Kafé, bar och bistro. Det tänker sig Robert Hedman, vars Cigarren på Järntorget har blivit en institution. Hans nya ställe ska öppnas bara ett stenkast därifrån.
– Lite oväntat blev jag erbjuden en lokal bredvid nya Hotel Draken. Det är en väldigt bra plats med ett fantastiskt solläge, säger Robert Hedman.
Tidigare hyste lokalen kaféet Jernet, som drevs av Folket hus. Det namnet lär få vara kvar. I övrigt är det mesta ett oskrivet blad.
– Jag ska börja med ett kafé och är öppen för att prova olika saker. Sedan låter jag allt växa fram. Jag har ingen exakt tidplan, en vacker dag så öppnar jag bara stället, konstaterar Hedman.
Kafé, bar och bistro. Det tänker sig Robert Hedman, vars Cigarren på Järntorget har blivit en institution. Hans nya ställe ska öppnas bara ett stenkast därifrån.
– Lite oväntat blev jag erbjuden en lokal bredvid nya Hotel Draken. Det är en väldigt bra plats med ett fantastiskt solläge, säger Robert Hedman.
Tidigare hyste lokalen kaféet Jernet, som drevs av Folket hus. Det namnet lär få vara kvar. I övrigt är det mesta ett oskrivet blad.
– Jag ska börja med ett kafé och är öppen för att prova olika saker. Sedan låter jag allt växa fram. Jag har ingen exakt tidplan, en vacker dag så öppnar jag bara stället, konstaterar Hedman.
Denna man förändrade rockhistorien vid minst två tillfällen. Trots sitt korta liv. Gram Parsons var redan 1966 början på vad som senare kom att kallas countryrock. Dessutom tog han Rolling Stones närmre såväl country som Southern Soul under sin ”bromance” med Keith Richards.
Denna man förändrade rockhistorien vid minst två tillfällen. Trots sitt korta liv. Gram Parsons var redan 1966 början på vad som senare kom att kallas countryrock. Dessutom tog han Rolling Stones närmre såväl country som Southern Soul under sin ”bromance” med Keith Richards.
Denna man förändrade rockhistorien vid minst två tillfällen. Trots sitt korta liv. Gram Parsons var redan 1966 början på vad som senare kom att kallas countryrock. Dessutom tog han Rolling Stones närmre såväl country som Southern Soul under sin ”bromance” med Keith Richards.
Som 11-åring fastnade jag i samband med en julskyltning framför skivomslaget till Frank Sinatras ”Come fly with me”. Det var första gången jag kände att konvolutet svarade mot musiken. Eller att det fanns något spännande, något att drömma om, i bilden.
Som 11-åring fastnade jag i samband med en julskyltning framför skivomslaget till Frank Sinatras ”Come fly with me”. Det var första gången jag kände att konvolutet svarade mot musiken. Eller att det fanns något spännande, något att drömma om, i bilden.
Som 11-åring fastnade jag i samband med en julskyltning framför skivomslaget till Frank Sinatras ”Come fly with me”. Det var första gången jag kände att konvolutet svarade mot musiken. Eller att det fanns något spännande, något att drömma om, i bilden.
Får tacka årets Record Store Day för detta känslomässiga uppvaknande. Inte för att jag brukar kasta mig över boxar med outgivna, tidigare kasserade låtar för fantasisummor. Men just i år fick jag upp ögonen för ett snart 30 år gammalt ”verk” av en artist som funnits med mig sen 1965.
Får tacka årets Record Store Day för detta känslomässiga uppvaknande. Inte för att jag brukar kasta mig över boxar med outgivna, tidigare kasserade låtar för fantasisummor. Men just i år fick jag upp ögonen för ett snart 30 år gammalt ”verk” av en artist som funnits med mig sen 1965.
Får tacka årets Record Store Day för detta känslomässiga uppvaknande. Inte för att jag brukar kasta mig över boxar med outgivna, tidigare kasserade låtar för fantasisummor. Men just i år fick jag upp ögonen för ett snart 30 år gammalt ”verk” av en artist som funnits med mig sen 1965.
Galore är ett mediabolag som informerar, guidar, underhåller och inspirerar genom tidningar och event. Det redaktionella innehållet är i huvudsak nöje och näringsliv.
Propellergatan 2
211 15 Malmö