
Nordens två största kedjor inom jakt och sportfiske, Jaktia och Interjakt, går ihop och bildar Burdock Outdoor Group. Koncernen får sitt huvudkontor i Nääs Fabriker utanför Göteborg.
– Det är något som kommer att gynna alla – såväl kunder och franchisetagare som leverantörer och partners, säger Lars Martinsson på Jaktia Group och Hans Petter Semmelmann på Interjakt Group i ett gemensamt uttalande.
Efter sammanslagningen består det nya bolaget av 170 butiker med en kombinerad omsättning på drygt 2 miljarder kronor.
Nordens två största kedjor inom jakt och sportfiske, Jaktia och Interjakt, går ihop och bildar Burdock Outdoor Group. Koncernen får sitt huvudkontor i Nääs Fabriker utanför Göteborg.
– Det är något som kommer att gynna alla – såväl kunder och franchisetagare som leverantörer och partners, säger Lars Martinsson på Jaktia Group och Hans Petter Semmelmann på Interjakt Group i ett gemensamt uttalande.
Efter sammanslagningen består det nya bolaget av 170 butiker med en kombinerad omsättning på drygt 2 miljarder kronor.

Återigen var gästlistan full när Galore arrangerade AW den 13 maj. Badmodevisning från La Leia och kortege av Lexus-bilar som hämtade upp modellerna efter visningen. Och såklart DJ Sticky Bomb som satte pulsen på publiken.

Återigen var gästlistan full när Galore arrangerade AW den 13 maj. Badmodevisning från La Leia och kortege av Lexus-bilar som hämtade upp modellerna efter visningen. Och såklart DJ Sticky Bomb som satte pulsen på publiken.

Återigen var gästlistan full när Galore arrangerade AW den 13 maj. Badmodevisning från La Leia och kortege av Lexus-bilar som hämtade upp modellerna efter visningen. Och såklart DJ Sticky Bomb som satte pulsen på publiken.

Den 13 maj var det dags igen för Paddy's beryktade årsdag. Live-band spelade både ute och inne och det var fullt tryck överallt.

Den 13 maj var det dags igen för Paddy's beryktade årsdag. Live-band spelade både ute och inne och det var fullt tryck överallt.

Den 13 maj var det dags igen för Paddy's beryktade årsdag. Live-band spelade både ute och inne och det var fullt tryck överallt.

Återigen var gästlistan full när Galore arrangerade AW. Halv grillad hummer och burgare stod på menyn och DJ/VJ Sticky Bomb stod som alltid för musiken.

Återigen var gästlistan full när Galore arrangerade AW. Halv grillad hummer och burgare stod på menyn och DJ/VJ Sticky Bomb stod som alltid för musiken.

Återigen var gästlistan full när Galore arrangerade AW. Halv grillad hummer och burgare stod på menyn och DJ/VJ Sticky Bomb stod som alltid för musiken.
Galore är ett mediabolag som informerar, guidar, underhåller och inspirerar genom tidningar och event. Det redaktionella innehållet är i huvudsak nöje och näringsliv.
Propellergatan 2
211 15 Malmö