
En omfattande renovering av Gallerian Magnus Stenbock på Kullagatan är i full gång. Den svenska modekedjan KappAhl har funnits i gallerian sedan ett antal år. Under renoveringen håller klädkedjan stängt men beräknas att åter slå upp portarna till sin nya utökade butik inför sommaren 2024, den här gången direkt ut mot Kullagatan.
– Vi är oerhört glada över att projektet i före detta Gallerian Magnus Stenbock äntligen är igång. Fokus kommer vara på att modernisera och förbättra miljöavtrycket, men samtidigt även bevara byggnadens karaktär, säger Hélène Henning, chef Asset Management i Norden hos fastighetsägaren Savills Investment Management.
En omfattande renovering av Gallerian Magnus Stenbock på Kullagatan är i full gång. Den svenska modekedjan KappAhl har funnits i gallerian sedan ett antal år. Under renoveringen håller klädkedjan stängt men beräknas att åter slå upp portarna till sin nya utökade butik inför sommaren 2024, den här gången direkt ut mot Kullagatan.
– Vi är oerhört glada över att projektet i före detta Gallerian Magnus Stenbock äntligen är igång. Fokus kommer vara på att modernisera och förbättra miljöavtrycket, men samtidigt även bevara byggnadens karaktär, säger Hélène Henning, chef Asset Management i Norden hos fastighetsägaren Savills Investment Management.

Alla subkulturer och musikgenrer har sitt mode. Från 50-talets Hank Williams över rockabilly, brittiska mods, hippies, punk, ny-romantik och britpop. Själv har följt och levt med flera av dessa subkulturer under mina 50 år i popkulturens tjänst. Countrymusiken har varit högst tongivande i min värld sen det sena 60-talet då The Flying Burrito Brothers föddes ur The Byrds countryexperiment i Nashville med Sweetheart of the Rodeo. Ett album som släpptes mitt under den pågående hippie-vågen och sålde lika uselt som Velvet Undergrounds debut när det släpptes. Två album som kom att vara avstamp för en smärre revolution i popkulturen.

Alla subkulturer och musikgenrer har sitt mode. Från 50-talets Hank Williams över rockabilly, brittiska mods, hippies, punk, ny-romantik och britpop. Själv har följt och levt med flera av dessa subkulturer under mina 50 år i popkulturens tjänst. Countrymusiken har varit högst tongivande i min värld sen det sena 60-talet då The Flying Burrito Brothers föddes ur The Byrds countryexperiment i Nashville med Sweetheart of the Rodeo. Ett album som släpptes mitt under den pågående hippie-vågen och sålde lika uselt som Velvet Undergrounds debut när det släpptes. Två album som kom att vara avstamp för en smärre revolution i popkulturen.

Alla subkulturer och musikgenrer har sitt mode. Från 50-talets Hank Williams över rockabilly, brittiska mods, hippies, punk, ny-romantik och britpop. Själv har följt och levt med flera av dessa subkulturer under mina 50 år i popkulturens tjänst. Countrymusiken har varit högst tongivande i min värld sen det sena 60-talet då The Flying Burrito Brothers föddes ur The Byrds countryexperiment i Nashville med Sweetheart of the Rodeo. Ett album som släpptes mitt under den pågående hippie-vågen och sålde lika uselt som Velvet Undergrounds debut när det släpptes. Två album som kom att vara avstamp för en smärre revolution i popkulturen.

Cybersäkerhetsbolaget Advenica, med huvudkontor i Malmö, har nyligen fått två nya order värda totalt 38,6 miljoner kronor. En nordeuropeisk myndighet beställer krypteringssystem för 6,6 miljoner. Dessutom har en svensk myndighet lagt en order på 32 miljoner kronor för vidareutveckling av säkerhetslösningar fram till 2026. – Vi är stolta över att vi tillsammans med våra kunder utvecklar lösningar som skyddar den allra mest värdefulla informationen, säger Advenicas vd Marie Bengtsson.

Cybersäkerhetsbolaget Advenica, med huvudkontor i Malmö, har nyligen fått två nya order värda totalt 38,6 miljoner kronor. En nordeuropeisk myndighet beställer krypteringssystem för 6,6 miljoner. Dessutom har en svensk myndighet lagt en order på 32 miljoner kronor för vidareutveckling av säkerhetslösningar fram till 2026. – Vi är stolta över att vi tillsammans med våra kunder utvecklar lösningar som skyddar den allra mest värdefulla informationen, säger Advenicas vd Marie Bengtsson.

Cybersäkerhetsbolaget Advenica, med huvudkontor i Malmö, har nyligen fått två nya order värda totalt 38,6 miljoner kronor. En nordeuropeisk myndighet beställer krypteringssystem för 6,6 miljoner. Dessutom har en svensk myndighet lagt en order på 32 miljoner kronor för vidareutveckling av säkerhetslösningar fram till 2026. – Vi är stolta över att vi tillsammans med våra kunder utvecklar lösningar som skyddar den allra mest värdefulla informationen, säger Advenicas vd Marie Bengtsson.

Läkemedelskoncernen Astra Zeneca köper det belgiska bioteknikbolaget Eso Biotec för upp till 10 miljarder kronor, förutsatt att vissa milstolpar uppnås. Företaget utvecklar en ny typ av cellterapi som kan ges via enkel droppbehandling, vilket kan bli ett billigare och snabbare alternativ för fler patienter. – Vi tror att den har potential att transformera cellterapi, säger Astra Zenecas forskningschef Susan Galbraith. Affären väntas bli klar under andra kvartalet 2025.

Läkemedelskoncernen Astra Zeneca köper det belgiska bioteknikbolaget Eso Biotec för upp till 10 miljarder kronor, förutsatt att vissa milstolpar uppnås. Företaget utvecklar en ny typ av cellterapi som kan ges via enkel droppbehandling, vilket kan bli ett billigare och snabbare alternativ för fler patienter. – Vi tror att den har potential att transformera cellterapi, säger Astra Zenecas forskningschef Susan Galbraith. Affären väntas bli klar under andra kvartalet 2025.

Läkemedelskoncernen Astra Zeneca köper det belgiska bioteknikbolaget Eso Biotec för upp till 10 miljarder kronor, förutsatt att vissa milstolpar uppnås. Företaget utvecklar en ny typ av cellterapi som kan ges via enkel droppbehandling, vilket kan bli ett billigare och snabbare alternativ för fler patienter. – Vi tror att den har potential att transformera cellterapi, säger Astra Zenecas forskningschef Susan Galbraith. Affären väntas bli klar under andra kvartalet 2025.
Galore är ett mediabolag som informerar, guidar, underhåller och inspirerar genom tidningar och event. Det redaktionella innehållet är i huvudsak nöje och näringsliv.
Propellergatan 2
211 15 Malmö