
Nordens två största kedjor inom jakt och sportfiske, Jaktia och Interjakt, går ihop och bildar Burdock Outdoor Group. Koncernen får sitt huvudkontor i Nääs Fabriker utanför Göteborg.
– Det är något som kommer att gynna alla – såväl kunder och franchisetagare som leverantörer och partners, säger Lars Martinsson på Jaktia Group och Hans Petter Semmelmann på Interjakt Group i ett gemensamt uttalande.
Efter sammanslagningen består det nya bolaget av 170 butiker med en kombinerad omsättning på drygt 2 miljarder kronor.
Nordens två största kedjor inom jakt och sportfiske, Jaktia och Interjakt, går ihop och bildar Burdock Outdoor Group. Koncernen får sitt huvudkontor i Nääs Fabriker utanför Göteborg.
– Det är något som kommer att gynna alla – såväl kunder och franchisetagare som leverantörer och partners, säger Lars Martinsson på Jaktia Group och Hans Petter Semmelmann på Interjakt Group i ett gemensamt uttalande.
Efter sammanslagningen består det nya bolaget av 170 butiker med en kombinerad omsättning på drygt 2 miljarder kronor.

Lördagen 27 januari var det premiär av Pippin på Malmö Opera. Fullt hus och många välkända ansikten. Galore var givetvis på plats och minglade.

Lördagen 27 januari var det premiär av Pippin på Malmö Opera. Fullt hus och många välkända ansikten. Galore var givetvis på plats och minglade.

Lördagen 27 januari var det premiär av Pippin på Malmö Opera. Fullt hus och många välkända ansikten. Galore var givetvis på plats och minglade.

Vid fredagen den 19 januaris galamiddag på Malmö Rådhus sammanfattades det skånska mat- och dryckesåret. Vinnarna av Skånska Gastronomipriset kröntes tillsammans med mottagaren av Sällskapet Malmö Akvavits stipendium.

Vid fredagen den 19 januaris galamiddag på Malmö Rådhus sammanfattades det skånska mat- och dryckesåret. Vinnarna av Skånska Gastronomipriset kröntes tillsammans med mottagaren av Sällskapet Malmö Akvavits stipendium.

Vid fredagen den 19 januaris galamiddag på Malmö Rådhus sammanfattades det skånska mat- och dryckesåret. Vinnarna av Skånska Gastronomipriset kröntes tillsammans med mottagaren av Sällskapet Malmö Akvavits stipendium.

Den 28 februari var det lansering av nya klädmärket Coin de Rêve - ekologiska, fair trade och tidlösa babykläder. Lanseringsfesten, som var exklusivt för kvinnor, hölls på Honey I’m Home. Kläder, kvinnor, kvalitet och några glas bubbel!

Den 28 februari var det lansering av nya klädmärket Coin de Rêve - ekologiska, fair trade och tidlösa babykläder. Lanseringsfesten, som var exklusivt för kvinnor, hölls på Honey I’m Home. Kläder, kvinnor, kvalitet och några glas bubbel!

Den 28 februari var det lansering av nya klädmärket Coin de Rêve - ekologiska, fair trade och tidlösa babykläder. Lanseringsfesten, som var exklusivt för kvinnor, hölls på Honey I’m Home. Kläder, kvinnor, kvalitet och några glas bubbel!
Galore är ett mediabolag som informerar, guidar, underhåller och inspirerar genom tidningar och event. Det redaktionella innehållet är i huvudsak nöje och näringsliv.
Propellergatan 2
211 15 Malmö