
Vad 5 höghus med bostäder, kontor och handel
Var Norr om Nordstan
Status Detaljplan vunnit laga kraft
Mellan Nordstans norra entré, Götatunneln och Nils Ericsson-terminalen ligger planområdet Norr om Nordstan.
Här öppnar en detaljplan som nyligen vann laga kraft för fem nya byggnader varav det högsta kan bli 36 våningar, med bostäder och kontor, samt handel och centrumverksamhet när Nordstan kan byggas ut. Även en ny boulevard och två uppgångar till Västlänken finns med i planen.
Omvandlingen ska också göra det lättare att ta sig fram tills fots, med cykel eller med kollektivtrafik i området.
Mellan Nordstans norra entré, Götatunneln och Nils Ericsson-terminalen ligger planområdet Norr om Nordstan.
Här öppnar en detaljplan som nyligen vann laga kraft för fem nya byggnader varav det högsta kan bli 36 våningar, med bostäder och kontor, samt handel och centrumverksamhet när Nordstan kan byggas ut. Även en ny boulevard och två uppgångar till Västlänken finns med i planen.
Omvandlingen ska också göra det lättare att ta sig fram tills fots, med cykel eller med kollektivtrafik i området.

Gensler har släppt renderingar på hur nya Al-Ahly Stadium kommer se ut. Stadion med plats för 42 000 åskådare får en fasad med digitala skärmar och en nedsänkt gräsplan som ska vara synlig från torget utanför via en stor glasvägg. Stadion ska ligga vid norra infarten och kommer att synas från inflygande till Kairos internationella flygplats.

Gensler har släppt renderingar på hur nya Al-Ahly Stadium kommer se ut. Stadion med plats för 42 000 åskådare får en fasad med digitala skärmar och en nedsänkt gräsplan som ska vara synlig från torget utanför via en stor glasvägg. Stadion ska ligga vid norra infarten och kommer att synas från inflygande till Kairos internationella flygplats.

Gensler har släppt renderingar på hur nya Al-Ahly Stadium kommer se ut. Stadion med plats för 42 000 åskådare får en fasad med digitala skärmar och en nedsänkt gräsplan som ska vara synlig från torget utanför via en stor glasvägg. Stadion ska ligga vid norra infarten och kommer att synas från inflygande till Kairos internationella flygplats.

För ungefär ett år sen stod Alloy Developments skyskrapa 505 State Street i Brooklyn klar. Nu vill de bygga en ännu högre skyskrapa i samma kvarter som kan bli världens högsta passivhus. Den nya skrapan, One Third Avenue, planeras bli 220 meter hög med 63 våningar och rymma 583 lägenheter samt kontor på de första 6 våningarna. Alloys CEO Jared Della Valle beskriver passivhusmålet som ”incredibly challenging”, men att uppsidan med hållbarhet är värt det.

För ungefär ett år sen stod Alloy Developments skyskrapa 505 State Street i Brooklyn klar. Nu vill de bygga en ännu högre skyskrapa i samma kvarter som kan bli världens högsta passivhus. Den nya skrapan, One Third Avenue, planeras bli 220 meter hög med 63 våningar och rymma 583 lägenheter samt kontor på de första 6 våningarna. Alloys CEO Jared Della Valle beskriver passivhusmålet som ”incredibly challenging”, men att uppsidan med hållbarhet är värt det.

För ungefär ett år sen stod Alloy Developments skyskrapa 505 State Street i Brooklyn klar. Nu vill de bygga en ännu högre skyskrapa i samma kvarter som kan bli världens högsta passivhus. Den nya skrapan, One Third Avenue, planeras bli 220 meter hög med 63 våningar och rymma 583 lägenheter samt kontor på de första 6 våningarna. Alloys CEO Jared Della Valle beskriver passivhusmålet som ”incredibly challenging”, men att uppsidan med hållbarhet är värt det.

Sedan Rolls-Royce introducerade Black Badge line 2016 har de rullat ut maxade prestandaversioner av sina lyxiga bilar. Den senaste är Black Badge Spectre, en uppskruvad version av deras elbil. Med en 0-60 mph-tid på 4,1 sekunder knuffar den ner Black Badge Wraith på andra plats.

Sedan Rolls-Royce introducerade Black Badge line 2016 har de rullat ut maxade prestandaversioner av sina lyxiga bilar. Den senaste är Black Badge Spectre, en uppskruvad version av deras elbil. Med en 0-60 mph-tid på 4,1 sekunder knuffar den ner Black Badge Wraith på andra plats.

Sedan Rolls-Royce introducerade Black Badge line 2016 har de rullat ut maxade prestandaversioner av sina lyxiga bilar. Den senaste är Black Badge Spectre, en uppskruvad version av deras elbil. Med en 0-60 mph-tid på 4,1 sekunder knuffar den ner Black Badge Wraith på andra plats.
Galore är ett mediabolag som informerar, guidar, underhåller och inspirerar genom tidningar och event. Det redaktionella innehållet är i huvudsak nöje och näringsliv.
Propellergatan 2
211 15 Malmö