
En omfattande renovering av Gallerian Magnus Stenbock på Kullagatan är i full gång. Den svenska modekedjan KappAhl har funnits i gallerian sedan ett antal år. Under renoveringen håller klädkedjan stängt men beräknas att åter slå upp portarna till sin nya utökade butik inför sommaren 2024, den här gången direkt ut mot Kullagatan.
– Vi är oerhört glada över att projektet i före detta Gallerian Magnus Stenbock äntligen är igång. Fokus kommer vara på att modernisera och förbättra miljöavtrycket, men samtidigt även bevara byggnadens karaktär, säger Hélène Henning, chef Asset Management i Norden hos fastighetsägaren Savills Investment Management.
En omfattande renovering av Gallerian Magnus Stenbock på Kullagatan är i full gång. Den svenska modekedjan KappAhl har funnits i gallerian sedan ett antal år. Under renoveringen håller klädkedjan stängt men beräknas att åter slå upp portarna till sin nya utökade butik inför sommaren 2024, den här gången direkt ut mot Kullagatan.
– Vi är oerhört glada över att projektet i före detta Gallerian Magnus Stenbock äntligen är igång. Fokus kommer vara på att modernisera och förbättra miljöavtrycket, men samtidigt även bevara byggnadens karaktär, säger Hélène Henning, chef Asset Management i Norden hos fastighetsägaren Savills Investment Management.

När jag inte skriver krönikor här arbetar jag bland annat med att göra poplåtar. Och det där är det absolut roligaste jag vet. Man skulle nog till och med kunna säga att jag brinner för popmusik. Visst, att skriva en krönika här i Galore är ju skojigt men inget slår känslan när man pusslat ihop en bra två och halv minuters poplåt.

När jag inte skriver krönikor här arbetar jag bland annat med att göra poplåtar. Och det där är det absolut roligaste jag vet. Man skulle nog till och med kunna säga att jag brinner för popmusik. Visst, att skriva en krönika här i Galore är ju skojigt men inget slår känslan när man pusslat ihop en bra två och halv minuters poplåt.

När jag inte skriver krönikor här arbetar jag bland annat med att göra poplåtar. Och det där är det absolut roligaste jag vet. Man skulle nog till och med kunna säga att jag brinner för popmusik. Visst, att skriva en krönika här i Galore är ju skojigt men inget slår känslan när man pusslat ihop en bra två och halv minuters poplåt.

Säger man grappa kan man få den mest förhärdade drinkare att rynka på näsan, men man kan också få stormförtjusta entusiaster att brista ut i sina allra största leenden. Frågan är om det finns någon annan spritsort som kan vara så odrickbar och samtidigt så sublim livsnjutning.

Säger man grappa kan man få den mest förhärdade drinkare att rynka på näsan, men man kan också få stormförtjusta entusiaster att brista ut i sina allra största leenden. Frågan är om det finns någon annan spritsort som kan vara så odrickbar och samtidigt så sublim livsnjutning.

Säger man grappa kan man få den mest förhärdade drinkare att rynka på näsan, men man kan också få stormförtjusta entusiaster att brista ut i sina allra största leenden. Frågan är om det finns någon annan spritsort som kan vara så odrickbar och samtidigt så sublim livsnjutning.

Var du, liksom jag, en sådan som under mellanstadiet var djupt engagerad i att bevara vissa djurarter? Bevara noshörningen. Stoppa utrotningen av pungvargen. Rädda alla laxar. Eller okej, det sista var kanske en vanlig felsägning av en låt av Just D. Men ändå. Jag skänker gärna pengar så fort jag ser ett par ledsna djurögon eller en isbjörn som sitter ensam på ett flytande isflak. Vi behöver alla våra djurarter (utom möjligtvis getingar, som mest verkar finnas för att jävlas). Djur ingår i ett ekosystem och utan den ena finns kanske inte den andra.

Var du, liksom jag, en sådan som under mellanstadiet var djupt engagerad i att bevara vissa djurarter? Bevara noshörningen. Stoppa utrotningen av pungvargen. Rädda alla laxar. Eller okej, det sista var kanske en vanlig felsägning av en låt av Just D. Men ändå. Jag skänker gärna pengar så fort jag ser ett par ledsna djurögon eller en isbjörn som sitter ensam på ett flytande isflak. Vi behöver alla våra djurarter (utom möjligtvis getingar, som mest verkar finnas för att jävlas). Djur ingår i ett ekosystem och utan den ena finns kanske inte den andra.

Var du, liksom jag, en sådan som under mellanstadiet var djupt engagerad i att bevara vissa djurarter? Bevara noshörningen. Stoppa utrotningen av pungvargen. Rädda alla laxar. Eller okej, det sista var kanske en vanlig felsägning av en låt av Just D. Men ändå. Jag skänker gärna pengar så fort jag ser ett par ledsna djurögon eller en isbjörn som sitter ensam på ett flytande isflak. Vi behöver alla våra djurarter (utom möjligtvis getingar, som mest verkar finnas för att jävlas). Djur ingår i ett ekosystem och utan den ena finns kanske inte den andra.
Galore är ett mediabolag som informerar, guidar, underhåller och inspirerar genom tidningar och event. Det redaktionella innehållet är i huvudsak nöje och näringsliv.
Propellergatan 2
211 15 Malmö