Nordens två största kedjor inom jakt och sportfiske, Jaktia och Interjakt, går ihop och bildar Burdock Outdoor Group. Koncernen får sitt huvudkontor i Nääs Fabriker utanför Göteborg.
– Det är något som kommer att gynna alla – såväl kunder och franchisetagare som leverantörer och partners, säger Lars Martinsson på Jaktia Group och Hans Petter Semmelmann på Interjakt Group i ett gemensamt uttalande.
Efter sammanslagningen består det nya bolaget av 170 butiker med en kombinerad omsättning på drygt 2 miljarder kronor.
Nordens två största kedjor inom jakt och sportfiske, Jaktia och Interjakt, går ihop och bildar Burdock Outdoor Group. Koncernen får sitt huvudkontor i Nääs Fabriker utanför Göteborg.
– Det är något som kommer att gynna alla – såväl kunder och franchisetagare som leverantörer och partners, säger Lars Martinsson på Jaktia Group och Hans Petter Semmelmann på Interjakt Group i ett gemensamt uttalande.
Efter sammanslagningen består det nya bolaget av 170 butiker med en kombinerad omsättning på drygt 2 miljarder kronor.
Sveriges anslutning till Nato innebär nya möjligheter för Advenica, skriver det Malmöbaserade cybersäkerhetsföretaget i sin kvartalsrapport. I början av året fick Advenica ett samarbetsavtal med Nato som innebär att företaget kan delta i upphandlingar. ”Säkerhetsläget i vår omvärld fortsätter att försämras”, skriver Marie Bengtsson i vd-ordet. ”Det gör att det finns ett stort behov av våra produkter och tjänster för att säkra känslig och samhällskritisk information och att vi på så sätt kan bidra till en säkrare värld.”
Sveriges anslutning till Nato innebär nya möjligheter för Advenica, skriver det Malmöbaserade cybersäkerhetsföretaget i sin kvartalsrapport. I början av året fick Advenica ett samarbetsavtal med Nato som innebär att företaget kan delta i upphandlingar. ”Säkerhetsläget i vår omvärld fortsätter att försämras”, skriver Marie Bengtsson i vd-ordet. ”Det gör att det finns ett stort behov av våra produkter och tjänster för att säkra känslig och samhällskritisk information och att vi på så sätt kan bidra till en säkrare värld.”
Sveriges anslutning till Nato innebär nya möjligheter för Advenica, skriver det Malmöbaserade cybersäkerhetsföretaget i sin kvartalsrapport. I början av året fick Advenica ett samarbetsavtal med Nato som innebär att företaget kan delta i upphandlingar. ”Säkerhetsläget i vår omvärld fortsätter att försämras”, skriver Marie Bengtsson i vd-ordet. ”Det gör att det finns ett stort behov av våra produkter och tjänster för att säkra känslig och samhällskritisk information och att vi på så sätt kan bidra till en säkrare värld.”
I utbyggnadsområdet i västra Tygelsjö närmar sig nu ytterligare en etapp. I den blivande bostadsrättsföreningen Magnolia planeras totalt 20 nya bostäder i form av en friliggande villa, ett parhus och övriga i radhus. Boytan ska bli på 131, 110 respektive 95 kvadratmeter. Samtliga hus byggs i två plan och alla bostäder får egen uteplats. De nya husen beräknas preliminärt vara inflyttningsklara 2026.
I utbyggnadsområdet i västra Tygelsjö närmar sig nu ytterligare en etapp. I den blivande bostadsrättsföreningen Magnolia planeras totalt 20 nya bostäder i form av en friliggande villa, ett parhus och övriga i radhus. Boytan ska bli på 131, 110 respektive 95 kvadratmeter. Samtliga hus byggs i två plan och alla bostäder får egen uteplats. De nya husen beräknas preliminärt vara inflyttningsklara 2026.
I utbyggnadsområdet i västra Tygelsjö närmar sig nu ytterligare en etapp. I den blivande bostadsrättsföreningen Magnolia planeras totalt 20 nya bostäder i form av en friliggande villa, ett parhus och övriga i radhus. Boytan ska bli på 131, 110 respektive 95 kvadratmeter. Samtliga hus byggs i två plan och alla bostäder får egen uteplats. De nya husen beräknas preliminärt vara inflyttningsklara 2026.
Kronprinsen fortsätter att växa och får nu sin 33:e butik. Under våren flyttar Pressbyrån in i sin nya lokal längs med Regementsgatan i Malmö. Lokalen är 174 kvadratmeter stor och ligger vägg i vägg med Espresso House och Lindex. – Det är såklart jättekul att Pressbyrån flyttar in på Kronprinsen. Deras erbjudande har varit efterfrågat av många och vi tycker att de kompletterar övriga butiker och kaféer på ett bra sätt, säger centrumledare Sara Escobar.
Kronprinsen fortsätter att växa och får nu sin 33:e butik. Under våren flyttar Pressbyrån in i sin nya lokal längs med Regementsgatan i Malmö. Lokalen är 174 kvadratmeter stor och ligger vägg i vägg med Espresso House och Lindex. – Det är såklart jättekul att Pressbyrån flyttar in på Kronprinsen. Deras erbjudande har varit efterfrågat av många och vi tycker att de kompletterar övriga butiker och kaféer på ett bra sätt, säger centrumledare Sara Escobar.
Kronprinsen fortsätter att växa och får nu sin 33:e butik. Under våren flyttar Pressbyrån in i sin nya lokal längs med Regementsgatan i Malmö. Lokalen är 174 kvadratmeter stor och ligger vägg i vägg med Espresso House och Lindex. – Det är såklart jättekul att Pressbyrån flyttar in på Kronprinsen. Deras erbjudande har varit efterfrågat av många och vi tycker att de kompletterar övriga butiker och kaféer på ett bra sätt, säger centrumledare Sara Escobar.
Galore är ett mediabolag som informerar, guidar, underhåller och inspirerar genom tidningar och event. Det redaktionella innehållet är i huvudsak nöje och näringsliv.
Propellergatan 2
211 15 Malmö