Trion som i dag driver lunchrestaurangen K-Gränd i Helsingborg har gjort det sedan 2017 – nu expanderar de och tar över lokalen bredvid där väskbutiken Made in Italy tidigare har legat. Just nu pågår renovering och flytt av entré till hörnet. I oktober ska den nya satsningen stå klar.
– Vi bygger ut eftersom vi ständigt har fullt på våra luncher – vi vill ge gästerna mer plats och försöka att inte hamna i fällan att våra gäster känner att det är fullt så man väljer ett annat ställe, säger Victor Magnusson som driver K-Gränd tillsammans med Love Barkeborn och Jimmy Sandquist.
K-Gränd är i dag 110 kvadratmeter stort och växer i höst med ytterligare 60 kvadratmeter. Trion ser möjlighet att ta emot fler och större sällskap till julborden – och inte minst blir det större uteservering och en satsning på kvällsverksamhet. Men om den är de än så länge hemlighetsfulla.
– Våra gäster kommer att märka när det är premiär, då blir det nyöppningsgalej, säger Victor Magnusson.
Trion som i dag driver lunchrestaurangen K-Gränd i Helsingborg har gjort det sedan 2017 – nu expanderar de och tar över lokalen bredvid där väskbutiken Made in Italy tidigare har legat. Just nu pågår renovering och flytt av entré till hörnet. I oktober ska den nya satsningen stå klar.
– Vi bygger ut eftersom vi ständigt har fullt på våra luncher – vi vill ge gästerna mer plats och försöka att inte hamna i fällan att våra gäster känner att det är fullt så man väljer ett annat ställe, säger Victor Magnusson som driver K-Gränd tillsammans med Love Barkeborn och Jimmy Sandquist.
K-Gränd är i dag 110 kvadratmeter stort och växer i höst med ytterligare 60 kvadratmeter. Trion ser möjlighet att ta emot fler och större sällskap till julborden – och inte minst blir det större uteservering och en satsning på kvällsverksamhet. Men om den är de än så länge hemlighetsfulla.
– Våra gäster kommer att märka när det är premiär, då blir det nyöppningsgalej, säger Victor Magnusson.
Alfa Laval har skrivit avtal om att köpa den franska affärsenheten Fives Cryogenics, en del av Fives Group, för 800 miljoner euro – motsvarande cirka 9 miljarder kronor. Kryoteknik används för att kyla ner gaser till mycket låga temperaturer och är avgörande för exempelvis vätgas, LNG och koldioxidinfångning. – Fives Cryogenics är ett utmärkt tillskott till Alfa Laval och vi ser stor affärspotential, säger vd Tom Erixon. Företaget har över 700 anställda och tillverkning i Frankrike, Kina och Schweiz. Förvärvet väntas slutföras senare i år och verksamheten blir en ny enhet inom Alfa Lavals energidivision.
Alfa Laval har skrivit avtal om att köpa den franska affärsenheten Fives Cryogenics, en del av Fives Group, för 800 miljoner euro – motsvarande cirka 9 miljarder kronor. Kryoteknik används för att kyla ner gaser till mycket låga temperaturer och är avgörande för exempelvis vätgas, LNG och koldioxidinfångning. – Fives Cryogenics är ett utmärkt tillskott till Alfa Laval och vi ser stor affärspotential, säger vd Tom Erixon. Företaget har över 700 anställda och tillverkning i Frankrike, Kina och Schweiz. Förvärvet väntas slutföras senare i år och verksamheten blir en ny enhet inom Alfa Lavals energidivision.
Alfa Laval har skrivit avtal om att köpa den franska affärsenheten Fives Cryogenics, en del av Fives Group, för 800 miljoner euro – motsvarande cirka 9 miljarder kronor. Kryoteknik används för att kyla ner gaser till mycket låga temperaturer och är avgörande för exempelvis vätgas, LNG och koldioxidinfångning. – Fives Cryogenics är ett utmärkt tillskott till Alfa Laval och vi ser stor affärspotential, säger vd Tom Erixon. Företaget har över 700 anställda och tillverkning i Frankrike, Kina och Schweiz. Förvärvet väntas slutföras senare i år och verksamheten blir en ny enhet inom Alfa Lavals energidivision.
Peab har fått uppdraget att färdigställa nya Handelshögskolan vid Göteborgs universitet – ett projekt värt 350 miljoner kronor. Den 10.800 kvadratmeter stora byggnaden ska samla hela fakulteten under ett tak, med bland annat två hörsalar, kafé och direktentré till framtida Station Haga. – Den nya byggnaden blir en fantastisk kunskapsmiljö som stärker både forskning och utbildning mitt i centrala Göteborg, säger Ali Ranji, projektdirektör på Akademiska Hus. Arbetet har inletts under våren och väntas färdigställas under 2027.
Peab har fått uppdraget att färdigställa nya Handelshögskolan vid Göteborgs universitet – ett projekt värt 350 miljoner kronor. Den 10.800 kvadratmeter stora byggnaden ska samla hela fakulteten under ett tak, med bland annat två hörsalar, kafé och direktentré till framtida Station Haga. – Den nya byggnaden blir en fantastisk kunskapsmiljö som stärker både forskning och utbildning mitt i centrala Göteborg, säger Ali Ranji, projektdirektör på Akademiska Hus. Arbetet har inletts under våren och väntas färdigställas under 2027.
Peab har fått uppdraget att färdigställa nya Handelshögskolan vid Göteborgs universitet – ett projekt värt 350 miljoner kronor. Den 10.800 kvadratmeter stora byggnaden ska samla hela fakulteten under ett tak, med bland annat två hörsalar, kafé och direktentré till framtida Station Haga. – Den nya byggnaden blir en fantastisk kunskapsmiljö som stärker både forskning och utbildning mitt i centrala Göteborg, säger Ali Ranji, projektdirektör på Akademiska Hus. Arbetet har inletts under våren och väntas färdigställas under 2027.
Göteborgsföretaget Powercell har fått en order värd 150 miljoner kronor från ett europeiskt varv. Beställningen gäller det nya M2Power 250-systemet, som omvandlar metanol till el och ska användas för att driva fartygs interna elsystem. Tekniken lanserades i höstas och leveransen sker 2029. Det är första gången systemet säljs kommersiellt. – Det är inspirerande att se ännu en innovativ produkt snabbt skapa värde på marknaden, säger Richard Berkling, vd för Powercell.
Göteborgsföretaget Powercell har fått en order värd 150 miljoner kronor från ett europeiskt varv. Beställningen gäller det nya M2Power 250-systemet, som omvandlar metanol till el och ska användas för att driva fartygs interna elsystem. Tekniken lanserades i höstas och leveransen sker 2029. Det är första gången systemet säljs kommersiellt. – Det är inspirerande att se ännu en innovativ produkt snabbt skapa värde på marknaden, säger Richard Berkling, vd för Powercell.
Göteborgsföretaget Powercell har fått en order värd 150 miljoner kronor från ett europeiskt varv. Beställningen gäller det nya M2Power 250-systemet, som omvandlar metanol till el och ska användas för att driva fartygs interna elsystem. Tekniken lanserades i höstas och leveransen sker 2029. Det är första gången systemet säljs kommersiellt. – Det är inspirerande att se ännu en innovativ produkt snabbt skapa värde på marknaden, säger Richard Berkling, vd för Powercell.
Galore är ett mediabolag som informerar, guidar, underhåller och inspirerar genom tidningar och event. Det redaktionella innehållet är i huvudsak nöje och näringsliv.
Propellergatan 2
211 15 Malmö