
Bälinge företagspark i Alingsås siktar på att skapa 1.500 jobb och lockar företag med sitt strategiska läge, nära E20. Under 2024 flyttar de första företagen in i parken, som totalt ska rymma runt trettio verksamheter.
Först ut är klädkedjan Lindex, som ska bygga ett stort lager i området.
– Vi är väldigt glada för att Lindex väljer att etablera sig i parken. Det innebär många jobb till kommunen och kommer att vara en dragningskraft för kommande etableringar här, säger Jenny Perslow, tillväxtchef i Alingsås kommun.
Bälinge företagspark i Alingsås siktar på att skapa 1.500 jobb och lockar företag med sitt strategiska läge, nära E20. Under 2024 flyttar de första företagen in i parken, som totalt ska rymma runt trettio verksamheter.
Först ut är klädkedjan Lindex, som ska bygga ett stort lager i området.
– Vi är väldigt glada för att Lindex väljer att etablera sig i parken. Det innebär många jobb till kommunen och kommer att vara en dragningskraft för kommande etableringar här, säger Jenny Perslow, tillväxtchef i Alingsås kommun.

Den 22 april arrangerades Galore After Work på Living. Som alltid en gästlista fylld med trevliga gäster och denna gången en hel del sköna sittplatser...

Den 22 april arrangerades Galore After Work på Living. Som alltid en gästlista fylld med trevliga gäster och denna gången en hel del sköna sittplatser...

Den 22 april arrangerades Galore After Work på Living. Som alltid en gästlista fylld med trevliga gäster och denna gången en hel del sköna sittplatser...

Den 22 april invigde Headon sin nya salong i kvarteret Malmö Live och Galore var självklart på plats och minglade.

Den 22 april invigde Headon sin nya salong i kvarteret Malmö Live och Galore var självklart på plats och minglade.

Den 22 april invigde Headon sin nya salong i kvarteret Malmö Live och Galore var självklart på plats och minglade.

Den 18 mars höll 1,6 miljonerklubben sin årliga kampanj Woman in Red på Scandic Triangeln. Den årliga galan arrangeras till förmån för forskning på kvinnors hälsa.

Den 18 mars höll 1,6 miljonerklubben sin årliga kampanj Woman in Red på Scandic Triangeln. Den årliga galan arrangeras till förmån för forskning på kvinnors hälsa.

Den 18 mars höll 1,6 miljonerklubben sin årliga kampanj Woman in Red på Scandic Triangeln. Den årliga galan arrangeras till förmån för forskning på kvinnors hälsa.
Galore är ett mediabolag som informerar, guidar, underhåller och inspirerar genom tidningar och event. Det redaktionella innehållet är i huvudsak nöje och näringsliv.
Propellergatan 2
211 15 Malmö