Glassälskarna Peter Svanberg och Alex Wesolowski har drivit glassbaren Köld på Friisgatan sedan 2015 och nu är det dags att även dra igång en satsning på Kronprinsen. Det blir en glass-pop-up som varar i minst sex månader framåt. Men de tror redan nu på en förlängning.
– Om inget oförutsett händer är vi nog där för att stanna. Det har blivit riktigt snyggt inne på Kronprinsen och konceptet är klockrent, så det är ett välkommet uppsving. Vår nya grej på Köld är en smakbricka på sex smaker för 100 kronor och så har vi ett samarbete med Solde och Lilla Kafferosteriet, så även kaffet är i världsklass, säger Peter Svanberg.
I och med öppningen på Kronprinsen hoppas ägarna fånga in många kunder från Limhamn med omnejd och konceptet är glass med innovativa smaker, och kaffe.
– Våra olika glassorter har alltid lekfulla smaker där hälften är veganskt. Vi experimenterar vilt med udda smaker, såsom gorgonzola eller getost med hjortronrippel och diverse ölsmaker. Men för de lite mer försiktiga finns de klassiska glasskulorna naturligtvis kvar, säger Peter Svanberg.
Glassälskarna Peter Svanberg och Alex Wesolowski har drivit glassbaren Köld på Friisgatan sedan 2015 och nu är det dags att även dra igång en satsning på Kronprinsen. Det blir en glass-pop-up som varar i minst sex månader framåt. Men de tror redan nu på en förlängning.
– Om inget oförutsett händer är vi nog där för att stanna. Det har blivit riktigt snyggt inne på Kronprinsen och konceptet är klockrent, så det är ett välkommet uppsving. Vår nya grej på Köld är en smakbricka på sex smaker för 100 kronor och så har vi ett samarbete med Solde och Lilla Kafferosteriet, så även kaffet är i världsklass, säger Peter Svanberg.
I och med öppningen på Kronprinsen hoppas ägarna fånga in många kunder från Limhamn med omnejd och konceptet är glass med innovativa smaker, och kaffe.
– Våra olika glassorter har alltid lekfulla smaker där hälften är veganskt. Vi experimenterar vilt med udda smaker, såsom gorgonzola eller getost med hjortronrippel och diverse ölsmaker. Men för de lite mer försiktiga finns de klassiska glasskulorna naturligtvis kvar, säger Peter Svanberg.
K-pop, kimchi och Korean fried chicken. Bulgogi, baos och bibimbap. Sydkorea har gått och blivit it-tjejen i skolklassen bland de konkurrerande grannländerna och seglar om Japan som det mest trendiga och roliga matlandet just nu.
K-pop, kimchi och Korean fried chicken. Bulgogi, baos och bibimbap. Sydkorea har gått och blivit it-tjejen i skolklassen bland de konkurrerande grannländerna och seglar om Japan som det mest trendiga och roliga matlandet just nu.
K-pop, kimchi och Korean fried chicken. Bulgogi, baos och bibimbap. Sydkorea har gått och blivit it-tjejen i skolklassen bland de konkurrerande grannländerna och seglar om Japan som det mest trendiga och roliga matlandet just nu.
Inredningsdetaljer som lyfter upplevelsen på sommarens vardagrum.
Inredningsdetaljer som lyfter upplevelsen på sommarens vardagrum.
Inredningsdetaljer som lyfter upplevelsen på sommarens vardagrum.
Han har från grunden byggt upp byggföretaget Treano som omsätter strax under en miljard kronor. Fredrik berättar om tillväxtplanerna, hur lagidrotten format hans ledarskap och varför värderingarna är viktiga för hans bolag.
Han har från grunden byggt upp byggföretaget Treano som omsätter strax under en miljard kronor. Fredrik berättar om tillväxtplanerna, hur lagidrotten format hans ledarskap och varför värderingarna är viktiga för hans bolag.
Han har från grunden byggt upp byggföretaget Treano som omsätter strax under en miljard kronor. Fredrik berättar om tillväxtplanerna, hur lagidrotten format hans ledarskap och varför värderingarna är viktiga för hans bolag.
Galore är ett mediabolag som informerar, guidar, underhåller och inspirerar genom tidningar och event. Det redaktionella innehållet är i huvudsak nöje och näringsliv.
Propellergatan 2
211 15 Malmö