
Kayak Bar ligger under en bro, i en husbåt vid Christiansborgs fot. Här kan du hyra kajak, bada från ponton eller bara sitta med fish ’n’ chips och en lokal IPA. Trämöblerna är nötta, bryggan guppar lätt och stämningen är lågmält semesterlik. Palmer i krukor och ljusslingor över däcket sätter tonen. Vissa tar bara en öl, andra stannar till kvällningen med barfota barn och våta badkläder.
Børskaj 12
Kayak Bar ligger under en bro, i en husbåt vid Christiansborgs fot. Här kan du hyra kajak, bada från ponton eller bara sitta med fish ’n’ chips och en lokal IPA. Trämöblerna är nötta, bryggan guppar lätt och stämningen är lågmält semesterlik. Palmer i krukor och ljusslingor över däcket sätter tonen. Vissa tar bara en öl, andra stannar till kvällningen med barfota barn och våta badkläder.
Børskaj 12

Armagnac är en av dryckesvärldens doldisar. Armagnac var aldrig de mondäna krogarnas eller det fina salongernas avec. Istället var det franska destillatet länge bara lantarbetarnas och den franska folksjälens spritsort. Armagnac är robust, rejäl, och hårdhudad, som ett rejält handslag av en solfläckad vinodlarnäve. Men mycket har förändrats. I dag är armagnac toppnummer på finkrogar och i tjusiga salonger över hela världen.

Armagnac är en av dryckesvärldens doldisar. Armagnac var aldrig de mondäna krogarnas eller det fina salongernas avec. Istället var det franska destillatet länge bara lantarbetarnas och den franska folksjälens spritsort. Armagnac är robust, rejäl, och hårdhudad, som ett rejält handslag av en solfläckad vinodlarnäve. Men mycket har förändrats. I dag är armagnac toppnummer på finkrogar och i tjusiga salonger över hela världen.

Armagnac är en av dryckesvärldens doldisar. Armagnac var aldrig de mondäna krogarnas eller det fina salongernas avec. Istället var det franska destillatet länge bara lantarbetarnas och den franska folksjälens spritsort. Armagnac är robust, rejäl, och hårdhudad, som ett rejält handslag av en solfläckad vinodlarnäve. Men mycket har förändrats. I dag är armagnac toppnummer på finkrogar och i tjusiga salonger över hela världen.

Enligt ett förslag till nytt planprogram ska Hyllie växa västerut. Förslaget gäller ett cirka 25 hektar stort område mellan Lorensborgsgatan, Emporia, tågspåren och Inre Ringvägen. Här ska det enligt förslaget byggas en grundskola, mobilitetshus, två förskolor och totalt 1 400 nya bostäder. I den sydöstra delen föreslås kontorshus närmast tågspåren. Tanken är att området i stora delar ska vara bilfritt. Nästa steg i planprocessen är granskning.

Enligt ett förslag till nytt planprogram ska Hyllie växa västerut. Förslaget gäller ett cirka 25 hektar stort område mellan Lorensborgsgatan, Emporia, tågspåren och Inre Ringvägen. Här ska det enligt förslaget byggas en grundskola, mobilitetshus, två förskolor och totalt 1 400 nya bostäder. I den sydöstra delen föreslås kontorshus närmast tågspåren. Tanken är att området i stora delar ska vara bilfritt. Nästa steg i planprocessen är granskning.

Enligt ett förslag till nytt planprogram ska Hyllie växa västerut. Förslaget gäller ett cirka 25 hektar stort område mellan Lorensborgsgatan, Emporia, tågspåren och Inre Ringvägen. Här ska det enligt förslaget byggas en grundskola, mobilitetshus, två förskolor och totalt 1 400 nya bostäder. I den sydöstra delen föreslås kontorshus närmast tågspåren. Tanken är att området i stora delar ska vara bilfritt. Nästa steg i planprocessen är granskning.

NCC har vunnit ett uppdrag från Svenska kraftnät värt runt 7,5 miljarder kronor. Bolaget ska bygga över 45 mil nya kraftledningar i Västra Götaland, en satsning som är viktig för regionens elektrifiering och växande industri. Arbetet väntas pågå i tio år och startar direkt med planering. – Genom att arbeta i strategisk partnering med Svenska kraftnät uppnår vi stordriftsfördelar och viktig kunskapsöverföring, säger Kenneth Nilsson, affärsområdeschef för NCC Infrastructure.

NCC har vunnit ett uppdrag från Svenska kraftnät värt runt 7,5 miljarder kronor. Bolaget ska bygga över 45 mil nya kraftledningar i Västra Götaland, en satsning som är viktig för regionens elektrifiering och växande industri. Arbetet väntas pågå i tio år och startar direkt med planering. – Genom att arbeta i strategisk partnering med Svenska kraftnät uppnår vi stordriftsfördelar och viktig kunskapsöverföring, säger Kenneth Nilsson, affärsområdeschef för NCC Infrastructure.

NCC har vunnit ett uppdrag från Svenska kraftnät värt runt 7,5 miljarder kronor. Bolaget ska bygga över 45 mil nya kraftledningar i Västra Götaland, en satsning som är viktig för regionens elektrifiering och växande industri. Arbetet väntas pågå i tio år och startar direkt med planering. – Genom att arbeta i strategisk partnering med Svenska kraftnät uppnår vi stordriftsfördelar och viktig kunskapsöverföring, säger Kenneth Nilsson, affärsområdeschef för NCC Infrastructure.
Galore är ett mediabolag som informerar, guidar, underhåller och inspirerar genom tidningar och event. Det redaktionella innehållet är i huvudsak nöje och näringsliv.
Propellergatan 2
211 15 Malmö