
Glassälskarna Peter Svanberg och Alex Wesolowski har drivit glassbaren Köld på Friisgatan sedan 2015 och nu är det dags att även dra igång en satsning på Kronprinsen. Det blir en glass-pop-up som varar i minst sex månader framåt. Men de tror redan nu på en förlängning.
– Om inget oförutsett händer är vi nog där för att stanna. Det har blivit riktigt snyggt inne på Kronprinsen och konceptet är klockrent, så det är ett välkommet uppsving. Vår nya grej på Köld är en smakbricka på sex smaker för 100 kronor och så har vi ett samarbete med Solde och Lilla Kafferosteriet, så även kaffet är i världsklass, säger Peter Svanberg.
I och med öppningen på Kronprinsen hoppas ägarna fånga in många kunder från Limhamn med omnejd och konceptet är glass med innovativa smaker, och kaffe.
– Våra olika glassorter har alltid lekfulla smaker där hälften är veganskt. Vi experimenterar vilt med udda smaker, såsom gorgonzola eller getost med hjortronrippel och diverse ölsmaker. Men för de lite mer försiktiga finns de klassiska glasskulorna naturligtvis kvar, säger Peter Svanberg.
Glassälskarna Peter Svanberg och Alex Wesolowski har drivit glassbaren Köld på Friisgatan sedan 2015 och nu är det dags att även dra igång en satsning på Kronprinsen. Det blir en glass-pop-up som varar i minst sex månader framåt. Men de tror redan nu på en förlängning.
– Om inget oförutsett händer är vi nog där för att stanna. Det har blivit riktigt snyggt inne på Kronprinsen och konceptet är klockrent, så det är ett välkommet uppsving. Vår nya grej på Köld är en smakbricka på sex smaker för 100 kronor och så har vi ett samarbete med Solde och Lilla Kafferosteriet, så även kaffet är i världsklass, säger Peter Svanberg.
I och med öppningen på Kronprinsen hoppas ägarna fånga in många kunder från Limhamn med omnejd och konceptet är glass med innovativa smaker, och kaffe.
– Våra olika glassorter har alltid lekfulla smaker där hälften är veganskt. Vi experimenterar vilt med udda smaker, såsom gorgonzola eller getost med hjortronrippel och diverse ölsmaker. Men för de lite mer försiktiga finns de klassiska glasskulorna naturligtvis kvar, säger Peter Svanberg.

Industri 4.0 eller fjärde industriella revolutionen är en term för flera teknologier och koncept inom automation, processindustriell it och tillverkningsteknologier. Målet är smarta fabriker och logistik som ska kunna sköta sig själva utan människors inblandning och ses som en möjlig lösning för återindustrialisering av västvärlden. De tre första industriella revolutionerna var ångmaskinen, elektriciteten (med masstillverkning) och elektroniken (med datorer och internet).

Industri 4.0 eller fjärde industriella revolutionen är en term för flera teknologier och koncept inom automation, processindustriell it och tillverkningsteknologier. Målet är smarta fabriker och logistik som ska kunna sköta sig själva utan människors inblandning och ses som en möjlig lösning för återindustrialisering av västvärlden. De tre första industriella revolutionerna var ångmaskinen, elektriciteten (med masstillverkning) och elektroniken (med datorer och internet).

Industri 4.0 eller fjärde industriella revolutionen är en term för flera teknologier och koncept inom automation, processindustriell it och tillverkningsteknologier. Målet är smarta fabriker och logistik som ska kunna sköta sig själva utan människors inblandning och ses som en möjlig lösning för återindustrialisering av västvärlden. De tre första industriella revolutionerna var ångmaskinen, elektriciteten (med masstillverkning) och elektroniken (med datorer och internet).

Bang & Olufsens senaste högtalare, Beosound Balance Natura, är deras 360-graders högtalare, på ett stativ designat av B&O i samarbete med italienska stenmärket Antolini. 16 par högtalare ska tillverkas i olika färger naturlig kvarts och kommer erbjudas i B&Os Atelier-katalog.

Bang & Olufsens senaste högtalare, Beosound Balance Natura, är deras 360-graders högtalare, på ett stativ designat av B&O i samarbete med italienska stenmärket Antolini. 16 par högtalare ska tillverkas i olika färger naturlig kvarts och kommer erbjudas i B&Os Atelier-katalog.

Bang & Olufsens senaste högtalare, Beosound Balance Natura, är deras 360-graders högtalare, på ett stativ designat av B&O i samarbete med italienska stenmärket Antolini. 16 par högtalare ska tillverkas i olika färger naturlig kvarts och kommer erbjudas i B&Os Atelier-katalog.

Medicinteknikbolaget Sectra stärker sin position i vården genom ett nytt avtal med Västra Götalandsregionen. Regionen, som redan använder Sectras lösning för radiologi, inför nu bolagets digitala system även för patologi – granskning av vävnadsprover. Med digitala bilder, istället för fysiska glas som granskas i mikroskop, kan patologer arbeta snabbare, även på distans. – Sectras lösning kommer att hjälpa oss att spara värdefull tid, underlätta samarbeten och i slutändan gynna både läkare och patienter, säger Jan Siarov, sektionschef och patolog.

Medicinteknikbolaget Sectra stärker sin position i vården genom ett nytt avtal med Västra Götalandsregionen. Regionen, som redan använder Sectras lösning för radiologi, inför nu bolagets digitala system även för patologi – granskning av vävnadsprover. Med digitala bilder, istället för fysiska glas som granskas i mikroskop, kan patologer arbeta snabbare, även på distans. – Sectras lösning kommer att hjälpa oss att spara värdefull tid, underlätta samarbeten och i slutändan gynna både läkare och patienter, säger Jan Siarov, sektionschef och patolog.

Medicinteknikbolaget Sectra stärker sin position i vården genom ett nytt avtal med Västra Götalandsregionen. Regionen, som redan använder Sectras lösning för radiologi, inför nu bolagets digitala system även för patologi – granskning av vävnadsprover. Med digitala bilder, istället för fysiska glas som granskas i mikroskop, kan patologer arbeta snabbare, även på distans. – Sectras lösning kommer att hjälpa oss att spara värdefull tid, underlätta samarbeten och i slutändan gynna både läkare och patienter, säger Jan Siarov, sektionschef och patolog.
Galore är ett mediabolag som informerar, guidar, underhåller och inspirerar genom tidningar och event. Det redaktionella innehållet är i huvudsak nöje och näringsliv.
Propellergatan 2
211 15 Malmö