
Nordens två största kedjor inom jakt och sportfiske, Jaktia och Interjakt, går ihop och bildar Burdock Outdoor Group. Koncernen får sitt huvudkontor i Nääs Fabriker utanför Göteborg.
– Det är något som kommer att gynna alla – såväl kunder och franchisetagare som leverantörer och partners, säger Lars Martinsson på Jaktia Group och Hans Petter Semmelmann på Interjakt Group i ett gemensamt uttalande.
Efter sammanslagningen består det nya bolaget av 170 butiker med en kombinerad omsättning på drygt 2 miljarder kronor.
Nordens två största kedjor inom jakt och sportfiske, Jaktia och Interjakt, går ihop och bildar Burdock Outdoor Group. Koncernen får sitt huvudkontor i Nääs Fabriker utanför Göteborg.
– Det är något som kommer att gynna alla – såväl kunder och franchisetagare som leverantörer och partners, säger Lars Martinsson på Jaktia Group och Hans Petter Semmelmann på Interjakt Group i ett gemensamt uttalande.
Efter sammanslagningen består det nya bolaget av 170 butiker med en kombinerad omsättning på drygt 2 miljarder kronor.

I Köpenhamns stadsdel Sydhavn, nära metrostationen Enghave Brygge, byggs ett nytt kontorshus i sex våningar. I gatuplan blir det en dagligvarubutik och under huset ett parkeringsgarage med plats för 77 bilar. Nybygget kommer att inrymma totalt nära 13 500 kvadratmeter kontorsyta, med ett coworking-koncept på andra våningen, gemensamma möteslokaler och reception. Inflyttning beräknas till mitten av 2026.

I Köpenhamns stadsdel Sydhavn, nära metrostationen Enghave Brygge, byggs ett nytt kontorshus i sex våningar. I gatuplan blir det en dagligvarubutik och under huset ett parkeringsgarage med plats för 77 bilar. Nybygget kommer att inrymma totalt nära 13 500 kvadratmeter kontorsyta, med ett coworking-koncept på andra våningen, gemensamma möteslokaler och reception. Inflyttning beräknas till mitten av 2026.

I Köpenhamns stadsdel Sydhavn, nära metrostationen Enghave Brygge, byggs ett nytt kontorshus i sex våningar. I gatuplan blir det en dagligvarubutik och under huset ett parkeringsgarage med plats för 77 bilar. Nybygget kommer att inrymma totalt nära 13 500 kvadratmeter kontorsyta, med ett coworking-koncept på andra våningen, gemensamma möteslokaler och reception. Inflyttning beräknas till mitten av 2026.

När man samlar ihop tekniker som designat medicinsk utrustning, satellitdelar, flygplansdelar och mekaniska klockor får man ett team som inte kompromissar. Yukiseimitsu Audios skivspelare YUKI AP-01 är ett bra exempel. Kostar runt 400 000 kronor.

När man samlar ihop tekniker som designat medicinsk utrustning, satellitdelar, flygplansdelar och mekaniska klockor får man ett team som inte kompromissar. Yukiseimitsu Audios skivspelare YUKI AP-01 är ett bra exempel. Kostar runt 400 000 kronor.

När man samlar ihop tekniker som designat medicinsk utrustning, satellitdelar, flygplansdelar och mekaniska klockor får man ett team som inte kompromissar. Yukiseimitsu Audios skivspelare YUKI AP-01 är ett bra exempel. Kostar runt 400 000 kronor.

Ironic Biotech, som är antaget till Smiles inkubatorprogram i Lund, utvecklar en ny form av lättupptagligt järn för livsmedelsindustrin. Företaget tog in 11 miljoner i våras i en nyemission, och ska samla in mer pengar i höst för att utveckla produkten. – Vi har ett mycket starkt team och en produkt som tilltalar marknaden. Redan nu i tidigt skede har vi flera intresserade livsmedelsbolag i Norden och Europa som vill samarbeta med oss, säger Nélida Leiva Eriksson, vd för Ironic Biotech.

Ironic Biotech, som är antaget till Smiles inkubatorprogram i Lund, utvecklar en ny form av lättupptagligt järn för livsmedelsindustrin. Företaget tog in 11 miljoner i våras i en nyemission, och ska samla in mer pengar i höst för att utveckla produkten. – Vi har ett mycket starkt team och en produkt som tilltalar marknaden. Redan nu i tidigt skede har vi flera intresserade livsmedelsbolag i Norden och Europa som vill samarbeta med oss, säger Nélida Leiva Eriksson, vd för Ironic Biotech.

Ironic Biotech, som är antaget till Smiles inkubatorprogram i Lund, utvecklar en ny form av lättupptagligt järn för livsmedelsindustrin. Företaget tog in 11 miljoner i våras i en nyemission, och ska samla in mer pengar i höst för att utveckla produkten. – Vi har ett mycket starkt team och en produkt som tilltalar marknaden. Redan nu i tidigt skede har vi flera intresserade livsmedelsbolag i Norden och Europa som vill samarbeta med oss, säger Nélida Leiva Eriksson, vd för Ironic Biotech.
Galore är ett mediabolag som informerar, guidar, underhåller och inspirerar genom tidningar och event. Det redaktionella innehållet är i huvudsak nöje och näringsliv.
Propellergatan 2
211 15 Malmö