
Glassälskarna Peter Svanberg och Alex Wesolowski har drivit glassbaren Köld på Friisgatan sedan 2015 och nu är det dags att även dra igång en satsning på Kronprinsen. Det blir en glass-pop-up som varar i minst sex månader framåt. Men de tror redan nu på en förlängning.
– Om inget oförutsett händer är vi nog där för att stanna. Det har blivit riktigt snyggt inne på Kronprinsen och konceptet är klockrent, så det är ett välkommet uppsving. Vår nya grej på Köld är en smakbricka på sex smaker för 100 kronor och så har vi ett samarbete med Solde och Lilla Kafferosteriet, så även kaffet är i världsklass, säger Peter Svanberg.
I och med öppningen på Kronprinsen hoppas ägarna fånga in många kunder från Limhamn med omnejd och konceptet är glass med innovativa smaker, och kaffe.
– Våra olika glassorter har alltid lekfulla smaker där hälften är veganskt. Vi experimenterar vilt med udda smaker, såsom gorgonzola eller getost med hjortronrippel och diverse ölsmaker. Men för de lite mer försiktiga finns de klassiska glasskulorna naturligtvis kvar, säger Peter Svanberg.
Glassälskarna Peter Svanberg och Alex Wesolowski har drivit glassbaren Köld på Friisgatan sedan 2015 och nu är det dags att även dra igång en satsning på Kronprinsen. Det blir en glass-pop-up som varar i minst sex månader framåt. Men de tror redan nu på en förlängning.
– Om inget oförutsett händer är vi nog där för att stanna. Det har blivit riktigt snyggt inne på Kronprinsen och konceptet är klockrent, så det är ett välkommet uppsving. Vår nya grej på Köld är en smakbricka på sex smaker för 100 kronor och så har vi ett samarbete med Solde och Lilla Kafferosteriet, så även kaffet är i världsklass, säger Peter Svanberg.
I och med öppningen på Kronprinsen hoppas ägarna fånga in många kunder från Limhamn med omnejd och konceptet är glass med innovativa smaker, och kaffe.
– Våra olika glassorter har alltid lekfulla smaker där hälften är veganskt. Vi experimenterar vilt med udda smaker, såsom gorgonzola eller getost med hjortronrippel och diverse ölsmaker. Men för de lite mer försiktiga finns de klassiska glasskulorna naturligtvis kvar, säger Peter Svanberg.

Polestars fjärde modell för Europamarknaden närmar sig produktionsstart och försäljningskurvorna börjar vända uppåt för Volvos systermärke, skriver Göteborgs-Posten. Biltillverkarens vd Thomas Ingenlath räknar med att produktionen av Polestar 4 inleds i april och att de första leveranserna sker i augusti. Toppchefen jämför företagets nya modell med Porsche. – Den kommer att bli en succé. Och när du kör den märker du vilken kraft och stil den har. Jag menar – wow, säger han till tidningen.

Polestars fjärde modell för Europamarknaden närmar sig produktionsstart och försäljningskurvorna börjar vända uppåt för Volvos systermärke, skriver Göteborgs-Posten. Biltillverkarens vd Thomas Ingenlath räknar med att produktionen av Polestar 4 inleds i april och att de första leveranserna sker i augusti. Toppchefen jämför företagets nya modell med Porsche. – Den kommer att bli en succé. Och när du kör den märker du vilken kraft och stil den har. Jag menar – wow, säger han till tidningen.

Polestars fjärde modell för Europamarknaden närmar sig produktionsstart och försäljningskurvorna börjar vända uppåt för Volvos systermärke, skriver Göteborgs-Posten. Biltillverkarens vd Thomas Ingenlath räknar med att produktionen av Polestar 4 inleds i april och att de första leveranserna sker i augusti. Toppchefen jämför företagets nya modell med Porsche. – Den kommer att bli en succé. Och när du kör den märker du vilken kraft och stil den har. Jag menar – wow, säger han till tidningen.

Smink, parfym och andra skönhetsprodukter. Det är vad kedjan Sephora satsar på. I dag finns man på Kungsgatan men flyttar under sommaren till Arkaden. – Sephora gjorde entré i Göteborg 2015 och är ett oerhört efterfrågat och omtyckt koncept. Med den nya butiken får Sephora helt andra möjligheter att utveckla sitt erbjudande, säger Kristina Pettersson Post, chef för fastighetsägaren Vasakronan i Göteborg. I det aktuella hörnet på Arkaden genomförs just nu en större fasadrenovering. När Sephora flyttar in, 7 juni, får man nära dubbelt så stora ytor.

Smink, parfym och andra skönhetsprodukter. Det är vad kedjan Sephora satsar på. I dag finns man på Kungsgatan men flyttar under sommaren till Arkaden. – Sephora gjorde entré i Göteborg 2015 och är ett oerhört efterfrågat och omtyckt koncept. Med den nya butiken får Sephora helt andra möjligheter att utveckla sitt erbjudande, säger Kristina Pettersson Post, chef för fastighetsägaren Vasakronan i Göteborg. I det aktuella hörnet på Arkaden genomförs just nu en större fasadrenovering. När Sephora flyttar in, 7 juni, får man nära dubbelt så stora ytor.

Smink, parfym och andra skönhetsprodukter. Det är vad kedjan Sephora satsar på. I dag finns man på Kungsgatan men flyttar under sommaren till Arkaden. – Sephora gjorde entré i Göteborg 2015 och är ett oerhört efterfrågat och omtyckt koncept. Med den nya butiken får Sephora helt andra möjligheter att utveckla sitt erbjudande, säger Kristina Pettersson Post, chef för fastighetsägaren Vasakronan i Göteborg. I det aktuella hörnet på Arkaden genomförs just nu en större fasadrenovering. När Sephora flyttar in, 7 juni, får man nära dubbelt så stora ytor.

Bälinge företagspark i Alingsås siktar på att skapa 1.500 jobb och lockar företag med sitt strategiska läge, nära E20. Under 2024 flyttar de första företagen in i parken, som totalt ska rymma runt trettio verksamheter. Först ut är klädkedjan Lindex, som ska bygga ett stort lager i området. – Vi är väldigt glada för att Lindex väljer att etablera sig i parken. Det innebär många jobb till kommunen och kommer att vara en dragningskraft för kommande etableringar här, säger Jenny Perslow, tillväxtchef i Alingsås kommun.

Bälinge företagspark i Alingsås siktar på att skapa 1.500 jobb och lockar företag med sitt strategiska läge, nära E20. Under 2024 flyttar de första företagen in i parken, som totalt ska rymma runt trettio verksamheter. Först ut är klädkedjan Lindex, som ska bygga ett stort lager i området. – Vi är väldigt glada för att Lindex väljer att etablera sig i parken. Det innebär många jobb till kommunen och kommer att vara en dragningskraft för kommande etableringar här, säger Jenny Perslow, tillväxtchef i Alingsås kommun.

Bälinge företagspark i Alingsås siktar på att skapa 1.500 jobb och lockar företag med sitt strategiska läge, nära E20. Under 2024 flyttar de första företagen in i parken, som totalt ska rymma runt trettio verksamheter. Först ut är klädkedjan Lindex, som ska bygga ett stort lager i området. – Vi är väldigt glada för att Lindex väljer att etablera sig i parken. Det innebär många jobb till kommunen och kommer att vara en dragningskraft för kommande etableringar här, säger Jenny Perslow, tillväxtchef i Alingsås kommun.
Galore är ett mediabolag som informerar, guidar, underhåller och inspirerar genom tidningar och event. Det redaktionella innehållet är i huvudsak nöje och näringsliv.
Propellergatan 2
211 15 Malmö