
Sportbilstillverkaren Koenigsegg blir ett publikt bolag och erbjuder nu sina drygt 800 anställda att bli delägare via ett nytt optionsprogram.
– Då kan alla få skin in the game, säger den operativa chefen Halldora von Koenigsegg till Breakit.
Förändringen bäddar även för en framtida börsnotering – något makarna Koenigsegg tidigare öppnat för. Intresset är redan stort och aktier i bolaget värderas till omkring 9 miljarder kronor. Nästa steg är ökad produktion och fortsatt fokus från basen i Ängelholm.
Sportbilstillverkaren Koenigsegg blir ett publikt bolag och erbjuder nu sina drygt 800 anställda att bli delägare via ett nytt optionsprogram.
– Då kan alla få skin in the game, säger den operativa chefen Halldora von Koenigsegg till Breakit.
Förändringen bäddar även för en framtida börsnotering – något makarna Koenigsegg tidigare öppnat för. Intresset är redan stort och aktier i bolaget värderas till omkring 9 miljarder kronor. Nästa steg är ökad produktion och fortsatt fokus från basen i Ängelholm.

I området i Mejeriparken i centrala Vellinge ska det bli totalt cirka 145 nya bostäder tillsammans med centrumfunktioner och grönområden de kommande åren. Nu planeras 34 av bostäderna i den kommande bostadsrättsföreningen Roslyckan, som ska bestå av 18 lägenheter, 16 radhus samt en verksamhetslokal. Byggstart sker när detaljplanen vunnit laga kraft. Inflyttning beräknas kunna ske inom några år.

I området i Mejeriparken i centrala Vellinge ska det bli totalt cirka 145 nya bostäder tillsammans med centrumfunktioner och grönområden de kommande åren. Nu planeras 34 av bostäderna i den kommande bostadsrättsföreningen Roslyckan, som ska bestå av 18 lägenheter, 16 radhus samt en verksamhetslokal. Byggstart sker när detaljplanen vunnit laga kraft. Inflyttning beräknas kunna ske inom några år.

I området i Mejeriparken i centrala Vellinge ska det bli totalt cirka 145 nya bostäder tillsammans med centrumfunktioner och grönområden de kommande åren. Nu planeras 34 av bostäderna i den kommande bostadsrättsföreningen Roslyckan, som ska bestå av 18 lägenheter, 16 radhus samt en verksamhetslokal. Byggstart sker när detaljplanen vunnit laga kraft. Inflyttning beräknas kunna ske inom några år.

Steve Braithwaite har skapat världens längsta bananbil – Braithwaite Cavendish Four Seat Velos-a-Nana. Den nästan sex meter långa, handbyggda bilen baseras på en Ford F-150 från 1993 med V8 och har plats för fyra personer. Bananens maxhastighet är 136 km/h.

Steve Braithwaite har skapat världens längsta bananbil – Braithwaite Cavendish Four Seat Velos-a-Nana. Den nästan sex meter långa, handbyggda bilen baseras på en Ford F-150 från 1993 med V8 och har plats för fyra personer. Bananens maxhastighet är 136 km/h.

Steve Braithwaite har skapat världens längsta bananbil – Braithwaite Cavendish Four Seat Velos-a-Nana. Den nästan sex meter långa, handbyggda bilen baseras på en Ford F-150 från 1993 med V8 och har plats för fyra personer. Bananens maxhastighet är 136 km/h.

Oliver oliver oliver, överallt serveras det oliver. Säg en restaurang i det moderna skrået som idag inte har en snacksmeny innan förrätterna med några sorters chark, ost och så klart, oliver. Det får gärna vara så. Jag tycker att oliver är ett utomordentligt snacks till det första glaset vin eller mousserande. Men jag börjar bli uttråkad.

Oliver oliver oliver, överallt serveras det oliver. Säg en restaurang i det moderna skrået som idag inte har en snacksmeny innan förrätterna med några sorters chark, ost och så klart, oliver. Det får gärna vara så. Jag tycker att oliver är ett utomordentligt snacks till det första glaset vin eller mousserande. Men jag börjar bli uttråkad.

Oliver oliver oliver, överallt serveras det oliver. Säg en restaurang i det moderna skrået som idag inte har en snacksmeny innan förrätterna med några sorters chark, ost och så klart, oliver. Det får gärna vara så. Jag tycker att oliver är ett utomordentligt snacks till det första glaset vin eller mousserande. Men jag börjar bli uttråkad.
Galore är ett mediabolag som informerar, guidar, underhåller och inspirerar genom tidningar och event. Det redaktionella innehållet är i huvudsak nöje och näringsliv.
Propellergatan 2
211 15 Malmö