Lundabolaget Immunovia redovisade en minskad förlust för årets första kvartal. Diagnostikföretaget, som vill öka överlevnaden för patienter med bukspottkörtelcancer, har också meddelat att man ska flytta sitt labb och amerikanska huvudkontor till North Carolina, USA, från Massachusetts. Flytten sker nu i maj.
– Research Triangle Park erbjuder tillgång till spetskompetens till en rimlig kostnad. Att flytta till ett mindre laboratorium är en viktig del i vårt pågående arbete med att bli ett mer slimmat och effektivt företag, säger Jeff Borcherding, vd för Immunovia.
Lundabolaget Immunovia redovisade en minskad förlust för årets första kvartal. Diagnostikföretaget, som vill öka överlevnaden för patienter med bukspottkörtelcancer, har också meddelat att man ska flytta sitt labb och amerikanska huvudkontor till North Carolina, USA, från Massachusetts. Flytten sker nu i maj.
– Research Triangle Park erbjuder tillgång till spetskompetens till en rimlig kostnad. Att flytta till ett mindre laboratorium är en viktig del i vårt pågående arbete med att bli ett mer slimmat och effektivt företag, säger Jeff Borcherding, vd för Immunovia.
Designkonceptet för en ny bro över Göta älv har fått politiskt klartecken. Planerna skulle innebära att en cirka 400 meter lång gång- och cykelbro byggs mellan Packhuskajen på södra sidan och Hugo Hammars kaj på Lindholmen. Den öppningsbara bron planeras ha ska ha en minsta farledsbredd på 30 meter och en segelfri höjd på 5,5 meter. Bron är tänkt att stå klar om åtta år men bygget är beroende av miljötillstånd och vattendom.
Designkonceptet för en ny bro över Göta älv har fått politiskt klartecken. Planerna skulle innebära att en cirka 400 meter lång gång- och cykelbro byggs mellan Packhuskajen på södra sidan och Hugo Hammars kaj på Lindholmen. Den öppningsbara bron planeras ha ska ha en minsta farledsbredd på 30 meter och en segelfri höjd på 5,5 meter. Bron är tänkt att stå klar om åtta år men bygget är beroende av miljötillstånd och vattendom.
Designkonceptet för en ny bro över Göta älv har fått politiskt klartecken. Planerna skulle innebära att en cirka 400 meter lång gång- och cykelbro byggs mellan Packhuskajen på södra sidan och Hugo Hammars kaj på Lindholmen. Den öppningsbara bron planeras ha ska ha en minsta farledsbredd på 30 meter och en segelfri höjd på 5,5 meter. Bron är tänkt att stå klar om åtta år men bygget är beroende av miljötillstånd och vattendom.
Efter ett år med fallande aktiekurs och sviktande försäljning vill Polestars nya vd Michael Lohscheller vända utvecklingen – med en rakare säljstrategi. I en intervju med Göteborgs-Posten markerar han att showroom-eran är förbi: – Man kan inte bara visa bilar och hoppas att folk ska köpa dem online. Nu ska elbilstillverkaren satsa på traditionell försäljning genom återförsäljare. Med det nya greppet hoppas Lohscheller återvinna mark och nå vinst redan i år. De närmaste tre åren är Polestars mål att öka försäljningsvolymen med 30-35 procent.
Efter ett år med fallande aktiekurs och sviktande försäljning vill Polestars nya vd Michael Lohscheller vända utvecklingen – med en rakare säljstrategi. I en intervju med Göteborgs-Posten markerar han att showroom-eran är förbi: – Man kan inte bara visa bilar och hoppas att folk ska köpa dem online. Nu ska elbilstillverkaren satsa på traditionell försäljning genom återförsäljare. Med det nya greppet hoppas Lohscheller återvinna mark och nå vinst redan i år. De närmaste tre åren är Polestars mål att öka försäljningsvolymen med 30-35 procent.
Efter ett år med fallande aktiekurs och sviktande försäljning vill Polestars nya vd Michael Lohscheller vända utvecklingen – med en rakare säljstrategi. I en intervju med Göteborgs-Posten markerar han att showroom-eran är förbi: – Man kan inte bara visa bilar och hoppas att folk ska köpa dem online. Nu ska elbilstillverkaren satsa på traditionell försäljning genom återförsäljare. Med det nya greppet hoppas Lohscheller återvinna mark och nå vinst redan i år. De närmaste tre åren är Polestars mål att öka försäljningsvolymen med 30-35 procent.
Mitt i centrala Kristianstad ska nya lokaler för Högskolan Kristianstad byggas i flera olika sammanlänkade huskroppar. Den nya högskolan ska byggas där Galleria Boulevard ligger idag. Det är den del av den stora galleriabyggnaden som ligger söder om Cardellsgatan som ska rivas för att ge plats. Mellan Lilla Torg och Kulturkvarteret ska det bli torg- och parkytor med vatten och grönska. Högskolan Kristianstads nya city- campus beräknas stå klart under sommaren 2029.
Mitt i centrala Kristianstad ska nya lokaler för Högskolan Kristianstad byggas i flera olika sammanlänkade huskroppar. Den nya högskolan ska byggas där Galleria Boulevard ligger idag. Det är den del av den stora galleriabyggnaden som ligger söder om Cardellsgatan som ska rivas för att ge plats. Mellan Lilla Torg och Kulturkvarteret ska det bli torg- och parkytor med vatten och grönska. Högskolan Kristianstads nya city- campus beräknas stå klart under sommaren 2029.
Mitt i centrala Kristianstad ska nya lokaler för Högskolan Kristianstad byggas i flera olika sammanlänkade huskroppar. Den nya högskolan ska byggas där Galleria Boulevard ligger idag. Det är den del av den stora galleriabyggnaden som ligger söder om Cardellsgatan som ska rivas för att ge plats. Mellan Lilla Torg och Kulturkvarteret ska det bli torg- och parkytor med vatten och grönska. Högskolan Kristianstads nya city- campus beräknas stå klart under sommaren 2029.
Galore är ett mediabolag som informerar, guidar, underhåller och inspirerar genom tidningar och event. Det redaktionella innehållet är i huvudsak nöje och näringsliv.
Propellergatan 2
211 15 Malmö