Glassälskarna Peter Svanberg och Alex Wesolowski har drivit glassbaren Köld på Friisgatan sedan 2015 och nu är det dags att även dra igång en satsning på Kronprinsen. Det blir en glass-pop-up som varar i minst sex månader framåt. Men de tror redan nu på en förlängning.
– Om inget oförutsett händer är vi nog där för att stanna. Det har blivit riktigt snyggt inne på Kronprinsen och konceptet är klockrent, så det är ett välkommet uppsving. Vår nya grej på Köld är en smakbricka på sex smaker för 100 kronor och så har vi ett samarbete med Solde och Lilla Kafferosteriet, så även kaffet är i världsklass, säger Peter Svanberg.
I och med öppningen på Kronprinsen hoppas ägarna fånga in många kunder från Limhamn med omnejd och konceptet är glass med innovativa smaker, och kaffe.
– Våra olika glassorter har alltid lekfulla smaker där hälften är veganskt. Vi experimenterar vilt med udda smaker, såsom gorgonzola eller getost med hjortronrippel och diverse ölsmaker. Men för de lite mer försiktiga finns de klassiska glasskulorna naturligtvis kvar, säger Peter Svanberg.
Glassälskarna Peter Svanberg och Alex Wesolowski har drivit glassbaren Köld på Friisgatan sedan 2015 och nu är det dags att även dra igång en satsning på Kronprinsen. Det blir en glass-pop-up som varar i minst sex månader framåt. Men de tror redan nu på en förlängning.
– Om inget oförutsett händer är vi nog där för att stanna. Det har blivit riktigt snyggt inne på Kronprinsen och konceptet är klockrent, så det är ett välkommet uppsving. Vår nya grej på Köld är en smakbricka på sex smaker för 100 kronor och så har vi ett samarbete med Solde och Lilla Kafferosteriet, så även kaffet är i världsklass, säger Peter Svanberg.
I och med öppningen på Kronprinsen hoppas ägarna fånga in många kunder från Limhamn med omnejd och konceptet är glass med innovativa smaker, och kaffe.
– Våra olika glassorter har alltid lekfulla smaker där hälften är veganskt. Vi experimenterar vilt med udda smaker, såsom gorgonzola eller getost med hjortronrippel och diverse ölsmaker. Men för de lite mer försiktiga finns de klassiska glasskulorna naturligtvis kvar, säger Peter Svanberg.
Butikskedjan Clas Ohlson etablerar sig i april nästa år på 400 kvadratmeters försäljningsyta på Kronprinsen. – Utöver att vi ser väldigt mycket fram emot att öppna ytterligare en butik i Malmö och specifikt i ett nytt och fräscht centrum som Kronprinsen, så är vi generellt väldigt exalterade över att vi befinner oss i en expansiv fas där vi kommer att öppna tio nya butiker under nuvarande verksamhetsår, säger lease manager Pauline Eriksson Karadzic.
Butikskedjan Clas Ohlson etablerar sig i april nästa år på 400 kvadratmeters försäljningsyta på Kronprinsen. – Utöver att vi ser väldigt mycket fram emot att öppna ytterligare en butik i Malmö och specifikt i ett nytt och fräscht centrum som Kronprinsen, så är vi generellt väldigt exalterade över att vi befinner oss i en expansiv fas där vi kommer att öppna tio nya butiker under nuvarande verksamhetsår, säger lease manager Pauline Eriksson Karadzic.
Butikskedjan Clas Ohlson etablerar sig i april nästa år på 400 kvadratmeters försäljningsyta på Kronprinsen. – Utöver att vi ser väldigt mycket fram emot att öppna ytterligare en butik i Malmö och specifikt i ett nytt och fräscht centrum som Kronprinsen, så är vi generellt väldigt exalterade över att vi befinner oss i en expansiv fas där vi kommer att öppna tio nya butiker under nuvarande verksamhetsår, säger lease manager Pauline Eriksson Karadzic.
Den nya italienska krogen Bosco har öppnat på Drottninggatan i Helsingborg. Förutom att fokusera på det italienska köket har menyn också spanska och franska influenser. Ägaren Andreas Ottosson ser fram emot att för första gången öppna eget.– Vi hoppas få en bred variation av besökare och har därför anpassat vår meny med olika storlekar och prisklasser på rätterna. På så sätt kan vi se till att det finns något som passar alla! Med Bosco vill vi skapa en självklar mötesplats i city där alla känner sig välkomna, säger Andreas Ottosson.
Den nya italienska krogen Bosco har öppnat på Drottninggatan i Helsingborg. Förutom att fokusera på det italienska köket har menyn också spanska och franska influenser. Ägaren Andreas Ottosson ser fram emot att för första gången öppna eget.– Vi hoppas få en bred variation av besökare och har därför anpassat vår meny med olika storlekar och prisklasser på rätterna. På så sätt kan vi se till att det finns något som passar alla! Med Bosco vill vi skapa en självklar mötesplats i city där alla känner sig välkomna, säger Andreas Ottosson.
Den nya italienska krogen Bosco har öppnat på Drottninggatan i Helsingborg. Förutom att fokusera på det italienska köket har menyn också spanska och franska influenser. Ägaren Andreas Ottosson ser fram emot att för första gången öppna eget.– Vi hoppas få en bred variation av besökare och har därför anpassat vår meny med olika storlekar och prisklasser på rätterna. På så sätt kan vi se till att det finns något som passar alla! Med Bosco vill vi skapa en självklar mötesplats i city där alla känner sig välkomna, säger Andreas Ottosson.
Med en Netflix-prenumeration och en iRest Brillactiq (A665) är man rustad för hösten. Detta rymdägg är en massagefåtölj som kan vinklas bak så man ligger ner i den. Fåtöljen kostar hundra tusen och då får man features som tagna ur en bilbroschyr: träpaneler, 3D-högtalare, konstläder, massage (såklart), touchskärm och en massa inställningsmöjligheter.
Med en Netflix-prenumeration och en iRest Brillactiq (A665) är man rustad för hösten. Detta rymdägg är en massagefåtölj som kan vinklas bak så man ligger ner i den. Fåtöljen kostar hundra tusen och då får man features som tagna ur en bilbroschyr: träpaneler, 3D-högtalare, konstläder, massage (såklart), touchskärm och en massa inställningsmöjligheter.
Med en Netflix-prenumeration och en iRest Brillactiq (A665) är man rustad för hösten. Detta rymdägg är en massagefåtölj som kan vinklas bak så man ligger ner i den. Fåtöljen kostar hundra tusen och då får man features som tagna ur en bilbroschyr: träpaneler, 3D-högtalare, konstläder, massage (såklart), touchskärm och en massa inställningsmöjligheter.
Galore är ett mediabolag som informerar, guidar, underhåller och inspirerar genom tidningar och event. Det redaktionella innehållet är i huvudsak nöje och näringsliv.
Propellergatan 2
211 15 Malmö