Många länder runt Medelhavet har sina varianter av anissprit. Frankrike har pastis och anise, Italien har sambuca, Grekland kallar sin ouzo, Turkiet har raki och i Libanon kallas det arak. Gemensamt är att spriten är smaksatt med anis, lakritsrot, fänkål eller stjärnanis. Och att den opaliserar när man spär ut den med vatten. Det beror på att oljor (anetoler) emulgerar och färgar spriten mjölkvit.
Många länder runt Medelhavet har sina varianter av anissprit. Frankrike har pastis och anise, Italien har sambuca, Grekland kallar sin ouzo, Turkiet har raki och i Libanon kallas det arak. Gemensamt är att spriten är smaksatt med anis, lakritsrot, fänkål eller stjärnanis. Och att den opaliserar när man spär ut den med vatten. Det beror på att oljor (anetoler) emulgerar och färgar spriten mjölkvit.
I ett gammalt tullhus vid hamninloppet serverar sju kockteam rätter från varsitt öppet kök. Välj mellan ceviche, grillad entrecôte, pasta vongole eller sushi – allt på samma ställe. En lång bardisk slingrar sig mellan köken, och uteserveringen ligger bokstavligt talat vid kajkanten. Hit kommer man för lunch i solen eller middag i skymningen, med ett glas vin och färjorna som passerar tyst förbi.
I ett gammalt tullhus vid hamninloppet serverar sju kockteam rätter från varsitt öppet kök. Välj mellan ceviche, grillad entrecôte, pasta vongole eller sushi – allt på samma ställe. En lång bardisk slingrar sig mellan köken, och uteserveringen ligger bokstavligt talat vid kajkanten. Hit kommer man för lunch i solen eller middag i skymningen, med ett glas vin och färjorna som passerar tyst förbi.
I ett gammalt tullhus vid hamninloppet serverar sju kockteam rätter från varsitt öppet kök. Välj mellan ceviche, grillad entrecôte, pasta vongole eller sushi – allt på samma ställe. En lång bardisk slingrar sig mellan köken, och uteserveringen ligger bokstavligt talat vid kajkanten. Hit kommer man för lunch i solen eller middag i skymningen, med ett glas vin och färjorna som passerar tyst förbi.
Industri 4.0 eller fjärde industriella revolutionen är en term för flera teknologier och koncept inom automation, processindustriell it och tillverkningsteknologier. Målet är smarta fabriker och logistik som ska kunna sköta sig själva utan människors inblandning och ses som en möjlig lösning för återindustrialisering av västvärlden. De tre första industriella revolutionerna var ångmaskinen, elektriciteten (med masstillverkning) och elektroniken (med datorer och internet).
Industri 4.0 eller fjärde industriella revolutionen är en term för flera teknologier och koncept inom automation, processindustriell it och tillverkningsteknologier. Målet är smarta fabriker och logistik som ska kunna sköta sig själva utan människors inblandning och ses som en möjlig lösning för återindustrialisering av västvärlden. De tre första industriella revolutionerna var ångmaskinen, elektriciteten (med masstillverkning) och elektroniken (med datorer och internet).
Industri 4.0 eller fjärde industriella revolutionen är en term för flera teknologier och koncept inom automation, processindustriell it och tillverkningsteknologier. Målet är smarta fabriker och logistik som ska kunna sköta sig själva utan människors inblandning och ses som en möjlig lösning för återindustrialisering av västvärlden. De tre första industriella revolutionerna var ångmaskinen, elektriciteten (med masstillverkning) och elektroniken (med datorer och internet).
Bang & Olufsens senaste högtalare, Beosound Balance Natura, är deras 360-graders högtalare, på ett stativ designat av B&O i samarbete med italienska stenmärket Antolini. 16 par högtalare ska tillverkas i olika färger naturlig kvarts och kommer erbjudas i B&Os Atelier-katalog.
Bang & Olufsens senaste högtalare, Beosound Balance Natura, är deras 360-graders högtalare, på ett stativ designat av B&O i samarbete med italienska stenmärket Antolini. 16 par högtalare ska tillverkas i olika färger naturlig kvarts och kommer erbjudas i B&Os Atelier-katalog.
Bang & Olufsens senaste högtalare, Beosound Balance Natura, är deras 360-graders högtalare, på ett stativ designat av B&O i samarbete med italienska stenmärket Antolini. 16 par högtalare ska tillverkas i olika färger naturlig kvarts och kommer erbjudas i B&Os Atelier-katalog.
Galore är ett mediabolag som informerar, guidar, underhåller och inspirerar genom tidningar och event. Det redaktionella innehållet är i huvudsak nöje och näringsliv.
Propellergatan 2
211 15 Malmö