Göteborg brukar kallas för Sveriges ölhuvudstad. Däremot finns lokala hantverksöl långt ifrån överallt, som på idrottsarenor. Men det ändras från och med nu. På Scandinavium ska puben Kranen ha öl från 27 av traktens småbryggerier.
– Den är en del av utvecklingen för publikupplevelsen och själva arenan. Bryggerierna är en viktig del av Göteborgs historia, och tajmingen är särskilt bra med tanke på stadens 400-årsjubileum, tycker Lotta Nibell, vd för arenabolaget Got Event.
Den nya puben ska ha åtta kranar och sju kylskåp med hantverksöl - från aktörer som Dugges, Poppels och Stigbergets, Fermenterarna, Beerium och Barlind. Samtliga 27 bryggerier är medlemmar i föreningen Gothenburg Brewers Guild, som vann upphandlingen om att leverera öl till Kranen.
– Målsättningen är ett breddat utbud som lockar publik och arrangörer. Och namnet Kranen syftar inte bara på öl utan också på den stolta varvsepoken, fortsätter Nibell.
Tidigare har det endast gått att köpa öl från Spendrups i Scandinaviums barer och restauranger.
Göteborg brukar kallas för Sveriges ölhuvudstad. Däremot finns lokala hantverksöl långt ifrån överallt, som på idrottsarenor. Men det ändras från och med nu. På Scandinavium ska puben Kranen ha öl från 27 av traktens småbryggerier.
– Den är en del av utvecklingen för publikupplevelsen och själva arenan. Bryggerierna är en viktig del av Göteborgs historia, och tajmingen är särskilt bra med tanke på stadens 400-årsjubileum, tycker Lotta Nibell, vd för arenabolaget Got Event.
Den nya puben ska ha åtta kranar och sju kylskåp med hantverksöl - från aktörer som Dugges, Poppels och Stigbergets, Fermenterarna, Beerium och Barlind. Samtliga 27 bryggerier är medlemmar i föreningen Gothenburg Brewers Guild, som vann upphandlingen om att leverera öl till Kranen.
– Målsättningen är ett breddat utbud som lockar publik och arrangörer. Och namnet Kranen syftar inte bara på öl utan också på den stolta varvsepoken, fortsätter Nibell.
Tidigare har det endast gått att köpa öl från Spendrups i Scandinaviums barer och restauranger.
Ikoniska Golden Steer i Las Vegas öppnade 1958 och är mångas favorit bland steak houses. Nu ska de öppna ett andra ställe på One Fifth space (1 Fifth Avenue, West Eighth Street) på Manhattan. Menyn ska vara densamma med några tillägg som är lokala för New York och enligt ägaren Amanda Signorelli ska de öppna nu till hösten.
Ikoniska Golden Steer i Las Vegas öppnade 1958 och är mångas favorit bland steak houses. Nu ska de öppna ett andra ställe på One Fifth space (1 Fifth Avenue, West Eighth Street) på Manhattan. Menyn ska vara densamma med några tillägg som är lokala för New York och enligt ägaren Amanda Signorelli ska de öppna nu till hösten.
Ikoniska Golden Steer i Las Vegas öppnade 1958 och är mångas favorit bland steak houses. Nu ska de öppna ett andra ställe på One Fifth space (1 Fifth Avenue, West Eighth Street) på Manhattan. Menyn ska vara densamma med några tillägg som är lokala för New York och enligt ägaren Amanda Signorelli ska de öppna nu till hösten.
Diamantens anatomi, vilka länder som utvinner flest diamanter och en planet som tros bestå av en tredjedel diamant.
Diamantens anatomi, vilka länder som utvinner flest diamanter och en planet som tros bestå av en tredjedel diamant.
Diamantens anatomi, vilka länder som utvinner flest diamanter och en planet som tros bestå av en tredjedel diamant.
Elon Musks infrastrukturbolag The Boring Company har fått klartecken för en 17 kilometer lång biltunnel under Dubai (med planer för fler tunnlar i projekt Dubai Loop). Tunneln som bara har ett körfält i varje riktning kan liknas vid en asfalterad tunnelbana där elbilar ska kunna köra i upp till 160 km/h. De första 17 km ska ha 11 ”stationer” för in- och utfart och en kapacitet att transportera 20.000 människor i timmen. Målet är att bygga ut Dubai Loop till att kunna transportera totalt 100.000 människor i timmen.
Elon Musks infrastrukturbolag The Boring Company har fått klartecken för en 17 kilometer lång biltunnel under Dubai (med planer för fler tunnlar i projekt Dubai Loop). Tunneln som bara har ett körfält i varje riktning kan liknas vid en asfalterad tunnelbana där elbilar ska kunna köra i upp till 160 km/h. De första 17 km ska ha 11 ”stationer” för in- och utfart och en kapacitet att transportera 20.000 människor i timmen. Målet är att bygga ut Dubai Loop till att kunna transportera totalt 100.000 människor i timmen.
Elon Musks infrastrukturbolag The Boring Company har fått klartecken för en 17 kilometer lång biltunnel under Dubai (med planer för fler tunnlar i projekt Dubai Loop). Tunneln som bara har ett körfält i varje riktning kan liknas vid en asfalterad tunnelbana där elbilar ska kunna köra i upp till 160 km/h. De första 17 km ska ha 11 ”stationer” för in- och utfart och en kapacitet att transportera 20.000 människor i timmen. Målet är att bygga ut Dubai Loop till att kunna transportera totalt 100.000 människor i timmen.
Galore är ett mediabolag som informerar, guidar, underhåller och inspirerar genom tidningar och event. Det redaktionella innehållet är i huvudsak nöje och näringsliv.
Propellergatan 2
211 15 Malmö