Göteborg brukar kallas för Sveriges ölhuvudstad. Däremot finns lokala hantverksöl långt ifrån överallt, som på idrottsarenor. Men det ändras från och med nu. På Scandinavium ska puben Kranen ha öl från 27 av traktens småbryggerier.
– Den är en del av utvecklingen för publikupplevelsen och själva arenan. Bryggerierna är en viktig del av Göteborgs historia, och tajmingen är särskilt bra med tanke på stadens 400-årsjubileum, tycker Lotta Nibell, vd för arenabolaget Got Event.
Den nya puben ska ha åtta kranar och sju kylskåp med hantverksöl - från aktörer som Dugges, Poppels och Stigbergets, Fermenterarna, Beerium och Barlind. Samtliga 27 bryggerier är medlemmar i föreningen Gothenburg Brewers Guild, som vann upphandlingen om att leverera öl till Kranen.
– Målsättningen är ett breddat utbud som lockar publik och arrangörer. Och namnet Kranen syftar inte bara på öl utan också på den stolta varvsepoken, fortsätter Nibell.
Tidigare har det endast gått att köpa öl från Spendrups i Scandinaviums barer och restauranger.
Göteborg brukar kallas för Sveriges ölhuvudstad. Däremot finns lokala hantverksöl långt ifrån överallt, som på idrottsarenor. Men det ändras från och med nu. På Scandinavium ska puben Kranen ha öl från 27 av traktens småbryggerier.
– Den är en del av utvecklingen för publikupplevelsen och själva arenan. Bryggerierna är en viktig del av Göteborgs historia, och tajmingen är särskilt bra med tanke på stadens 400-årsjubileum, tycker Lotta Nibell, vd för arenabolaget Got Event.
Den nya puben ska ha åtta kranar och sju kylskåp med hantverksöl - från aktörer som Dugges, Poppels och Stigbergets, Fermenterarna, Beerium och Barlind. Samtliga 27 bryggerier är medlemmar i föreningen Gothenburg Brewers Guild, som vann upphandlingen om att leverera öl till Kranen.
– Målsättningen är ett breddat utbud som lockar publik och arrangörer. Och namnet Kranen syftar inte bara på öl utan också på den stolta varvsepoken, fortsätter Nibell.
Tidigare har det endast gått att köpa öl från Spendrups i Scandinaviums barer och restauranger.
Michael Jacksons sista studioinspelning (Invincible 2001) ska vara den dyraste någonsin. Skivbolaget Sony ska ha lagt uppåt 300 miljoner kronor på studiotid. Inte minst då de bokade upp tre olika studios varje dag, för att Michael skulle känna in vilken studio han ville vara i för dagen. Över 50 låtar spelades in för att kortas ner till 16 låtar på albumet.
Michael Jacksons sista studioinspelning (Invincible 2001) ska vara den dyraste någonsin. Skivbolaget Sony ska ha lagt uppåt 300 miljoner kronor på studiotid. Inte minst då de bokade upp tre olika studios varje dag, för att Michael skulle känna in vilken studio han ville vara i för dagen. Över 50 låtar spelades in för att kortas ner till 16 låtar på albumet.
Michael Jacksons sista studioinspelning (Invincible 2001) ska vara den dyraste någonsin. Skivbolaget Sony ska ha lagt uppåt 300 miljoner kronor på studiotid. Inte minst då de bokade upp tre olika studios varje dag, för att Michael skulle känna in vilken studio han ville vara i för dagen. Över 50 låtar spelades in för att kortas ner till 16 låtar på albumet.
MiMU Gloves är handskar som känner av rörelse och position och används för att spela och komponera musik med händerna. Lite som en synth, fast där tangenterna blir virtuella. Demovideon på deras hemsida är mega.
MiMU Gloves är handskar som känner av rörelse och position och används för att spela och komponera musik med händerna. Lite som en synth, fast där tangenterna blir virtuella. Demovideon på deras hemsida är mega.
MiMU Gloves är handskar som känner av rörelse och position och används för att spela och komponera musik med händerna. Lite som en synth, fast där tangenterna blir virtuella. Demovideon på deras hemsida är mega.
Efter några år av psykedelia och progg var tiden redo för den tredje poprevolutionen. En ny generation av rock’n’rollers var redo att ta över: Bowie, T.Rex, Roxy, New York Dolls, Stooges och givetvis Eagles i södra Kalifornien.
Efter några år av psykedelia och progg var tiden redo för den tredje poprevolutionen. En ny generation av rock’n’rollers var redo att ta över: Bowie, T.Rex, Roxy, New York Dolls, Stooges och givetvis Eagles i södra Kalifornien.
Efter några år av psykedelia och progg var tiden redo för den tredje poprevolutionen. En ny generation av rock’n’rollers var redo att ta över: Bowie, T.Rex, Roxy, New York Dolls, Stooges och givetvis Eagles i södra Kalifornien.
Galore är ett mediabolag som informerar, guidar, underhåller och inspirerar genom tidningar och event. Det redaktionella innehållet är i huvudsak nöje och näringsliv.
Propellergatan 2
211 15 Malmö