Glassälskarna Peter Svanberg och Alex Wesolowski har drivit glassbaren Köld på Friisgatan sedan 2015 och nu är det dags att även dra igång en satsning på Kronprinsen. Det blir en glass-pop-up som varar i minst sex månader framåt. Men de tror redan nu på en förlängning.
– Om inget oförutsett händer är vi nog där för att stanna. Det har blivit riktigt snyggt inne på Kronprinsen och konceptet är klockrent, så det är ett välkommet uppsving. Vår nya grej på Köld är en smakbricka på sex smaker för 100 kronor och så har vi ett samarbete med Solde och Lilla Kafferosteriet, så även kaffet är i världsklass, säger Peter Svanberg.
I och med öppningen på Kronprinsen hoppas ägarna fånga in många kunder från Limhamn med omnejd och konceptet är glass med innovativa smaker, och kaffe.
– Våra olika glassorter har alltid lekfulla smaker där hälften är veganskt. Vi experimenterar vilt med udda smaker, såsom gorgonzola eller getost med hjortronrippel och diverse ölsmaker. Men för de lite mer försiktiga finns de klassiska glasskulorna naturligtvis kvar, säger Peter Svanberg.
Glassälskarna Peter Svanberg och Alex Wesolowski har drivit glassbaren Köld på Friisgatan sedan 2015 och nu är det dags att även dra igång en satsning på Kronprinsen. Det blir en glass-pop-up som varar i minst sex månader framåt. Men de tror redan nu på en förlängning.
– Om inget oförutsett händer är vi nog där för att stanna. Det har blivit riktigt snyggt inne på Kronprinsen och konceptet är klockrent, så det är ett välkommet uppsving. Vår nya grej på Köld är en smakbricka på sex smaker för 100 kronor och så har vi ett samarbete med Solde och Lilla Kafferosteriet, så även kaffet är i världsklass, säger Peter Svanberg.
I och med öppningen på Kronprinsen hoppas ägarna fånga in många kunder från Limhamn med omnejd och konceptet är glass med innovativa smaker, och kaffe.
– Våra olika glassorter har alltid lekfulla smaker där hälften är veganskt. Vi experimenterar vilt med udda smaker, såsom gorgonzola eller getost med hjortronrippel och diverse ölsmaker. Men för de lite mer försiktiga finns de klassiska glasskulorna naturligtvis kvar, säger Peter Svanberg.
Jacob har tidigare blivit årets företagare i Malmö och hösten 2016 också EY Entrepreneur Of The Year i södra Sverige. Hans familjeföretag Candy People exporterar godis till hela världen och omsätter nästan 200 miljoner kronor. Vi fick chansen att prata med Jacob en timme om historian bakom företaget.
Jacob har tidigare blivit årets företagare i Malmö och hösten 2016 också EY Entrepreneur Of The Year i södra Sverige. Hans familjeföretag Candy People exporterar godis till hela världen och omsätter nästan 200 miljoner kronor. Vi fick chansen att prata med Jacob en timme om historian bakom företaget.
Jacob har tidigare blivit årets företagare i Malmö och hösten 2016 också EY Entrepreneur Of The Year i södra Sverige. Hans familjeföretag Candy People exporterar godis till hela världen och omsätter nästan 200 miljoner kronor. Vi fick chansen att prata med Jacob en timme om historian bakom företaget.
Kvinnan bakom Smak, Bastard och Strandhuset. Vi fick en pratstund en eftermiddag hemma hos Nina i Limhamn.
Kvinnan bakom Smak, Bastard och Strandhuset. Vi fick en pratstund en eftermiddag hemma hos Nina i Limhamn.
Kvinnan bakom Smak, Bastard och Strandhuset. Vi fick en pratstund en eftermiddag hemma hos Nina i Limhamn.
Affärsmannen Petter eller rockstjärnan Petter, välj själv. Vi fick en timmes samtal med den norske hotellkungen i en svit på hans nya hotell i Malmö.
Affärsmannen Petter eller rockstjärnan Petter, välj själv. Vi fick en timmes samtal med den norske hotellkungen i en svit på hans nya hotell i Malmö.
Affärsmannen Petter eller rockstjärnan Petter, välj själv. Vi fick en timmes samtal med den norske hotellkungen i en svit på hans nya hotell i Malmö.
Galore är ett mediabolag som informerar, guidar, underhåller och inspirerar genom tidningar och event. Det redaktionella innehållet är i huvudsak nöje och näringsliv.
Propellergatan 2
211 15 Malmö