
Nordens två största kedjor inom jakt och sportfiske, Jaktia och Interjakt, går ihop och bildar Burdock Outdoor Group. Koncernen får sitt huvudkontor i Nääs Fabriker utanför Göteborg.
– Det är något som kommer att gynna alla – såväl kunder och franchisetagare som leverantörer och partners, säger Lars Martinsson på Jaktia Group och Hans Petter Semmelmann på Interjakt Group i ett gemensamt uttalande.
Efter sammanslagningen består det nya bolaget av 170 butiker med en kombinerad omsättning på drygt 2 miljarder kronor.
Nordens två största kedjor inom jakt och sportfiske, Jaktia och Interjakt, går ihop och bildar Burdock Outdoor Group. Koncernen får sitt huvudkontor i Nääs Fabriker utanför Göteborg.
– Det är något som kommer att gynna alla – såväl kunder och franchisetagare som leverantörer och partners, säger Lars Martinsson på Jaktia Group och Hans Petter Semmelmann på Interjakt Group i ett gemensamt uttalande.
Efter sammanslagningen består det nya bolaget av 170 butiker med en kombinerad omsättning på drygt 2 miljarder kronor.

Längs Litteraturgatan i Selma stad byggs nu ytterligare 73 lägenheter med hyresrätt. Nybygget i områdets kvarter 8 blir i fyra till sex våningar med vindslägenheter högst upp. Det kommer att innehålla bostäder i storlekar från ettor till fyrarummare, men därutöver också en verksamhetslokal. Dessutom blir det solceller på taket och tillgång till bilpool för de boende. Inflyttning planeras till 2027.

Längs Litteraturgatan i Selma stad byggs nu ytterligare 73 lägenheter med hyresrätt. Nybygget i områdets kvarter 8 blir i fyra till sex våningar med vindslägenheter högst upp. Det kommer att innehålla bostäder i storlekar från ettor till fyrarummare, men därutöver också en verksamhetslokal. Dessutom blir det solceller på taket och tillgång till bilpool för de boende. Inflyttning planeras till 2027.

Längs Litteraturgatan i Selma stad byggs nu ytterligare 73 lägenheter med hyresrätt. Nybygget i områdets kvarter 8 blir i fyra till sex våningar med vindslägenheter högst upp. Det kommer att innehålla bostäder i storlekar från ettor till fyrarummare, men därutöver också en verksamhetslokal. Dessutom blir det solceller på taket och tillgång till bilpool för de boende. Inflyttning planeras till 2027.

Malmöbaserade e-handelsbolaget CDON inleder samarbete med finska Renow för att ge returnerade varor ett andra liv direkt på CDON:s marknadsplats. I stället för att skickas tillbaka till ursprungslandet kan varorna säljas vidare lokalt, vilket sparar både pengar och transporter. – Vi ser recommerce som ett naturligt nästa steg för CDON och för e-handeln i stort, säger affärschefen Kattis Åström. DON, som grundades i Malmö 1999, är idag en av Nordens största marknadsplatser med över två miljoner kunder och mer än 1 500 anslutna återförsäljare.

Malmöbaserade e-handelsbolaget CDON inleder samarbete med finska Renow för att ge returnerade varor ett andra liv direkt på CDON:s marknadsplats. I stället för att skickas tillbaka till ursprungslandet kan varorna säljas vidare lokalt, vilket sparar både pengar och transporter. – Vi ser recommerce som ett naturligt nästa steg för CDON och för e-handeln i stort, säger affärschefen Kattis Åström. DON, som grundades i Malmö 1999, är idag en av Nordens största marknadsplatser med över två miljoner kunder och mer än 1 500 anslutna återförsäljare.

Malmöbaserade e-handelsbolaget CDON inleder samarbete med finska Renow för att ge returnerade varor ett andra liv direkt på CDON:s marknadsplats. I stället för att skickas tillbaka till ursprungslandet kan varorna säljas vidare lokalt, vilket sparar både pengar och transporter. – Vi ser recommerce som ett naturligt nästa steg för CDON och för e-handeln i stort, säger affärschefen Kattis Åström. DON, som grundades i Malmö 1999, är idag en av Nordens största marknadsplatser med över två miljoner kunder och mer än 1 500 anslutna återförsäljare.

Matvarukedjan Axfood planerar att bygga ett nytt högautomatiserat logistikcenter i Frillesås, Kungsbacka. Lagret, som blir omkring 90 000 kvadratmeter stort och miljöcertifierat, ska stå klart 2030 och ge minst 20 procent högre kapacitet i södra Sverige. Avtal om samarbete har tecknats med automationsföretaget Witron och med Kungsbacka kommun. Investeringen beräknas kosta 260–280 miljoner euro. – Vi bygger för framtiden. Med den nya logistiklösningen kommer vi att bli än mer konkurrenskraftiga och skapa samordningsvinster i koncernen, säger Axfoods vd Simone Margulies.

Matvarukedjan Axfood planerar att bygga ett nytt högautomatiserat logistikcenter i Frillesås, Kungsbacka. Lagret, som blir omkring 90 000 kvadratmeter stort och miljöcertifierat, ska stå klart 2030 och ge minst 20 procent högre kapacitet i södra Sverige. Avtal om samarbete har tecknats med automationsföretaget Witron och med Kungsbacka kommun. Investeringen beräknas kosta 260–280 miljoner euro. – Vi bygger för framtiden. Med den nya logistiklösningen kommer vi att bli än mer konkurrenskraftiga och skapa samordningsvinster i koncernen, säger Axfoods vd Simone Margulies.

Matvarukedjan Axfood planerar att bygga ett nytt högautomatiserat logistikcenter i Frillesås, Kungsbacka. Lagret, som blir omkring 90 000 kvadratmeter stort och miljöcertifierat, ska stå klart 2030 och ge minst 20 procent högre kapacitet i södra Sverige. Avtal om samarbete har tecknats med automationsföretaget Witron och med Kungsbacka kommun. Investeringen beräknas kosta 260–280 miljoner euro. – Vi bygger för framtiden. Med den nya logistiklösningen kommer vi att bli än mer konkurrenskraftiga och skapa samordningsvinster i koncernen, säger Axfoods vd Simone Margulies.
Galore är ett mediabolag som informerar, guidar, underhåller och inspirerar genom tidningar och event. Det redaktionella innehållet är i huvudsak nöje och näringsliv.
Propellergatan 2
211 15 Malmö