Glassälskarna Peter Svanberg och Alex Wesolowski har drivit glassbaren Köld på Friisgatan sedan 2015 och nu är det dags att även dra igång en satsning på Kronprinsen. Det blir en glass-pop-up som varar i minst sex månader framåt. Men de tror redan nu på en förlängning.
– Om inget oförutsett händer är vi nog där för att stanna. Det har blivit riktigt snyggt inne på Kronprinsen och konceptet är klockrent, så det är ett välkommet uppsving. Vår nya grej på Köld är en smakbricka på sex smaker för 100 kronor och så har vi ett samarbete med Solde och Lilla Kafferosteriet, så även kaffet är i världsklass, säger Peter Svanberg.
I och med öppningen på Kronprinsen hoppas ägarna fånga in många kunder från Limhamn med omnejd och konceptet är glass med innovativa smaker, och kaffe.
– Våra olika glassorter har alltid lekfulla smaker där hälften är veganskt. Vi experimenterar vilt med udda smaker, såsom gorgonzola eller getost med hjortronrippel och diverse ölsmaker. Men för de lite mer försiktiga finns de klassiska glasskulorna naturligtvis kvar, säger Peter Svanberg.
Glassälskarna Peter Svanberg och Alex Wesolowski har drivit glassbaren Köld på Friisgatan sedan 2015 och nu är det dags att även dra igång en satsning på Kronprinsen. Det blir en glass-pop-up som varar i minst sex månader framåt. Men de tror redan nu på en förlängning.
– Om inget oförutsett händer är vi nog där för att stanna. Det har blivit riktigt snyggt inne på Kronprinsen och konceptet är klockrent, så det är ett välkommet uppsving. Vår nya grej på Köld är en smakbricka på sex smaker för 100 kronor och så har vi ett samarbete med Solde och Lilla Kafferosteriet, så även kaffet är i världsklass, säger Peter Svanberg.
I och med öppningen på Kronprinsen hoppas ägarna fånga in många kunder från Limhamn med omnejd och konceptet är glass med innovativa smaker, och kaffe.
– Våra olika glassorter har alltid lekfulla smaker där hälften är veganskt. Vi experimenterar vilt med udda smaker, såsom gorgonzola eller getost med hjortronrippel och diverse ölsmaker. Men för de lite mer försiktiga finns de klassiska glasskulorna naturligtvis kvar, säger Peter Svanberg.
Han har byggt upp varumärken som Gant och Lexington, arbetat med Henri Lloyd och Pierre Robert och satt Falsterbo Horseshow på kartan. Galore träffade Krister Appelfeldt och talade om varumärken, konst och familjeliv.
Han har byggt upp varumärken som Gant och Lexington, arbetat med Henri Lloyd och Pierre Robert och satt Falsterbo Horseshow på kartan. Galore träffade Krister Appelfeldt och talade om varumärken, konst och familjeliv.
Han har byggt upp varumärken som Gant och Lexington, arbetat med Henri Lloyd och Pierre Robert och satt Falsterbo Horseshow på kartan. Galore träffade Krister Appelfeldt och talade om varumärken, konst och familjeliv.
Han inledde sin karriär som politiskt radikal journalist på 60-talet och blev folkkär i det tidiga 80-talet i rollen som Berra i Lasse Åbergs Sällskapsresan. Snart kan Sven Melander, 71, fira 40 år i nöjesbranschen och i början av januari står han åter på scenen i den här delen av landet, nu i Nyårsrevyn på Arlövsteatern.
Han inledde sin karriär som politiskt radikal journalist på 60-talet och blev folkkär i det tidiga 80-talet i rollen som Berra i Lasse Åbergs Sällskapsresan. Snart kan Sven Melander, 71, fira 40 år i nöjesbranschen och i början av januari står han åter på scenen i den här delen av landet, nu i Nyårsrevyn på Arlövsteatern.
Han inledde sin karriär som politiskt radikal journalist på 60-talet och blev folkkär i det tidiga 80-talet i rollen som Berra i Lasse Åbergs Sällskapsresan. Snart kan Sven Melander, 71, fira 40 år i nöjesbranschen och i början av januari står han åter på scenen i den här delen av landet, nu i Nyårsrevyn på Arlövsteatern.
Onsdagen 9 maj var det 25-årsjubileum på Paddy’s. Hela huset öppet, musik, mat, dryck och många gäster. Galore passade på att mingla.
Onsdagen 9 maj var det 25-årsjubileum på Paddy’s. Hela huset öppet, musik, mat, dryck och många gäster. Galore passade på att mingla.
Onsdagen 9 maj var det 25-årsjubileum på Paddy’s. Hela huset öppet, musik, mat, dryck och många gäster. Galore passade på att mingla.
Galore är ett mediabolag som informerar, guidar, underhåller och inspirerar genom tidningar och event. Det redaktionella innehållet är i huvudsak nöje och näringsliv.
Propellergatan 2
211 15 Malmö