Sportbilstillverkaren Koenigsegg blir ett publikt bolag och erbjuder nu sina drygt 800 anställda att bli delägare via ett nytt optionsprogram.
– Då kan alla få skin in the game, säger den operativa chefen Halldora von Koenigsegg till Breakit.
Förändringen bäddar även för en framtida börsnotering – något makarna Koenigsegg tidigare öppnat för. Intresset är redan stort och aktier i bolaget värderas till omkring 9 miljarder kronor. Nästa steg är ökad produktion och fortsatt fokus från basen i Ängelholm.
Sportbilstillverkaren Koenigsegg blir ett publikt bolag och erbjuder nu sina drygt 800 anställda att bli delägare via ett nytt optionsprogram.
– Då kan alla få skin in the game, säger den operativa chefen Halldora von Koenigsegg till Breakit.
Förändringen bäddar även för en framtida börsnotering – något makarna Koenigsegg tidigare öppnat för. Intresset är redan stort och aktier i bolaget värderas till omkring 9 miljarder kronor. Nästa steg är ökad produktion och fortsatt fokus från basen i Ängelholm.
Jag är sjuk när jag skriver detta. Influensan. Fy bubblan vad segt det är alltså. När man inte är sjuk tänker man ibland att det är lite mysigt att va sjuk. Men det är det ju aldrig. Som ordspråket lyder: Den friske har tusen önskningar, den sjuke bara en. Eller kanske två egentligen. Att bli frisk och att få titta på en massa bra serier. Egentligen borde sjukdomen jag lider av kanske kallas streamimgfeber för jag har verkligen finkammat varje skrymsle och vrå av streamimgtjänterna. En slags betaltjänstinventering kan man säga. Och här följer min redogörelse.
Jag är sjuk när jag skriver detta. Influensan. Fy bubblan vad segt det är alltså. När man inte är sjuk tänker man ibland att det är lite mysigt att va sjuk. Men det är det ju aldrig. Som ordspråket lyder: Den friske har tusen önskningar, den sjuke bara en. Eller kanske två egentligen. Att bli frisk och att få titta på en massa bra serier. Egentligen borde sjukdomen jag lider av kanske kallas streamimgfeber för jag har verkligen finkammat varje skrymsle och vrå av streamimgtjänterna. En slags betaltjänstinventering kan man säga. Och här följer min redogörelse.
Jag är sjuk när jag skriver detta. Influensan. Fy bubblan vad segt det är alltså. När man inte är sjuk tänker man ibland att det är lite mysigt att va sjuk. Men det är det ju aldrig. Som ordspråket lyder: Den friske har tusen önskningar, den sjuke bara en. Eller kanske två egentligen. Att bli frisk och att få titta på en massa bra serier. Egentligen borde sjukdomen jag lider av kanske kallas streamimgfeber för jag har verkligen finkammat varje skrymsle och vrå av streamimgtjänterna. En slags betaltjänstinventering kan man säga. Och här följer min redogörelse.
Finlands Näringsliv EK, den finska motsvarigheten till Svenskt Näringsliv, vill utreda en fast förbindelse mellan Stockholm och Helsingfors – inspirerad av Öresundsbron. – Bron mellan Sverige och Danmark var också ett radikalt förslag i början, men nu ser man bara positiva effekter, säger EK:s vd Jyri Häkämies till Yle. Förslaget innefattar broar och tunnlar mellan Åbo och Sverige via Åland. Argumenten är både ekonomiska och säkerhetspolitiska, men kostnaderna är ännu oklara.
Finlands Näringsliv EK, den finska motsvarigheten till Svenskt Näringsliv, vill utreda en fast förbindelse mellan Stockholm och Helsingfors – inspirerad av Öresundsbron. – Bron mellan Sverige och Danmark var också ett radikalt förslag i början, men nu ser man bara positiva effekter, säger EK:s vd Jyri Häkämies till Yle. Förslaget innefattar broar och tunnlar mellan Åbo och Sverige via Åland. Argumenten är både ekonomiska och säkerhetspolitiska, men kostnaderna är ännu oklara.
Finlands Näringsliv EK, den finska motsvarigheten till Svenskt Näringsliv, vill utreda en fast förbindelse mellan Stockholm och Helsingfors – inspirerad av Öresundsbron. – Bron mellan Sverige och Danmark var också ett radikalt förslag i början, men nu ser man bara positiva effekter, säger EK:s vd Jyri Häkämies till Yle. Förslaget innefattar broar och tunnlar mellan Åbo och Sverige via Åland. Argumenten är både ekonomiska och säkerhetspolitiska, men kostnaderna är ännu oklara.
Ett nytt förslag till detaljplan pekar mot en total omstöpning av kvarteret Spiralen i utbyggnadsområdet Norra Sorgenfri i centrala Malmö. Idag består kvarteret av mindre industribyggnader. Förslaget vill bevara de kulturhistoriskt värdefulla byggnaderna och att verksamheterna ska finnas kvar. I den nordvästra delen blir det ett nytt bostadskvarter med en skyddad innergård. Det blir också nya kontor och verksamhetslokaler. Dessutom planeras ett gångstråk genom kvarteret, ett torg och en park.
Ett nytt förslag till detaljplan pekar mot en total omstöpning av kvarteret Spiralen i utbyggnadsområdet Norra Sorgenfri i centrala Malmö. Idag består kvarteret av mindre industribyggnader. Förslaget vill bevara de kulturhistoriskt värdefulla byggnaderna och att verksamheterna ska finnas kvar. I den nordvästra delen blir det ett nytt bostadskvarter med en skyddad innergård. Det blir också nya kontor och verksamhetslokaler. Dessutom planeras ett gångstråk genom kvarteret, ett torg och en park.
Ett nytt förslag till detaljplan pekar mot en total omstöpning av kvarteret Spiralen i utbyggnadsområdet Norra Sorgenfri i centrala Malmö. Idag består kvarteret av mindre industribyggnader. Förslaget vill bevara de kulturhistoriskt värdefulla byggnaderna och att verksamheterna ska finnas kvar. I den nordvästra delen blir det ett nytt bostadskvarter med en skyddad innergård. Det blir också nya kontor och verksamhetslokaler. Dessutom planeras ett gångstråk genom kvarteret, ett torg och en park.
Galore är ett mediabolag som informerar, guidar, underhåller och inspirerar genom tidningar och event. Det redaktionella innehållet är i huvudsak nöje och näringsliv.
Propellergatan 2
211 15 Malmö