Göteborgs hamn behåller sin position som Sveriges största bilhamn med en ökning på 12 procent av nya fordon under första halvåret.
Totalt sett har hamnen fortsatt höga volymer i de flesta godssegment, trots den ekonomiska inbromsningen. Det är tack vare att svensk exportindustri fortsätter leverera, menar Claes Sundmark, försäljningschef på Göteborgs Hamn.
– Nu när vi blickar framåt mot hösten ser vi en ytterligare återhämtning på importsidan och ett fortsatt tryck i exporten, säger han.
Göteborgs hamn behåller sin position som Sveriges största bilhamn med en ökning på 12 procent av nya fordon under första halvåret.
Totalt sett har hamnen fortsatt höga volymer i de flesta godssegment, trots den ekonomiska inbromsningen. Det är tack vare att svensk exportindustri fortsätter leverera, menar Claes Sundmark, försäljningschef på Göteborgs Hamn.
– Nu när vi blickar framåt mot hösten ser vi en ytterligare återhämtning på importsidan och ett fortsatt tryck i exporten, säger han.
Den 22 april arrangerades Galore After Work på Living. Som alltid en gästlista fylld med trevliga gäster och denna gången en hel del sköna sittplatser...
Den 22 april arrangerades Galore After Work på Living. Som alltid en gästlista fylld med trevliga gäster och denna gången en hel del sköna sittplatser...
Den 22 april arrangerades Galore After Work på Living. Som alltid en gästlista fylld med trevliga gäster och denna gången en hel del sköna sittplatser...
Den 22 april invigde Headon sin nya salong i kvarteret Malmö Live och Galore var självklart på plats och minglade.
Den 22 april invigde Headon sin nya salong i kvarteret Malmö Live och Galore var självklart på plats och minglade.
Den 22 april invigde Headon sin nya salong i kvarteret Malmö Live och Galore var självklart på plats och minglade.
Den 18 mars höll 1,6 miljonerklubben sin årliga kampanj Woman in Red på Scandic Triangeln. Den årliga galan arrangeras till förmån för forskning på kvinnors hälsa.
Den 18 mars höll 1,6 miljonerklubben sin årliga kampanj Woman in Red på Scandic Triangeln. Den årliga galan arrangeras till förmån för forskning på kvinnors hälsa.
Den 18 mars höll 1,6 miljonerklubben sin årliga kampanj Woman in Red på Scandic Triangeln. Den årliga galan arrangeras till förmån för forskning på kvinnors hälsa.
Galore är ett mediabolag som informerar, guidar, underhåller och inspirerar genom tidningar och event. Det redaktionella innehållet är i huvudsak nöje och näringsliv.
Propellergatan 2
211 15 Malmö