Köpenhamns flygplats drar ifrån Arlanda när det gäller passagerartrafik, rapporterar Dagens Industri. Förra året ökade antalet resenärer med 21 procent till 26,8 miljoner passagerare på Kastrup. Vid Arlanda var ökningen 19 procent till 21,8 miljoner passagerare.
Kastrup har också fler destinationer utanför Europa, 39 interkontinentala linjer jämfört med Arlandas 15.
– Det är tydligt att Köpenhamn har blivit en allt viktigare transferhub för många flygbolag, säger Kastrups marknadschef Peter Krogsgaard till DI.
Köpenhamns flygplats drar ifrån Arlanda när det gäller passagerartrafik, rapporterar Dagens Industri. Förra året ökade antalet resenärer med 21 procent till 26,8 miljoner passagerare på Kastrup. Vid Arlanda var ökningen 19 procent till 21,8 miljoner passagerare.
Kastrup har också fler destinationer utanför Europa, 39 interkontinentala linjer jämfört med Arlandas 15.
– Det är tydligt att Köpenhamn har blivit en allt viktigare transferhub för många flygbolag, säger Kastrups marknadschef Peter Krogsgaard till DI.
De offentliga miljöerna i de centrala delarna av Malmös hamnområde ska göras om, enligt nya planer. I Nyhamnen ska Hans Michelsensgatan som huvudgata få en ny dragning, från Universitetsbron i väster till Västkustvägen i öster, och kantas av planteringar. Skeppsbrokajen ska utvecklas till en mötesplats och ett rekreativt kajstråk. Samtidigt ska Västra hamnen få en ny entré när området just väster om klaffbron görs om för att öka trivseln. En ny byggnad ska också utformas för att ”stärka gatulivet”.
De offentliga miljöerna i de centrala delarna av Malmös hamnområde ska göras om, enligt nya planer. I Nyhamnen ska Hans Michelsensgatan som huvudgata få en ny dragning, från Universitetsbron i väster till Västkustvägen i öster, och kantas av planteringar. Skeppsbrokajen ska utvecklas till en mötesplats och ett rekreativt kajstråk. Samtidigt ska Västra hamnen få en ny entré när området just väster om klaffbron görs om för att öka trivseln. En ny byggnad ska också utformas för att ”stärka gatulivet”.
De offentliga miljöerna i de centrala delarna av Malmös hamnområde ska göras om, enligt nya planer. I Nyhamnen ska Hans Michelsensgatan som huvudgata få en ny dragning, från Universitetsbron i väster till Västkustvägen i öster, och kantas av planteringar. Skeppsbrokajen ska utvecklas till en mötesplats och ett rekreativt kajstråk. Samtidigt ska Västra hamnen få en ny entré när området just väster om klaffbron görs om för att öka trivseln. En ny byggnad ska också utformas för att ”stärka gatulivet”.
På Bolmersvägen i Östra Grevie bygger det kommunala bostadsbolaget Vellinge bostäder nu två nya huskroppar som vardera kommer att innehålla tre hyreslägenheter i radhusform. Lägenheterna byggs i ett plan med egna tillhörande uteplatser. Det blir fyra stycken tvårummare på 59 kvadratmeter och två stycken treor med en boyta på 70 kvadratmeter. Inflyttning är tänkt att kunna ske i början av juli.
På Bolmersvägen i Östra Grevie bygger det kommunala bostadsbolaget Vellinge bostäder nu två nya huskroppar som vardera kommer att innehålla tre hyreslägenheter i radhusform. Lägenheterna byggs i ett plan med egna tillhörande uteplatser. Det blir fyra stycken tvårummare på 59 kvadratmeter och två stycken treor med en boyta på 70 kvadratmeter. Inflyttning är tänkt att kunna ske i början av juli.
På Bolmersvägen i Östra Grevie bygger det kommunala bostadsbolaget Vellinge bostäder nu två nya huskroppar som vardera kommer att innehålla tre hyreslägenheter i radhusform. Lägenheterna byggs i ett plan med egna tillhörande uteplatser. Det blir fyra stycken tvårummare på 59 kvadratmeter och två stycken treor med en boyta på 70 kvadratmeter. Inflyttning är tänkt att kunna ske i början av juli.
Som en del av den pågående utbyggnaden i västra Tygelsjö planeras nu en ny etapp. I ett nytt kvarter ska det bli totalt 31 nya radhus respektive parhus, samtliga med en boyta på 128 kvadratmeter. De nya bostäderna planeras byggas i två våningar med tillhörande trädgårdstäppa och förråd till samtliga. Inflyttning i den nya radhusen beräknas preliminärt kunna ske under 2026.
Som en del av den pågående utbyggnaden i västra Tygelsjö planeras nu en ny etapp. I ett nytt kvarter ska det bli totalt 31 nya radhus respektive parhus, samtliga med en boyta på 128 kvadratmeter. De nya bostäderna planeras byggas i två våningar med tillhörande trädgårdstäppa och förråd till samtliga. Inflyttning i den nya radhusen beräknas preliminärt kunna ske under 2026.
Som en del av den pågående utbyggnaden i västra Tygelsjö planeras nu en ny etapp. I ett nytt kvarter ska det bli totalt 31 nya radhus respektive parhus, samtliga med en boyta på 128 kvadratmeter. De nya bostäderna planeras byggas i två våningar med tillhörande trädgårdstäppa och förråd till samtliga. Inflyttning i den nya radhusen beräknas preliminärt kunna ske under 2026.
Galore är ett mediabolag som informerar, guidar, underhåller och inspirerar genom tidningar och event. Det redaktionella innehållet är i huvudsak nöje och näringsliv.
Propellergatan 2
211 15 Malmö