Glassälskarna Peter Svanberg och Alex Wesolowski har drivit glassbaren Köld på Friisgatan sedan 2015 och nu är det dags att även dra igång en satsning på Kronprinsen. Det blir en glass-pop-up som varar i minst sex månader framåt. Men de tror redan nu på en förlängning.
– Om inget oförutsett händer är vi nog där för att stanna. Det har blivit riktigt snyggt inne på Kronprinsen och konceptet är klockrent, så det är ett välkommet uppsving. Vår nya grej på Köld är en smakbricka på sex smaker för 100 kronor och så har vi ett samarbete med Solde och Lilla Kafferosteriet, så även kaffet är i världsklass, säger Peter Svanberg.
I och med öppningen på Kronprinsen hoppas ägarna fånga in många kunder från Limhamn med omnejd och konceptet är glass med innovativa smaker, och kaffe.
– Våra olika glassorter har alltid lekfulla smaker där hälften är veganskt. Vi experimenterar vilt med udda smaker, såsom gorgonzola eller getost med hjortronrippel och diverse ölsmaker. Men för de lite mer försiktiga finns de klassiska glasskulorna naturligtvis kvar, säger Peter Svanberg.
Glassälskarna Peter Svanberg och Alex Wesolowski har drivit glassbaren Köld på Friisgatan sedan 2015 och nu är det dags att även dra igång en satsning på Kronprinsen. Det blir en glass-pop-up som varar i minst sex månader framåt. Men de tror redan nu på en förlängning.
– Om inget oförutsett händer är vi nog där för att stanna. Det har blivit riktigt snyggt inne på Kronprinsen och konceptet är klockrent, så det är ett välkommet uppsving. Vår nya grej på Köld är en smakbricka på sex smaker för 100 kronor och så har vi ett samarbete med Solde och Lilla Kafferosteriet, så även kaffet är i världsklass, säger Peter Svanberg.
I och med öppningen på Kronprinsen hoppas ägarna fånga in många kunder från Limhamn med omnejd och konceptet är glass med innovativa smaker, och kaffe.
– Våra olika glassorter har alltid lekfulla smaker där hälften är veganskt. Vi experimenterar vilt med udda smaker, såsom gorgonzola eller getost med hjortronrippel och diverse ölsmaker. Men för de lite mer försiktiga finns de klassiska glasskulorna naturligtvis kvar, säger Peter Svanberg.
1982 köpte Behcet Yuksel en pizzeria i Högsbohöjd, vilken skulle bli startskottet för kedjan I Love Pizza. – När han tog över en pizzeria till ville vi bröder göra något roligt av den. Så vi startade I Love Pizza 2010, berättar sonen Jonny Yuksel. I dag har familjen tio restauranger, i huvudsak i Göteborg men även i Kungsbacka, Mölnlycke och Kungälv samt en på Gotland. Det senaste tillskottet öppnas i Nya Hovås i mitten av december. – Den är en klassisk pizzeria, som alla våra ställen. Vi jobbar med bra råvaror i en trevlig miljö och har även kebab och sallader, summerar Jonny Yuksel.
1982 köpte Behcet Yuksel en pizzeria i Högsbohöjd, vilken skulle bli startskottet för kedjan I Love Pizza. – När han tog över en pizzeria till ville vi bröder göra något roligt av den. Så vi startade I Love Pizza 2010, berättar sonen Jonny Yuksel. I dag har familjen tio restauranger, i huvudsak i Göteborg men även i Kungsbacka, Mölnlycke och Kungälv samt en på Gotland. Det senaste tillskottet öppnas i Nya Hovås i mitten av december. – Den är en klassisk pizzeria, som alla våra ställen. Vi jobbar med bra råvaror i en trevlig miljö och har även kebab och sallader, summerar Jonny Yuksel.
1982 köpte Behcet Yuksel en pizzeria i Högsbohöjd, vilken skulle bli startskottet för kedjan I Love Pizza. – När han tog över en pizzeria till ville vi bröder göra något roligt av den. Så vi startade I Love Pizza 2010, berättar sonen Jonny Yuksel. I dag har familjen tio restauranger, i huvudsak i Göteborg men även i Kungsbacka, Mölnlycke och Kungälv samt en på Gotland. Det senaste tillskottet öppnas i Nya Hovås i mitten av december. – Den är en klassisk pizzeria, som alla våra ställen. Vi jobbar med bra råvaror i en trevlig miljö och har även kebab och sallader, summerar Jonny Yuksel.
Hemelektronikkedjan Euronics har drygt 11 000 butiker i Europa, varav 106 stycken i Sverige. Konceptet är ett brett utbud av det senaste inom teknik, ljud, telefoni och smarta hemprodukter. Den nya butiken blir företagets andra i Göteborg när den slår upp portarna i gatuplan i Femman under december. – Vår närvaro på Sveriges mest trafikerade köpcentrum har varit en långvarig plan. Vi ser fram emot att stärka vår position i Göteborg och erbjuda de senaste produkterna till rätt pris, tillsammans med kvalificerad rådgivning, säger Amir Dehghani, butikschef på Euronics.
Hemelektronikkedjan Euronics har drygt 11 000 butiker i Europa, varav 106 stycken i Sverige. Konceptet är ett brett utbud av det senaste inom teknik, ljud, telefoni och smarta hemprodukter. Den nya butiken blir företagets andra i Göteborg när den slår upp portarna i gatuplan i Femman under december. – Vår närvaro på Sveriges mest trafikerade köpcentrum har varit en långvarig plan. Vi ser fram emot att stärka vår position i Göteborg och erbjuda de senaste produkterna till rätt pris, tillsammans med kvalificerad rådgivning, säger Amir Dehghani, butikschef på Euronics.
Hemelektronikkedjan Euronics har drygt 11 000 butiker i Europa, varav 106 stycken i Sverige. Konceptet är ett brett utbud av det senaste inom teknik, ljud, telefoni och smarta hemprodukter. Den nya butiken blir företagets andra i Göteborg när den slår upp portarna i gatuplan i Femman under december. – Vår närvaro på Sveriges mest trafikerade köpcentrum har varit en långvarig plan. Vi ser fram emot att stärka vår position i Göteborg och erbjuda de senaste produkterna till rätt pris, tillsammans med kvalificerad rådgivning, säger Amir Dehghani, butikschef på Euronics.
Herrkonfektionskedjan Oscar Jacobson har funnits i 120 år och har varit kunglig hovleverantör sedan 1980. Snart öppnar man en ny hållbarhetsbutik i Göteborg, ett initiativ som innefattar att kunderna kan köpa, sälja och hyra kläder. – Med Sustain by Oscar Jacobson kan vi vara med och bidra i arbetet med att främja nya konsumtionsmönster för en mer hållbar modebransch, säger företagets vd Richard Woodbridge. Den nya butiken ska öppnas runt årsskiftet i Victoriapassagen. I samma veva renoveras även Oscar Jacobsons lokal på Avenyn.
Herrkonfektionskedjan Oscar Jacobson har funnits i 120 år och har varit kunglig hovleverantör sedan 1980. Snart öppnar man en ny hållbarhetsbutik i Göteborg, ett initiativ som innefattar att kunderna kan köpa, sälja och hyra kläder. – Med Sustain by Oscar Jacobson kan vi vara med och bidra i arbetet med att främja nya konsumtionsmönster för en mer hållbar modebransch, säger företagets vd Richard Woodbridge. Den nya butiken ska öppnas runt årsskiftet i Victoriapassagen. I samma veva renoveras även Oscar Jacobsons lokal på Avenyn.
Herrkonfektionskedjan Oscar Jacobson har funnits i 120 år och har varit kunglig hovleverantör sedan 1980. Snart öppnar man en ny hållbarhetsbutik i Göteborg, ett initiativ som innefattar att kunderna kan köpa, sälja och hyra kläder. – Med Sustain by Oscar Jacobson kan vi vara med och bidra i arbetet med att främja nya konsumtionsmönster för en mer hållbar modebransch, säger företagets vd Richard Woodbridge. Den nya butiken ska öppnas runt årsskiftet i Victoriapassagen. I samma veva renoveras även Oscar Jacobsons lokal på Avenyn.
Galore är ett mediabolag som informerar, guidar, underhåller och inspirerar genom tidningar och event. Det redaktionella innehållet är i huvudsak nöje och näringsliv.
Propellergatan 2
211 15 Malmö