
Nordens två största kedjor inom jakt och sportfiske, Jaktia och Interjakt, går ihop och bildar Burdock Outdoor Group. Koncernen får sitt huvudkontor i Nääs Fabriker utanför Göteborg.
– Det är något som kommer att gynna alla – såväl kunder och franchisetagare som leverantörer och partners, säger Lars Martinsson på Jaktia Group och Hans Petter Semmelmann på Interjakt Group i ett gemensamt uttalande.
Efter sammanslagningen består det nya bolaget av 170 butiker med en kombinerad omsättning på drygt 2 miljarder kronor.
Nordens två största kedjor inom jakt och sportfiske, Jaktia och Interjakt, går ihop och bildar Burdock Outdoor Group. Koncernen får sitt huvudkontor i Nääs Fabriker utanför Göteborg.
– Det är något som kommer att gynna alla – såväl kunder och franchisetagare som leverantörer och partners, säger Lars Martinsson på Jaktia Group och Hans Petter Semmelmann på Interjakt Group i ett gemensamt uttalande.
Efter sammanslagningen består det nya bolaget av 170 butiker med en kombinerad omsättning på drygt 2 miljarder kronor.

Högst upp i varuhuset Illum samsas flera restauranger: sushi, pizza, dansk fisk och italienska klassiker. Du väljer bord först, kök sen. En chablis från vinbaren kan kombineras med tonfisk-tartar eller burrata från grannen. Terrassen vetter mot stadens takåsar och bjuder sol större delen av dagen. Det är en publik plats – men med något lyxigt i att se ut över allt utan att vara mitt i det.

Högst upp i varuhuset Illum samsas flera restauranger: sushi, pizza, dansk fisk och italienska klassiker. Du väljer bord först, kök sen. En chablis från vinbaren kan kombineras med tonfisk-tartar eller burrata från grannen. Terrassen vetter mot stadens takåsar och bjuder sol större delen av dagen. Det är en publik plats – men med något lyxigt i att se ut över allt utan att vara mitt i det.

Högst upp i varuhuset Illum samsas flera restauranger: sushi, pizza, dansk fisk och italienska klassiker. Du väljer bord först, kök sen. En chablis från vinbaren kan kombineras med tonfisk-tartar eller burrata från grannen. Terrassen vetter mot stadens takåsar och bjuder sol större delen av dagen. Det är en publik plats – men med något lyxigt i att se ut över allt utan att vara mitt i det.

Vid foten av Inderhavnsbron mellan Nyhavn och Christianshavn samlas foodtrucks och barer i ett organiserat kaos. Här beställer man ramen, lobster rolls eller koreansk fried chicken och slår sig ner vid kajen. Drycken kommer i plastglas, men är ofta naturvin eller hantverksöl. Miljön är ruff men charmig, med fladdrande dukar, badbrygga och after work-folk som stannar längre än de tänkt.

Vid foten av Inderhavnsbron mellan Nyhavn och Christianshavn samlas foodtrucks och barer i ett organiserat kaos. Här beställer man ramen, lobster rolls eller koreansk fried chicken och slår sig ner vid kajen. Drycken kommer i plastglas, men är ofta naturvin eller hantverksöl. Miljön är ruff men charmig, med fladdrande dukar, badbrygga och after work-folk som stannar längre än de tänkt.

Vid foten av Inderhavnsbron mellan Nyhavn och Christianshavn samlas foodtrucks och barer i ett organiserat kaos. Här beställer man ramen, lobster rolls eller koreansk fried chicken och slår sig ner vid kajen. Drycken kommer i plastglas, men är ofta naturvin eller hantverksöl. Miljön är ruff men charmig, med fladdrande dukar, badbrygga och after work-folk som stannar längre än de tänkt.

Här beställer man ett glas från en handskriven lista på naturviner, ofta tyskt eller österrikiskt, ibland orange. Personalen guidar, aldrig mästrar. Inne doftar det av trä och krita, men på sommaren sitter gästerna utanför, på kajkanten, med benen dinglande över vattnet. Inga stora rätter – kanske sardiner på burk, lite bröd och smör – men det är vinet som styr upplevelsen.

Här beställer man ett glas från en handskriven lista på naturviner, ofta tyskt eller österrikiskt, ibland orange. Personalen guidar, aldrig mästrar. Inne doftar det av trä och krita, men på sommaren sitter gästerna utanför, på kajkanten, med benen dinglande över vattnet. Inga stora rätter – kanske sardiner på burk, lite bröd och smör – men det är vinet som styr upplevelsen.

Här beställer man ett glas från en handskriven lista på naturviner, ofta tyskt eller österrikiskt, ibland orange. Personalen guidar, aldrig mästrar. Inne doftar det av trä och krita, men på sommaren sitter gästerna utanför, på kajkanten, med benen dinglande över vattnet. Inga stora rätter – kanske sardiner på burk, lite bröd och smör – men det är vinet som styr upplevelsen.
Galore är ett mediabolag som informerar, guidar, underhåller och inspirerar genom tidningar och event. Det redaktionella innehållet är i huvudsak nöje och näringsliv.
Propellergatan 2
211 15 Malmö