
Glassälskarna Peter Svanberg och Alex Wesolowski har drivit glassbaren Köld på Friisgatan sedan 2015 och nu är det dags att även dra igång en satsning på Kronprinsen. Det blir en glass-pop-up som varar i minst sex månader framåt. Men de tror redan nu på en förlängning.
– Om inget oförutsett händer är vi nog där för att stanna. Det har blivit riktigt snyggt inne på Kronprinsen och konceptet är klockrent, så det är ett välkommet uppsving. Vår nya grej på Köld är en smakbricka på sex smaker för 100 kronor och så har vi ett samarbete med Solde och Lilla Kafferosteriet, så även kaffet är i världsklass, säger Peter Svanberg.
I och med öppningen på Kronprinsen hoppas ägarna fånga in många kunder från Limhamn med omnejd och konceptet är glass med innovativa smaker, och kaffe.
– Våra olika glassorter har alltid lekfulla smaker där hälften är veganskt. Vi experimenterar vilt med udda smaker, såsom gorgonzola eller getost med hjortronrippel och diverse ölsmaker. Men för de lite mer försiktiga finns de klassiska glasskulorna naturligtvis kvar, säger Peter Svanberg.
Glassälskarna Peter Svanberg och Alex Wesolowski har drivit glassbaren Köld på Friisgatan sedan 2015 och nu är det dags att även dra igång en satsning på Kronprinsen. Det blir en glass-pop-up som varar i minst sex månader framåt. Men de tror redan nu på en förlängning.
– Om inget oförutsett händer är vi nog där för att stanna. Det har blivit riktigt snyggt inne på Kronprinsen och konceptet är klockrent, så det är ett välkommet uppsving. Vår nya grej på Köld är en smakbricka på sex smaker för 100 kronor och så har vi ett samarbete med Solde och Lilla Kafferosteriet, så även kaffet är i världsklass, säger Peter Svanberg.
I och med öppningen på Kronprinsen hoppas ägarna fånga in många kunder från Limhamn med omnejd och konceptet är glass med innovativa smaker, och kaffe.
– Våra olika glassorter har alltid lekfulla smaker där hälften är veganskt. Vi experimenterar vilt med udda smaker, såsom gorgonzola eller getost med hjortronrippel och diverse ölsmaker. Men för de lite mer försiktiga finns de klassiska glasskulorna naturligtvis kvar, säger Peter Svanberg.

När mörkret faller tidigt är det skönt att stanna inne och kolla serier. Massagestolen Ohco M.8 Neo omsluter med värme och vibrationer och är relativt neutralt formgiven med beige klädsel och gräddvit utsida. Finns även i helsvart om man vill kolla film som Darth Vader. Ligger runt 150 000 kronor.

När mörkret faller tidigt är det skönt att stanna inne och kolla serier. Massagestolen Ohco M.8 Neo omsluter med värme och vibrationer och är relativt neutralt formgiven med beige klädsel och gräddvit utsida. Finns även i helsvart om man vill kolla film som Darth Vader. Ligger runt 150 000 kronor.

När mörkret faller tidigt är det skönt att stanna inne och kolla serier. Massagestolen Ohco M.8 Neo omsluter med värme och vibrationer och är relativt neutralt formgiven med beige klädsel och gräddvit utsida. Finns även i helsvart om man vill kolla film som Darth Vader. Ligger runt 150 000 kronor.

Malmöbolaget Duni växlar upp inför framtiden. Från och med januari gäller nya mål med högre tillväxttakt, större utdelningar och ett bredare fokus på hållbarhet. Bolaget siktar nu på minst 6 procents försäljningstillväxt per år och att dela ut över hälften av vinsten till aktieägarna. Företaget skärper också miljömålen och vill nå nettonollutsläpp senast 2050. – De nya koncernmålen tydliggör vår ambition att vara en trovärdig hållbarhetsledare i vår bransch, säger styrelseordförande Thomas Gustafsson.

Malmöbolaget Duni växlar upp inför framtiden. Från och med januari gäller nya mål med högre tillväxttakt, större utdelningar och ett bredare fokus på hållbarhet. Bolaget siktar nu på minst 6 procents försäljningstillväxt per år och att dela ut över hälften av vinsten till aktieägarna. Företaget skärper också miljömålen och vill nå nettonollutsläpp senast 2050. – De nya koncernmålen tydliggör vår ambition att vara en trovärdig hållbarhetsledare i vår bransch, säger styrelseordförande Thomas Gustafsson.

Malmöbolaget Duni växlar upp inför framtiden. Från och med januari gäller nya mål med högre tillväxttakt, större utdelningar och ett bredare fokus på hållbarhet. Bolaget siktar nu på minst 6 procents försäljningstillväxt per år och att dela ut över hälften av vinsten till aktieägarna. Företaget skärper också miljömålen och vill nå nettonollutsläpp senast 2050. – De nya koncernmålen tydliggör vår ambition att vara en trovärdig hållbarhetsledare i vår bransch, säger styrelseordförande Thomas Gustafsson.

Les Grands Buffets i Narbonne, Frankrike har 111 olika sorters ost på sin ostbuffé sen 5 december 2019, ett rekord som står än idag. Ostbuffén är bara en del av överflödet man tar del av för 66 euro.

Les Grands Buffets i Narbonne, Frankrike har 111 olika sorters ost på sin ostbuffé sen 5 december 2019, ett rekord som står än idag. Ostbuffén är bara en del av överflödet man tar del av för 66 euro.

Les Grands Buffets i Narbonne, Frankrike har 111 olika sorters ost på sin ostbuffé sen 5 december 2019, ett rekord som står än idag. Ostbuffén är bara en del av överflödet man tar del av för 66 euro.
Galore är ett mediabolag som informerar, guidar, underhåller och inspirerar genom tidningar och event. Det redaktionella innehållet är i huvudsak nöje och näringsliv.
Propellergatan 2
211 15 Malmö