
Libanesiska Laziza öppnade sin första restaurang för tretton år sedan och i dag driver de två restauranger; i city på Baltzarsgatan och på Hallenborgsgatan i Dockan. När de nu öppnar sin tredje Malmörestaurang har valet fallit på kontorshuset Vista i Hyllie, som kommer stå klart i slutet av 2025.
– Vi talar samma språk kring hållbarhet, säger Sadoo Iskandarani, kock och grundare av Laziza.
Den nya restaurangen kommer att finnas på två våningar om totalt 600 kvadratmeter, med samma koncept som i de två befintliga restaurangerna. På Vistas tak kommer Laziza att ha en egen odling för kryddor och örter som kan användas i matlagningen.
– Vårt koncept har fungerat mycket väl i tretton år och nu är vi redo att ta nästa steg med en restaurang i Hyllie där vi redan i dag levererar mycket catering. Vi är måna om att bygga broar i vårt arbete, både mellan människor och länder. Vi ser därför en viktig symbolik i att befinna oss nära Öresundsbron och kontinenten, men också flera olika stadsdelar i Malmö, säger Iskandarani.
Libanesiska Laziza öppnade sin första restaurang för tretton år sedan och i dag driver de två restauranger; i city på Baltzarsgatan och på Hallenborgsgatan i Dockan. När de nu öppnar sin tredje Malmörestaurang har valet fallit på kontorshuset Vista i Hyllie, som kommer stå klart i slutet av 2025.
– Vi talar samma språk kring hållbarhet, säger Sadoo Iskandarani, kock och grundare av Laziza.
Den nya restaurangen kommer att finnas på två våningar om totalt 600 kvadratmeter, med samma koncept som i de två befintliga restaurangerna. På Vistas tak kommer Laziza att ha en egen odling för kryddor och örter som kan användas i matlagningen.
– Vårt koncept har fungerat mycket väl i tretton år och nu är vi redo att ta nästa steg med en restaurang i Hyllie där vi redan i dag levererar mycket catering. Vi är måna om att bygga broar i vårt arbete, både mellan människor och länder. Vi ser därför en viktig symbolik i att befinna oss nära Öresundsbron och kontinenten, men också flera olika stadsdelar i Malmö, säger Iskandarani.

Det amerikanska börsbolaget Thermo Scientific, som tillverkar kliniska instrument till medicinindustrin, ska etablera ett laboratorium på GoCo Health Innovation City i Mölndal. Labbet kommer att skapa upp till 140 nya jobb för forskare och annan personal. Thermo Scientific är ett av USA:s största bolag och omsätter över 400 miljarder kronor årligen. – Att de väljer Göteborg för sin europeiska expansion är ett styrkebesked för oss som region, säger Patrik Andersson, vd för Business Region Göteborg.

Det amerikanska börsbolaget Thermo Scientific, som tillverkar kliniska instrument till medicinindustrin, ska etablera ett laboratorium på GoCo Health Innovation City i Mölndal. Labbet kommer att skapa upp till 140 nya jobb för forskare och annan personal. Thermo Scientific är ett av USA:s största bolag och omsätter över 400 miljarder kronor årligen. – Att de väljer Göteborg för sin europeiska expansion är ett styrkebesked för oss som region, säger Patrik Andersson, vd för Business Region Göteborg.

Det amerikanska börsbolaget Thermo Scientific, som tillverkar kliniska instrument till medicinindustrin, ska etablera ett laboratorium på GoCo Health Innovation City i Mölndal. Labbet kommer att skapa upp till 140 nya jobb för forskare och annan personal. Thermo Scientific är ett av USA:s största bolag och omsätter över 400 miljarder kronor årligen. – Att de väljer Göteborg för sin europeiska expansion är ett styrkebesked för oss som region, säger Patrik Andersson, vd för Business Region Göteborg.

Den danska logistikkoncernen DSV har genomfört sitt största förvärv någonsin genom att köpa DB Schenker från Deutsche Bahn för 107 miljarder danska kronor. Det gemensamma bolaget kommer att ha en omsättning på omkring 300 miljarder och 147.000 anställda, med verksamhet i över nittio länder. – Med förvärvet sammanför vi två starka företag och skapar en världsledande transport- och logistikjätte som kommer att gynna våra anställda, kunder och aktieägare, säger DSV:s vd Jens H Lund.

Den danska logistikkoncernen DSV har genomfört sitt största förvärv någonsin genom att köpa DB Schenker från Deutsche Bahn för 107 miljarder danska kronor. Det gemensamma bolaget kommer att ha en omsättning på omkring 300 miljarder och 147.000 anställda, med verksamhet i över nittio länder. – Med förvärvet sammanför vi två starka företag och skapar en världsledande transport- och logistikjätte som kommer att gynna våra anställda, kunder och aktieägare, säger DSV:s vd Jens H Lund.

Den danska logistikkoncernen DSV har genomfört sitt största förvärv någonsin genom att köpa DB Schenker från Deutsche Bahn för 107 miljarder danska kronor. Det gemensamma bolaget kommer att ha en omsättning på omkring 300 miljarder och 147.000 anställda, med verksamhet i över nittio länder. – Med förvärvet sammanför vi två starka företag och skapar en världsledande transport- och logistikjätte som kommer att gynna våra anställda, kunder och aktieägare, säger DSV:s vd Jens H Lund.

Siffror om kryssningar. Vilket är världens största kryssningsfartyg och vem har seglat längst? Och hur mycket färg går åt för att måla om ett kryssningsfartyg?

Siffror om kryssningar. Vilket är världens största kryssningsfartyg och vem har seglat längst? Och hur mycket färg går åt för att måla om ett kryssningsfartyg?

Siffror om kryssningar. Vilket är världens största kryssningsfartyg och vem har seglat längst? Och hur mycket färg går åt för att måla om ett kryssningsfartyg?
Galore är ett mediabolag som informerar, guidar, underhåller och inspirerar genom tidningar och event. Det redaktionella innehållet är i huvudsak nöje och näringsliv.
Propellergatan 2
211 15 Malmö