olika världsdelar som pratar olika språk påminner oss om hur stor världen är. Är de dessutom snyggt ritade är det ren njutning.
Vi älskar atmosfären på flygplatser. Folk från olika världsdelar som pratar olika språk påminner oss om hur stor världen är. Är de dessutom snyggt ritade är det ren njutning.
Vi älskar atmosfären på flygplatser. Folk från olika världsdelar som pratar olika språk påminner oss om hur stor världen är. Är de dessutom snyggt ritade är det ren njutning.
Stormy Knight är en T3MP3ST Maverick GT omstylad för att passa en viss fiktiv excentrisk brottsbekämpande miljardär. Modellen som är ett samarbete med Warner Bros varumärke Wayne Enterprises ska endast tillverkas i 27 exemplar, prissatta till 250 000 dollar styck. Kolfiber, lätt vikt (590 kg) och 350 hk elmotor är utvecklat för att kunna hantera Mavericks vinterstormar utanför San Francisco och den strömlinjeformade designen för att passa in bland de finaste yachter.
Stormy Knight är en T3MP3ST Maverick GT omstylad för att passa en viss fiktiv excentrisk brottsbekämpande miljardär. Modellen som är ett samarbete med Warner Bros varumärke Wayne Enterprises ska endast tillverkas i 27 exemplar, prissatta till 250 000 dollar styck. Kolfiber, lätt vikt (590 kg) och 350 hk elmotor är utvecklat för att kunna hantera Mavericks vinterstormar utanför San Francisco och den strömlinjeformade designen för att passa in bland de finaste yachter.
Stormy Knight är en T3MP3ST Maverick GT omstylad för att passa en viss fiktiv excentrisk brottsbekämpande miljardär. Modellen som är ett samarbete med Warner Bros varumärke Wayne Enterprises ska endast tillverkas i 27 exemplar, prissatta till 250 000 dollar styck. Kolfiber, lätt vikt (590 kg) och 350 hk elmotor är utvecklat för att kunna hantera Mavericks vinterstormar utanför San Francisco och den strömlinjeformade designen för att passa in bland de finaste yachter.
Galore är ett mediabolag som informerar, guidar, underhåller och inspirerar genom tidningar och event. Det redaktionella innehållet är i huvudsak nöje och näringsliv.
Propellergatan 2
211 15 Malmö