Köpenhamns flygplats drar ifrån Arlanda när det gäller passagerartrafik, rapporterar Dagens Industri. Förra året ökade antalet resenärer med 21 procent till 26,8 miljoner passagerare på Kastrup. Vid Arlanda var ökningen 19 procent till 21,8 miljoner passagerare.
Kastrup har också fler destinationer utanför Europa, 39 interkontinentala linjer jämfört med Arlandas 15.
– Det är tydligt att Köpenhamn har blivit en allt viktigare transferhub för många flygbolag, säger Kastrups marknadschef Peter Krogsgaard till DI.
Köpenhamns flygplats drar ifrån Arlanda när det gäller passagerartrafik, rapporterar Dagens Industri. Förra året ökade antalet resenärer med 21 procent till 26,8 miljoner passagerare på Kastrup. Vid Arlanda var ökningen 19 procent till 21,8 miljoner passagerare.
Kastrup har också fler destinationer utanför Europa, 39 interkontinentala linjer jämfört med Arlandas 15.
– Det är tydligt att Köpenhamn har blivit en allt viktigare transferhub för många flygbolag, säger Kastrups marknadschef Peter Krogsgaard till DI.
Siffror och jämförelser inom vingårdar, viner och mousserande viner.
Siffror och jämförelser inom vingårdar, viner och mousserande viner.
Siffror och jämförelser inom vingårdar, viner och mousserande viner.
The Alpange Piano kan fås i träslag som valnöt, ask eller lönn och borstad metall efter tycke. Fast det är på insidan magin händer. Med modelleringsteknik ska pianot svara bättre på spelarens input. Inte bara fingertoppstryck, utan även hur en hammare slår an en sträng, resonans, med mera.
The Alpange Piano kan fås i träslag som valnöt, ask eller lönn och borstad metall efter tycke. Fast det är på insidan magin händer. Med modelleringsteknik ska pianot svara bättre på spelarens input. Inte bara fingertoppstryck, utan även hur en hammare slår an en sträng, resonans, med mera.
The Alpange Piano kan fås i träslag som valnöt, ask eller lönn och borstad metall efter tycke. Fast det är på insidan magin händer. Med modelleringsteknik ska pianot svara bättre på spelarens input. Inte bara fingertoppstryck, utan även hur en hammare slår an en sträng, resonans, med mera.
Ett nytt logistiknav för global nödhjälp växer fram i Nordhavn, där byggföretaget MT Højgaard tillsammans med CF Møller Architects och Artelia ska uppföra världens största Unicef-lager. Projektet omfattar 63 000 kvadratmeter och beräknas kosta 1,66 miljarder danska kronor, rapporterar News Öresund. – Att bygga ett så stort globalt lager är ingen enkel uppgift – det är tekniskt avancerat och kräver specialistkompetens, säger byggherren By & Havns vd Anne Skovbro. Bygget startar i höst och ska stå klart 2028.
Ett nytt logistiknav för global nödhjälp växer fram i Nordhavn, där byggföretaget MT Højgaard tillsammans med CF Møller Architects och Artelia ska uppföra världens största Unicef-lager. Projektet omfattar 63 000 kvadratmeter och beräknas kosta 1,66 miljarder danska kronor, rapporterar News Öresund. – Att bygga ett så stort globalt lager är ingen enkel uppgift – det är tekniskt avancerat och kräver specialistkompetens, säger byggherren By & Havns vd Anne Skovbro. Bygget startar i höst och ska stå klart 2028.
Ett nytt logistiknav för global nödhjälp växer fram i Nordhavn, där byggföretaget MT Højgaard tillsammans med CF Møller Architects och Artelia ska uppföra världens största Unicef-lager. Projektet omfattar 63 000 kvadratmeter och beräknas kosta 1,66 miljarder danska kronor, rapporterar News Öresund. – Att bygga ett så stort globalt lager är ingen enkel uppgift – det är tekniskt avancerat och kräver specialistkompetens, säger byggherren By & Havns vd Anne Skovbro. Bygget startar i höst och ska stå klart 2028.
Galore är ett mediabolag som informerar, guidar, underhåller och inspirerar genom tidningar och event. Det redaktionella innehållet är i huvudsak nöje och näringsliv.
Propellergatan 2
211 15 Malmö