Glassälskarna Peter Svanberg och Alex Wesolowski har drivit glassbaren Köld på Friisgatan sedan 2015 och nu är det dags att även dra igång en satsning på Kronprinsen. Det blir en glass-pop-up som varar i minst sex månader framåt. Men de tror redan nu på en förlängning.
– Om inget oförutsett händer är vi nog där för att stanna. Det har blivit riktigt snyggt inne på Kronprinsen och konceptet är klockrent, så det är ett välkommet uppsving. Vår nya grej på Köld är en smakbricka på sex smaker för 100 kronor och så har vi ett samarbete med Solde och Lilla Kafferosteriet, så även kaffet är i världsklass, säger Peter Svanberg.
I och med öppningen på Kronprinsen hoppas ägarna fånga in många kunder från Limhamn med omnejd och konceptet är glass med innovativa smaker, och kaffe.
– Våra olika glassorter har alltid lekfulla smaker där hälften är veganskt. Vi experimenterar vilt med udda smaker, såsom gorgonzola eller getost med hjortronrippel och diverse ölsmaker. Men för de lite mer försiktiga finns de klassiska glasskulorna naturligtvis kvar, säger Peter Svanberg.
Glassälskarna Peter Svanberg och Alex Wesolowski har drivit glassbaren Köld på Friisgatan sedan 2015 och nu är det dags att även dra igång en satsning på Kronprinsen. Det blir en glass-pop-up som varar i minst sex månader framåt. Men de tror redan nu på en förlängning.
– Om inget oförutsett händer är vi nog där för att stanna. Det har blivit riktigt snyggt inne på Kronprinsen och konceptet är klockrent, så det är ett välkommet uppsving. Vår nya grej på Köld är en smakbricka på sex smaker för 100 kronor och så har vi ett samarbete med Solde och Lilla Kafferosteriet, så även kaffet är i världsklass, säger Peter Svanberg.
I och med öppningen på Kronprinsen hoppas ägarna fånga in många kunder från Limhamn med omnejd och konceptet är glass med innovativa smaker, och kaffe.
– Våra olika glassorter har alltid lekfulla smaker där hälften är veganskt. Vi experimenterar vilt med udda smaker, såsom gorgonzola eller getost med hjortronrippel och diverse ölsmaker. Men för de lite mer försiktiga finns de klassiska glasskulorna naturligtvis kvar, säger Peter Svanberg.
I utvecklingsområdet Nordhavn strax norr om centrala Köpenhamn planeras bygget av ett nytt kontorshus, i närheten av metrostationen Orientkaj. Nybygget ska få sex våningar plus källare och omfatta total mer än 14 000 kvadratmeter, varav cirka 2 500 kvadratmeter i källare. Det finns också planer på kafé och restaurang i gatuplanet. Projektet förväntas stå färdigt i slutet av 2026.
I utvecklingsområdet Nordhavn strax norr om centrala Köpenhamn planeras bygget av ett nytt kontorshus, i närheten av metrostationen Orientkaj. Nybygget ska få sex våningar plus källare och omfatta total mer än 14 000 kvadratmeter, varav cirka 2 500 kvadratmeter i källare. Det finns också planer på kafé och restaurang i gatuplanet. Projektet förväntas stå färdigt i slutet av 2026.
I utvecklingsområdet Nordhavn strax norr om centrala Köpenhamn planeras bygget av ett nytt kontorshus, i närheten av metrostationen Orientkaj. Nybygget ska få sex våningar plus källare och omfatta total mer än 14 000 kvadratmeter, varav cirka 2 500 kvadratmeter i källare. Det finns också planer på kafé och restaurang i gatuplanet. Projektet förväntas stå färdigt i slutet av 2026.
Trustpilot är ett globalt företag med huvudkontor i Köpenhamn. Man förstår direkt att de jobbar mycket framför skärmar och som kontrast är deras kontor inrett som en vilsam oas.
Trustpilot är ett globalt företag med huvudkontor i Köpenhamn. Man förstår direkt att de jobbar mycket framför skärmar och som kontrast är deras kontor inrett som en vilsam oas.
Trustpilot är ett globalt företag med huvudkontor i Köpenhamn. Man förstår direkt att de jobbar mycket framför skärmar och som kontrast är deras kontor inrett som en vilsam oas.
Företaget växer snabbt och kontoret växer med dem. Det som började med en kontorslokal har nu brett ut sig till flera olika lokaler på två våningar och konceptet är färgstarkt!
Företaget växer snabbt och kontoret växer med dem. Det som började med en kontorslokal har nu brett ut sig till flera olika lokaler på två våningar och konceptet är färgstarkt!
Företaget växer snabbt och kontoret växer med dem. Det som började med en kontorslokal har nu brett ut sig till flera olika lokaler på två våningar och konceptet är färgstarkt!
Galore är ett mediabolag som informerar, guidar, underhåller och inspirerar genom tidningar och event. Det redaktionella innehållet är i huvudsak nöje och näringsliv.
Propellergatan 2
211 15 Malmö