
Göteborgs hamn behåller sin position som Sveriges största bilhamn med en ökning på 12 procent av nya fordon under första halvåret.
Totalt sett har hamnen fortsatt höga volymer i de flesta godssegment, trots den ekonomiska inbromsningen. Det är tack vare att svensk exportindustri fortsätter leverera, menar Claes Sundmark, försäljningschef på Göteborgs Hamn.
– Nu när vi blickar framåt mot hösten ser vi en ytterligare återhämtning på importsidan och ett fortsatt tryck i exporten, säger han.
Göteborgs hamn behåller sin position som Sveriges största bilhamn med en ökning på 12 procent av nya fordon under första halvåret.
Totalt sett har hamnen fortsatt höga volymer i de flesta godssegment, trots den ekonomiska inbromsningen. Det är tack vare att svensk exportindustri fortsätter leverera, menar Claes Sundmark, försäljningschef på Göteborgs Hamn.
– Nu när vi blickar framåt mot hösten ser vi en ytterligare återhämtning på importsidan och ett fortsatt tryck i exporten, säger han.

The Alpange Piano kan fås i träslag som valnöt, ask eller lönn och borstad metall efter tycke. Fast det är på insidan magin händer. Med modelleringsteknik ska pianot svara bättre på spelarens input. Inte bara fingertoppstryck, utan även hur en hammare slår an en sträng, resonans, med mera.

The Alpange Piano kan fås i träslag som valnöt, ask eller lönn och borstad metall efter tycke. Fast det är på insidan magin händer. Med modelleringsteknik ska pianot svara bättre på spelarens input. Inte bara fingertoppstryck, utan även hur en hammare slår an en sträng, resonans, med mera.

The Alpange Piano kan fås i träslag som valnöt, ask eller lönn och borstad metall efter tycke. Fast det är på insidan magin händer. Med modelleringsteknik ska pianot svara bättre på spelarens input. Inte bara fingertoppstryck, utan även hur en hammare slår an en sträng, resonans, med mera.

Ett nytt logistiknav för global nödhjälp växer fram i Nordhavn, där byggföretaget MT Højgaard tillsammans med CF Møller Architects och Artelia ska uppföra världens största Unicef-lager. Projektet omfattar 63 000 kvadratmeter och beräknas kosta 1,66 miljarder danska kronor, rapporterar News Öresund. – Att bygga ett så stort globalt lager är ingen enkel uppgift – det är tekniskt avancerat och kräver specialistkompetens, säger byggherren By & Havns vd Anne Skovbro. Bygget startar i höst och ska stå klart 2028.

Ett nytt logistiknav för global nödhjälp växer fram i Nordhavn, där byggföretaget MT Højgaard tillsammans med CF Møller Architects och Artelia ska uppföra världens största Unicef-lager. Projektet omfattar 63 000 kvadratmeter och beräknas kosta 1,66 miljarder danska kronor, rapporterar News Öresund. – Att bygga ett så stort globalt lager är ingen enkel uppgift – det är tekniskt avancerat och kräver specialistkompetens, säger byggherren By & Havns vd Anne Skovbro. Bygget startar i höst och ska stå klart 2028.

Ett nytt logistiknav för global nödhjälp växer fram i Nordhavn, där byggföretaget MT Højgaard tillsammans med CF Møller Architects och Artelia ska uppföra världens största Unicef-lager. Projektet omfattar 63 000 kvadratmeter och beräknas kosta 1,66 miljarder danska kronor, rapporterar News Öresund. – Att bygga ett så stort globalt lager är ingen enkel uppgift – det är tekniskt avancerat och kräver specialistkompetens, säger byggherren By & Havns vd Anne Skovbro. Bygget startar i höst och ska stå klart 2028.

Rekordet i antal människor som rengjort sneakers samtidigt noterades 13 november 2022, när Crep Protect lät 325 personer rengöra begagnade par i Wembley. Skorna donerades sen till the charity Shoe Aid UK.

Rekordet i antal människor som rengjort sneakers samtidigt noterades 13 november 2022, när Crep Protect lät 325 personer rengöra begagnade par i Wembley. Skorna donerades sen till the charity Shoe Aid UK.

Rekordet i antal människor som rengjort sneakers samtidigt noterades 13 november 2022, när Crep Protect lät 325 personer rengöra begagnade par i Wembley. Skorna donerades sen till the charity Shoe Aid UK.
Galore är ett mediabolag som informerar, guidar, underhåller och inspirerar genom tidningar och event. Det redaktionella innehållet är i huvudsak nöje och näringsliv.
Propellergatan 2
211 15 Malmö